  • 1. Data: 2002-02-05 16:44:52
    Temat: fv proforma
    Od: "Kinga" <g...@p...onet.pl>

    Czy to prawda, ze zeby wystawic kontrahentowi fv pro forma zamiast normalnej
    fv (zwykla fv zostanie wystawiona po zaplacie) trzeba miec z nim podpisana
    umowe?
    Kinga

  • 2. Data: 2002-02-06 20:30:50
    Temat: Re: fv proforma
    Od: "Slawka" <b...@2...pl>

    Moim zdaniem podpisana umowa nie jest potrzebna.

  • 3. Data: 2002-02-06 21:16:17
    Od: Graszka <g...@w...pl>

    Slawka wrote:

    > Moim zdaniem podpisana umowa nie jest potrzebna.

    Moim tez, ale skoro ktos zglosil watpliwosc to moze jednak jest tu jakis
    problem. A -przy okazji- moze ktos praktykowal przesylanie kontrahentowi
    np.plyty CD z programem (czy tez czegos innego) "za pobraniem". Jakie tu
    sie moga kryc niespodzianki? Rozmawialam z pania w Urzedzie Pocztowym i
    dowiedzialam sie, ze mozna np. dokonac takiej operacji nie tylko
    gotowkowo, ale np. dolaczyc do przesylki blankiet przelewu na nasze
    konto (co wchodzi w gre przy wiekszych kwotach).
    Chodzi o sytuacje, kiedy klient jeszcze jest malo znany (pierwsza
    transakcja), a ponadto zalezy nam na czasie i chcemy szybko miec wplyw
    na konto.
    -------------
    Graszka

  • 4. Data: 2002-02-06 21:45:26
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

> [...]
    >Chodzi o sytuacje, kiedy klient jeszcze jest malo znany (pierwsza
    >transakcja), a ponadto zalezy nam na czasie i chcemy szybko miec wplyw

    Ile razy kupowałem coś w ten sposób, to prawie zawsze musiałem
    wpłacić przy odbiorze gotówkę.
    Raz tylko zdarzyła mi się przesyłka bez opłaty pocztowej
    i z fakturą w środku, ale to było od niekomercyjnej instytucji.
    Jeśli to zupełnie nieznany klient to ja żądałbym gotówki.

    BTW - czy ktoś wie jakie przepisy regulają zasady wystawiania
    fr pro forma?

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 5. Data: 2002-02-06 22:16:56
    Od: "Andrzej" <a...@u...elektronik.edu.pl>

    Użytkownik Graszka <g...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@w...pl...

> [...]
    > Chodzi o sytuacje, kiedy klient jeszcze jest malo znany (pierwsza
    > transakcja), a ponadto zalezy nam na czasie i chcemy szybko miec wplyw

    Witam,
    Praktykuje to w dosc duzych ilosciach (wysylam programy - fakturowanie,
    przelewy itp). Blankiet przelewu jest zawsze korzystniejszy, a zwlaszcza
    przy malych kwotach, bo jest ok. 3zl taniej niz przekaz. Kiedys (2-3 lata
    temu) poczta zwlekala z wplata i trwalo to przecietnie 3 tygodnie. Teraz
    pieniadze sa na koncie 5-7 dni od dnia nadania przesylki, choc sporadycznie
    zdarza sie poczcie jakas wpadka i trwa to np. miesiac. Do dzis nie
    doczekalem sie jednej wplaty z pazdziernika, musze to w koncu zareklamowac.
    Ryzykowne jest wkladanie faktury, zwlaszcza przy pierwszej transakcji.
    Klient np. rozmysli sie, zignoruje awizo i poczta zwraca przesylke po 3-4
    tygodniach. Nie wiadomo co z taka faktura zrobic, bo juz zaksiegowana, vat
    rozliczony, a do transakcji wcale nie doszlo, wiec nawet nie ma podstawy do
    wystawienia korekty, zreszta klient musialby ja podpisac, ale on wcale
    klientem nie zostal. Dlatego przy pierwszej transakcji wkladam do koperty
    upowaznienie na wystawienie faktury bez podpisu. Jesli klient je przefaksuje
    lub wysle poczta to mam pewnosc, ze odebral przesylke i wysylam fakture.

    Pozdrawiam
    AJT

  • 6. Data: 2002-02-07 10:11:19
    Od: "Kinga" <g...@p...onet.pl>

    > Moim tez, ale skoro ktos zglosil watpliwosc to moze jednak jest tu jakis
    > problem.

    Informacje o tym, ze do wystawienia fv pro forma jest potrzebna umowa miedzy
    kontrahentami uzyskalam od prawnika, podobno sa na to wyroki NSA. Niestety
    nie podal mi na podstawy prawnej.
    Kinga