  • 1. Data: 2004-01-01 19:43:43
    Temat: fraktura VAT, czy musze wysylac?
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    Czy musze wysylac faktury VAT klientom sieci internetowej czy moge
    zaznaczyc, ze faktury sa do odbioru w siedzibie firmy? Oplaty i tak wplacaja
    na podstawie ksiazeczki oplat i jako osoby fizyczne nikt nie potrzebuje tych
    faktur a musze je neisety drukowac.(?)

  • 2. Data: 2004-01-01 21:01:40
    Temat: Re: fraktura VAT, czy musze wysylac?
    Od: "plissken" <p...@w...pl>

> [...]
    wplacaja
    > na podstawie ksiazeczki oplat i jako osoby fizyczne nikt nie potrzebuje

    Czy musi Pan? Hmm, za Maddi sprzed 2 dni:

    Wystawianie faktur VAT reguluje ustawa o PTU.

    "Art. 32. 1. Podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 2, obowiązani są wystawiać
    fakturę stwierdzającą w szczególności sprzedaż towarów, jej datę, cenę
    jednostkową bez podatku, wartość sprzedaży, kwotę podatku, kwotę
    należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy.
    2. Podatnicy świadczący usługi, w tym również w zakresie handlu i
    gastronomii, nie mają obowiązku wystawiania faktur, o których mowa w
    ust. 1, osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej.
    Jednakże na żądanie tych osób podatnicy są obowiązani do wystawienia
    faktury.

    pozdrawiam,

    Marcin K.

  • 3. Data: 2004-01-02 11:18:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Jan 2004, plissken wrote:

    >+ > Czy musze wysylac faktury VAT klientom sieci internetowej [...]
    >+ Wystawianie faktur VAT reguluje ustawa o PTU.
    [...]
    >+ 2. Podatnicy świadczący usługi, w tym również w zakresie handlu i
    >+ gastronomii, nie mają obowiązku wystawiania faktur, o których mowa w
    >+ ust. 1, osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej.

    Zaznaczając że w tym przypadku najwyraźniej masz rację :), nie
    należy zakładać że ów przepis jest bezwzględnie obowiązujący.
    Przyroda ;) zna przypadki, kiedy wystawiania faktur jest np.
    warunkiem utrzymania "zwolnienia z kasy" (np. w załączniku
    do rozp. "II - inne czynnosci" p. 48: "każda sprzedaż usługi
    dokonana przez podatnika jest dokumentowana fakturš, w której
    zawarte sš m.in. dane identyfikujšce odbiorcę oraz jego podpis").

    Znaczy, żeby ktoś się nie sugerował że *zawsze* można sobie
    bezkarnie odpuścić wystawienie faktury :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-01-02 11:55:09
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    No tak ale czy jesli nie wystawiam faktury to musze wydrukowac paragon
    fiskalny? Nie mam kasy fiskalnej bo nie wyamgana jest do uslug
    telekomunikacyjnych. Co wtedy jest dowodem, ze ktos mi zaplacil dla US? KP?
    Przelew bankowy?

  • 5. Data: 2004-01-05 09:26:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2004, Piwek wrote:

    >+ No tak ale czy jesli nie wystawiam faktury to musze wydrukowac paragon
    >+ fiskalny? Nie mam kasy fiskalnej

    To jak chcesz drukować ? ;)
    [...]
    >+ Co wtedy jest dowodem, ze ktos mi zaplacil dla US? KP?

    Przejrzyj (groups.google.pl -> zaawansowane) grupę na hasło
    "sprzedaż bezrach//unkowa" (celowo ze "śmieciem", ty pisz bez !)
    Nie korzystam to mało wiem :), ale występuje w przepisach !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-01-05 11:10:31
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    Przejrzalem ale niestety nie znalazlem podobnych do mojego problemow...bo u
    mnie dowodem zaplaty moze byc wyciag bankowy. Nie znalazlem jednak czy moze
    on byc honorowany przez US przy sprzedazy bezrachunkowej.

    PS:
    Mam tez pytanko OT. JAk sie rozlicza automaty sprzedajace na przyklad kawe.
    Jak sie odprowadza od tego podatek. PRzeciez automat chyba nei a w sobie
    kasy fiskalnej?

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

  • 7. Data: 2004-01-05 11:11:24
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    A jak jest wlasciwie z tymi fakturami. Moge sobie drukowac i wrzucac do
    szuflady. A jak klient przyjdzie do siedziby firmy po nia to wtedy mu dam.
    Dodam, ze faktury na uslugi telekomunikacyjne moga byc wystawiane bez
    podpisu odbiorcy.

  • 8. Data: 2004-01-05 17:21:04
    Od: "plissken" <p...@w...pl>

    Witam,

    > A jak jest wlasciwie z tymi fakturami. Moge sobie drukowac i wrzucac do
    > szuflady. A jak klient przyjdzie do siedziby firmy po nia to wtedy mu dam.

    Jak pisalem powyzej nie ma Pan obowiazku drukowania faktur. Moze
    rozwiazaniem jest wpis danego przychodu do ewidencji sprzedazy, skoro nie ma
    Pan kasy fiskalnej? Zamiast oczywiscie drukowania faktury.

    pozdrawiam,

    Marcin K.

  • 9. Data: 2004-01-05 17:24:24
    Od: "plissken" <p...@w...pl>

    Witam,

    > Mam tez pytanko OT. JAk sie rozlicza automaty sprzedajace na przyklad
    kawe.
    > Jak sie odprowadza od tego podatek. PRzeciez automat chyba nei a w sobie
    > kasy fiskalnej?

    IMHO nie maja ;) Bo po kazdym wydaniu musialby wylazic wezyk paragonu
    fiskalnego. Prawdopodobnie jest placony ryczaltowo.

    pozdrawiam,

    Marcin K.

  • 10. Data: 2004-01-05 20:12:25
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>