    From: "pix" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: firma emeryta a ZUS
    Date: Tue, 24 Sep 2002 20:06:36 +0200

    > (..) moja babcia w ogole nie zna sie na
    > komputerach, tym bardziej internecie

    Teoretycznie właściciel wcale nie musi się na czymkolwiek znać - w końcu
    po to zatrudnia "specjalistów" i płaci im wynagrodzenie.

    > czy moze zalozyc taka spolke,

    Dlaczego od razu spółkę ?
    Chyba odpowiedniejszą formą jest zwykła DG jako osoba fizyczna.

    > bedzie to UCZCIWE??

    IMHO równie dobrze mógłbyś sobie rozważać czy uczciwe jest obdzieranie
    przez państwo swoich obywateli i późniejsze trwonienie ich pieniędzy.
    Bardziej istotna praktycznie kategoria to zgodność z obowiązującym prawem.
    Mniemam, że to było pytanie żartobliwe ;-)

    > czy moze mi wyplacac 300 zl, czy obowiazuje jakas placa
    > minimalna??

    Płaca minimalna obowiązuje, ale nic nie stoi na przeszkodzie abyś był
    zatrudniony np. tylko na część etatu.

    > i czy ja napewno nie place ZUSU? czy babcia nie straci emerytury
    > przez to??
    > bardzo prosze o wszelkie sugestie

    Podobno nie straci, ale lepiej niech się wypowiedzą osoby bardziej
    obeznane w zawiłościach ZUSowskich.

    Pix