    From: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: firma budowlana a zwrot podatku za aparat cyfrowy
    Date: Wed, 13 Sep 2006 21:57:09 +0200

    Użytkownik "Wojtek!" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ee92kf$cul$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > witam,
    >
    > posiadam firme usługową - hydraulika budowlanka ogólnie czy kupując aparat
    > cyfrowy na firme moge wpuscic go w koszta i odzyskać vat ?
    Miałem pdobony problem tyle że w firmie innej branży.
    Rozmiawiałem wtedy z kontrolerką uks-u
    Dała mi prosty przykład- firma budująca przekaźniki gsm miała w kosztach
    aparat cyfrowy. Nikt w firmie nie potrafił powiedzieć (podczas kontroli) po
    co on jest. Został zakwalifikowany jako błędny koszt.
    Dopiero po wyjaśnieniach właściciela firmy że aparat jest niezbędny do
    sporządzania dokumentacji budynków został uznany za koszt. Oczywiście były
    na to do wody w postaci wykonanych dokumentacji z fotografiami.
    Podobno sprawa była dość głośna i podobno tłumaczenie właściciela długo
    trwało...

    wszystko zależy od
    a) sposobu uzasadnienia poniesienia kosztu
    b) osoby która kontroluje

    --
    PawełJ