    From: Grzegorz <g...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: fv z data 01-2003r dotyczaca 2002r
    Date: Wed, 19 Feb 2003 23:01:20 +0100

    On Wed, 19 Feb 2003 22:30:49 +0100, "Karol"
    <a...@p...antyspam.onet.pl> wrote:

> [...]
    >w każdym roku podatkowym księgi te będą prowadzone w sposób umożliwiający
    >wyodrębnienie kosztów uzyskania odnoszących się tylko do tego roku
    >podatkowego.".
    >
    >Trzeba sie zastanowic co ten przepis oznacza. Jakie sa sposoby umozliwiajace
    >wyodrębnienie kosztów uzyskania odnoszących się tylko do tego roku
    >podatkowego ?
    >
    >Jezeli z tego przepisu wynika, ze nie mozna laczyc metody kasy i memorialu w
    >KPiR w jednym roku to mysle, ze ww. faktury
    >powinienes zaksiegowac w KH w roku 2003.

    Memorialu i kasy na pewno nie mozna laczyc w jedym roku podatkowym.
    Co wiecej, jak wybrales metode kasowa przy prowadzeniu KPiR to juz
    nigdy nie mozesz przejsc na memorial.

> [...]
    >którego dotyczą"
    >a Twoje faktury dotycza przeciez rok 2002,
    >a pozastala czesc ust. 5 :
    >"tj. są potrącalne także koszty uzyskania poniesione w latach
    >poprzedzających rok podatkowy, lecz dotyczące przychodów roku podatkowego
    >oraz określone co do rodzaju i kwoty koszty uzyskania, które zostały
    >zarachowane, chociaż ich jeszcze nie poniesiono, jeżeli odnoszą się do
    >przychodów danego roku podatkowego, chyba że zarachowanie ich nie było
    >możliwe; w tym wypadku są one potrącalne w roku, w którym zostały

    Tego nie rozumiem . Przeciez PDOF i rozporzadzenie o prowadzeniu KPiR
    zabrania mi zarachować ( zaliczyc do KUP) kosztow nie poniesionych
    (faktur) w 2002 roku. Dlatego fragment " ... chyba że zarachowanie ich
    nie było możliwe" jednak mnie dotyczy.
    Moze zle rozumiem slowo "zarachowac" ?

    Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz
    Grzegorz