  • 1. Data: 2002-02-05 16:48:48
    Temat: Rozpoczecie DG - od kiedy?
    Od: M...@k...chip.pl (Macko)

    Witam.

    Zarejestrowalem DG w okolicy 10 stycznia (tego dnia nastapilo
    zgloszenie do US - takze jako platnika VAT oraz do ZUSu).
    Zadeklarowalem tez zalozenie KPiR na 14 stycznia.

    Problem polega na tym, ze nie wiem, ktora data oznacza formalnie
    rozpoczecie dzialalnosci (pierwsza faktura sprzedazy jest dopiero na
    koniec miesiaca). Interesuje mnie to, bo od datu rozpoczecia
    dzialalnosci zalezy wartosc wplat do ZUSu.

    Pozdrawiam,
    Macko

  • 2. Data: 2002-02-05 17:52:22
    Temat: Re: Rozpoczecie DG - od kiedy?
    Od: "waldemar" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Macko" <M...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > koniec miesiaca). Interesuje mnie to, bo od datu rozpoczecia
    > dzialalnosci zalezy wartosc wplat do ZUSu.

    Przy skladaniu Wniosku o wpis do ewidencji DG to ty decydujesz od kiedy
    zaczynasz dzialalnosc gospodarcza. Powinienes tam wpisac date rozpoczecia.
    Sprawdz co masz w Zaswiadczeniu o wpisie do ewidencji DG

    --

    <<<<<<<Pozdrawiam waldi >>>>>>>
    www.akwarium.any.pl

  • 3. Data: 2002-02-05 18:02:38
    Od: "yaneek" <y...@p...onet.pl>

    U?ytkownik Macko <M...@k...chip.pl> w wiadomooci do
    grup dyskusyjnych napisa?:3...@n...man.poznan.pl...
    > Problem polega na tym, ze nie wiem, ktora data oznacza formalnie
    > rozpoczecie dzialalnosci
    ============================
    Formalnie jest to data podana w zgloszeniu rejestracyjnym w urzedzie
    miasta/gminy - bodajze pkt.6
    --
    pozdrawiam
    yaneek

  • 4. Data: 2002-02-05 18:24:47
    Od: M...@k...chip.pl (Macko)

    >Użytkownik Macko <M...@k...chip.pl> w wiadomooci do
    >grup dyskusyjnych napisał:3...@n...man.poznan.pl...
    >============================
    >Formalnie jest to data podana w zgloszeniu rejestracyjnym w urzedzie
    >miasta/gminy - bodajze pkt.6

    Tu akturat nie jestem przekonany - z tego co czytalem podaje sie tutaj
    _orientacyjna_ date rozpoczecia, ktora w zaden sposob nie jest wiazaca
    (poza tym, do dwoch tygodni mozna czekac na REGON - w koncu to petent
    jest dla urzedu, a nie urzad dla petenta :( )

    Pozdrawiam,
    Macko

  • 5. Data: 2002-02-05 18:26:45
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Formalnie jest to data podana w zgloszeniu rejestracyjnym w urzedzie
    >miasta/gminy - bodajze pkt.6

    A skoro już o tym mowa, to czym skutkuje ewentualne niedotrzymanie
    podanego przez siebie terminu?
    Przykładowo ktoś sobie dosyć naiwnie zakłada, że od zgłoszenia do
    rozpoczęcia DG upłynie np. 2 tygodnie i taką datę wpisuje w zgłoszeniu.
    Potem okazuje się, że załatwianie wszystkich formalności (REGON, konto,
    US etc.) trwa o wiele dłużej.
    Jakie mogą być tego konsekwencje?

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 6. Data: 2002-02-05 22:35:25
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Feb 2002, waldemar wrote:

> [...]
    >+ > Zarejestrowalem DG w okolicy 10 stycznia (tego dnia nastapilo
    >+ > zgloszenie do US - takze jako platnika VAT oraz do ZUSu).
    ****

    A jakie daty TAM podałeś ? ("data ZUSowa" i "data USowa" muszą
    się pokrywać, AFAIK !)

    >+ > Zadeklarowalem tez zalozenie KPiR na 14 stycznia.

    ..czyli ten dzień.

> [...]
    >+ zaczynasz dzialalnosc gospodarcza. Powinienes tam wpisac date rozpoczecia.
    >+ Sprawdz co masz w Zaswiadczeniu o wpisie do ewidencji DG

    NIE TA DATA :)
    To jest data przed którą nie wolno ci rozpocząć działalności
    (na podstawie KH), ale nic nie ma żeby nie było wolno PO.
    Datę "faktycznego" rozpoczęcia zgłaszasz w US i ZUS.
    IMHO również nie możesz rozpocząc "działalności" przed datą
    deklarowaną (*w US* a nie *UM*), czyli np. wystawić faktury.
    Ale działalność już prowadzisz i ZUS się należy :(

    >+ <<<<<<<Pozdrawiam waldi >>>>>>>

    Wzajemnie, Gotfryd
    (UM: koniec sierpnia - "rozpoczęcie", nie "złożenie" !
    US i ZUS: początek paxdziernika)
    ZUS mnie profilaktycznie poganiał :) czemu się nie
    zgłaszał, ale zadzwoniłem i pani rzekła: "acha".

  • 7. Data: 2002-02-05 22:38:36
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Feb 2002, yaneek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > rozpoczecie dzialalnosci
    >+ ============================
    >+ Formalnie jest to data podana w zgloszeniu rejestracyjnym w urzedzie

    Widzę że pogląd powszechny. A podstawa prawna ?
    (czyli - nie bacząc na poprawność językową - "gdzie to pisze" ?)
    Bo "zgłoszenie do rejestracji" jest w KH i IMO jasno stanowi że
    "nie wolno wcześniej" !

    >+ pozdrawiam
    >+ yaneek

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-02-05 23:18:47
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    w praktyce data na wpisie do ewidencji nic nie znaczy,
    ja rozpoczalem dzialalnosc 11 miesiecy po tej dacie,
    w us musialem tylko napisac oswiadczenie, ze do tej pory nie
    prowadzilem dzialalnosci,

    zus liczysz od dnia zgloszenia do ubezpieczen (czyli zlozenia
    druku ZUS ZUA),

    a jak to jest formalnie z tymi wszystkimi datami?
    pewnie powoli do tego dojdziemy na grupie, ale masz mala szanse,
    ze ktos bedzie cie za to scigal