  • 1. Data: 2004-11-24 18:20:32
    Temat: faktura zapłacona po terminie
    Od: "ptos" <p...@p...onet.pl>

    Witam
    Fakturę za telefon opłaciłam 2 miesiące po terminie (termin - wrzesień,
    zapłata listopad, czy wpuszczam ją w koszty w listopadzie i w tym miesiącu
    odliczam VAT? (w miesiącu kiedy fizycznie dokonałam zapłaty?)
    Pozdr
    Ania

  • 2. Data: 2004-11-24 19:28:40
    Temat: Re: faktura zapłacona po terminie
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "ptos" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > zapłata listopad, czy wpuszczam ją w koszty w listopadzie i w tym miesiącu
    > odliczam VAT? (w miesiącu kiedy fizycznie dokonałam zapłaty?)

    wróżki odpowiadają na pytania na innej grupie: pl.soc.wrozki

    i podpowiedź: dużo by ułatwiła informacja, czy prowadzisz KPiR, a jeśli tak
    to czy memoriałowo czy kasowo, oraz czy jesteś zwykłym VATmanem czy kasowym
    Skąd grupa ma to wiedzieć - a od tego zależy odpowiedź na Twoje pytanie

    Magdi

  • 3. Data: 2004-11-24 20:52:07
    Od: "ptos" <p...@p...onet.pl>

    > i podpowiedź: dużo by ułatwiła informacja, czy prowadzisz KPiR,

    Tak

    >a jeśli tak
    > to czy memoriałowo czy kasowo,

    raczej memoriałowo??? bo kasy nie mam (a słowa nie znam)

    >oraz czy jesteś zwykłym VATmanem czy kasowym

    zwykłym

    > Magdi

    i nadal proszę o pomoc
    Ania

  • 4. Data: 2004-11-24 21:33:01
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    > Tak

    > raczej memoriałowo??? bo kasy nie mam (a słowa nie znam)

    > zwykłym

    wiesz, chyba powinniście zgłosić się do jakiegoś biura rach., bo te
    parametry to podstawowa wiedza na temat własnej księgowości! Prowadzenie
    KPiR kasowo czy memoriałowo nie ma nic wspólnego z kasą fiskalną. Jeżeli
    prowadzi się księgi memoriałowo - to przychody i koszty w miesiącu
    wystawienia/otrzymania faktury, a jak kasowo, to przychody i koszty po
    zapłacie (tak z grubsza).
    Najprawdopodobniej prowadzisz księgi memoriałowo, więc nie trzeba czekać aż
    się zapłaci aby wpisać fakturę za telefon w koszty, mozna w m-cu otrzymania
    faktury. Kasowiec musi czekać do rzeczywistej zapłaty.

    Jeżeli jesteś zwykłym VATmanem, to odliczasz VAT od usług
    telekomunikacyjnych w miesiącu płatności widniejącym na fakturze lub w m-cu
    następnym (nie ma to nic wspólnego z tym, kiedy rzeczywiście zapłacisz za
    fakturę).

    a w ogóle to google Twoim przyjacielem, temat był wiele razy wałkowany:
    http://www.google.pl/advanced_group_search?hl=pl

    Magdi

  • 5. Data: 2004-11-25 07:57:15
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > KPiR kasowo czy memoriałowo nie ma nic wspólnego z kasą fiskalną. Jeżeli
    > prowadzi się księgi memoriałowo - to przychody i koszty w miesiącu
    [...]

    czyli, jezeli dostane 2 października f-re za usluge, np. pt. "za usługi
    transportowe w m-cu
    wrzesniu" to wg ciebie mam ją zaliczyc do kosztów października?

    adi

  • 6. Data: 2004-11-25 20:38:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "adi" <s...@f...org.invalid> napisał w wiadomości

    > czyli, jezeli dostane 2 października f-re za usluge, np. pt. "za usługi
    > transportowe w m-cu
    > wrzesniu" to wg ciebie mam ją zaliczyc do kosztów października?

    A co proponujesz? Lipiec?

  • 7. Data: 2004-11-25 20:43:24
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "adi" <s...@f...org.invalid> wrote in message

> [...]
    > transportowe w m-cu
    > wrzesniu" to wg ciebie mam ją zaliczyc do kosztów października?

    wg mnie można już zaliczyć do KUP września, a VAT październik

    Magdi

  • 8. Data: 2004-11-25 23:51:06
    Temat: Re: faktura zap?acona po terminie
    Od: p...@a...pl (Pitus)

    Magdalena <m...@n...autograf.pl> wrote:

    > Je?eli jeste? zwyk?ym VATmanem, to odliczasz VAT od us?ug
    > telekomunikacyjnych w miesi?cu p?atno?ci widniej?cym na fakturze lub w m-cu
    > nast?pnym (nie ma to nic wsp?lnego z tym, kiedy rzeczywi?cie zap?acisz za
    > faktur?).

    czyli jak to robicie, np. dostaje 25. fakture za telefon, wpisuje ja
    do KPiR, a do Zakupow VAT nie wpisuje, bo ma byc w nastepnym miesiacu,
    dopiero przychodzi termin platnosci - wpisuje do Zakupow VAT ? Czy od
    razu mam wpisac do Zakupow z przyszla data? troche bez sensu. Jak to robic
    by bylo zgodnie z prawem?

    Jesli odlicze VAT w miesiacu wystawienia faktury a nie w miesiacu
    terminu platnosci to w razie kontroli kara/korekta wszystkich vat-7 ?

    p.

  • 9. Data: 2004-11-26 06:17:24
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

    > "adi" <s...@f...org.invalid> wrote in message

    KPiR,
    Prowadzenie
    Jeżeli

    > wg mnie można już zaliczyć do KUP września, a VAT październik

    wg mnie tez, tylko ze z tego co pisalas wyzej wcale to nie wynikalo....

    pozdr,
    adi

  • 10. Data: 2004-11-26 06:20:27
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

    > Użytkownik "adi" <s...@f...org.invalid> napisał w wiadomości

    > A co proponujesz? Lipiec?

    OK. a moze ty napiszesz co proponujesz...
    wg ciebie zaliczenie tej f-ry w koszty października, bedzie prawidłowe ?

    adi