  • 1. Data: 2003-02-17 20:01:48
    Temat: fv z data 01-2003r dotyczaca 2002r
    Od: "Maja" <r...@p...onet.pl>

    Blagam powiedzcie mi jak to wlasciwie powinno byc bo albo zwariuje albo
    zabije swojego ksiegowego.
    Otoz dostalam fv z data 02-01-2003, ktora ewidentnie dotyczy uslug
    wykonanych jeszcze w 2002 roku, wynika to nawet z tresci fv.
    Moj ksiegowy jak zobaczyl te fv zdecydowanie stwierdzil, ze kosztem bedzie w
    styczniu i vat tez rozliczymy w styczniu. Tak bylo gdy ksiegowal jeszcze
    grudzien. Dzisiaj ksiegujac juz styczen stwierdzil, ze vat to owszem
    rozliczymy w styczniu ale kosztem rachunkowym ta fv bedzie w grudniu a
    podatkowym w styczniu!?!?!?!?!?!?!?!?!?!!!
    Poprosilam go o wytlumaczenie i wyjasnienie dlaczego mowi teraz co innego
    niz wczesniej, tak sie zapultal i zczerwienial, ze zamiast mowic bulgotal
    jak indor.

    Blaaagaaam powiedzcie mi jak wlasciwie powinno potraktowac sie te fv.

    Dodam, ze jestem osoba fizyczna na pelnej ksiegowosci (z racji na obroty).

    Bardzo serdecznie pozdrawiam Maja

  • 2. Data: 2003-02-17 20:21:48
    Temat: Re: fv z data 01-2003r dotyczaca 2002r
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "Maja" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Otoz dostalam fv z data 02-01-2003, ktora ewidentnie dotyczy uslug
    > wykonanych jeszcze w 2002 roku, wynika to nawet z tresci fv.

    Osobiscie zaksiegowalbym to jeszcze inaczej niz Twoj ksiegowy:
    1. Jako koszt podatkowy i finansowy w grudniu
    2. Natomiast VAT w styczniu.
    A wynika to z:
    a) podatkowo - z ustawy o PDOF (nie mam pod reka zadnej papierowej wersji,
    ale mysle, ze szybko znajadziesz wlasciwy przepis)
    b) finansowo - z ustawy o rachunkowosci.
    c) VAT - to chyba wiadomo

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 3. Data: 2003-02-17 21:48:36
    Od: <g...@w...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Maja" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Osobiscie zaksiegowalbym to jeszcze inaczej niz Twoj ksiegowy:
    > 1. Jako koszt podatkowy i finansowy w grudniu

    Jak kolega sobie wpisze fakture ze stycznia pod datą grudniową??

    przeciez jak np ksieguje dokumenty w kolejnosci jak wplywają to moze mial
    już inne faktury w 01. stycznia no nie??

  • 4. Data: 2003-02-17 21:59:19
    Od: julita <g...@o...pl>

    Witam Wszystkich,

    A jak zaksiegowac (podatkowo i finansowo) w przypadku przejścia z KPiR
    (metoda kasowa) na KH:
    1.Fakture, o ktora pytala Maja.
    2.Faktury z 2002 (gaz,telefony,konserwacja ksero itp.), ale zaplacone
    w styczniu.
    3.Skladki ZUS za XII/2002 pracownikow, czesc finansowana przez
    platnika.
    4.Duplikat faktury dotyczacy roku 2002, otrzymany w lutym 2003.

    Serdeczne dzieki za kazda podpowiedz.

    Grzegorz

  • 5. Data: 2003-02-17 22:03:28
    Od: "BK" <k...@f...polbox.pl>

    Co do samej faktury Garland ma rację, że trudno zaksiegować w grudniu dokument
    datowany w styczniu roku następnego. Ale tak czy tak koszt musi być zaliczony do
    grudnia zarówno pod kątem podatkowym jak bilansowym. Można to zrobić np. poprzez
    konto "rozliczenie zakupu" tj. w grudniu dowodem wewnetrznym zaksięgować odpowiednio
    w koszty i rozlicznie zakupu, natomiast fakturę w styczniu na rozliczenie zakupu i
    rozrachunki/gotówkę.

    Pozdr/Bohdan

  • 6. Data: 2003-02-17 22:07:41
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jak kolega sobie wpisze fakture ze stycznia pod datą grudniową??
    >
    > przeciez jak np ksieguje dokumenty w kolejnosci jak wplywają to moze mial
    > już inne faktury w 01. stycznia no nie??

    Rozmawiamy o ksiegowaniu czy o prowadzeniu KPiR ?

    Karol

  • 7. Data: 2003-02-17 22:14:23
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    "BK" <k...@f...polbox.pl> wrote in message
[...]

    raczej przez rozliczenie międzyokresowe kosztów

    Magda

  • 8. Data: 2003-02-17 22:18:36
    Od: "BK" <k...@f...polbox.pl>

    raczej jednak przez rozliczenie zakupu, rozliczenie m. kosztow bym użył w przypadku,
    gdybym otrzymał fa z datą grudniową ale dotyczącą roku następnego.

  • 9. Data: 2003-02-17 22:21:14
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "BK" <k...@f...polbox.pl> napisał w wiadomości
    >raczej jednak przez rozliczenie zakupu, rozliczenie m. kosztow bym użył w
    przypadku, gdybym otrzymał fa z datą grudniową >ale dotyczącą roku
    następnego.

    o biernych zapomniales ?

    Karol

  • 10. Data: 2003-02-17 22:23:36
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    "BK" <k...@f...polbox.pl> wrote in message
    raczej jednak przez rozliczenie zakupu, rozliczenie m. kosztow bym użył w
    przypadku, gdybym otrzymał fa z datą grudniową ale dotyczącą roku
    następnego.

    istnieją międzyokresowe rozliczenia koszów czynne (Twój przykład- płatne coś
    z góry na przyszły rok) oraz bierne RMK - rozpatrywany przykład faktury
    wystawionej w styczniu za czynności wykonane w grudniu ub. roku.

    Magda

    ps. jak zinterpretujesz w bilansie saldo na koncie rozl zakupu - dostawy
    usług niefakturowane??