  • 1. Data: 2003-02-17 17:37:58
    Temat: Niezłożona deklaracja ZUS - co grozi
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Witam!
    Pracuję na etat w firmie, która płaci za mnie ZUS. Poza tym mam własną firmę
    i co miesiąc powinienem jakiś papier im wysłać (chyba DRA). Co miesiąc do
    10-tego wpłacam należną kwotę, którą zresztą potrącam sobie później od
    podatku. Nie przywiązywałem większej wagi do tych druków i prawdopodobnie
    kilku nie wysłałem (a tak naprawdę to osoba, którą prosiłem o dopilnowanie
    tego obowiązku). No i dostałem pismo z ZUSu, kończące się stwierdzeniem, że
    "Brak rekacji z Pana strony będzie oznaczał, że dokumenty za ten miesiąc
    nie zostały złożone. W tej sytuacji oddział będzie zobowiązany do
    zastosowania odpowiednich środków prawnych".
    Co to są te "odpowiednie środki prawne", co mi grozi i jak z tego wybrnąć.

    Dziękuję,
    BaLab

  • 2. Data: 2003-02-17 18:21:36
    Temat: Re: Niezłożona deklaracja ZUS - co grozi
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > nie zostały złożone. W tej sytuacji oddział będzie zobowiązany do
    > zastosowania odpowiednich środków prawnych".
    > Co to są te "odpowiednie środki prawne", co mi grozi i jak z tego wybrnąć.
    ZUS ma standardową karę 5000 zł. No ale jak masz dwa etaty to sobie
    poradzisz :-)

    A tak serio, to zgłoś się do ZUS jak najszyciej. Nawet kontakt telefoniczny
    to już jakaś reakcja z twojej strony.
    Przygotuj sobie te dokumenty, które były złożone - powinieneś mieć
    potwierdzoną kopię. I jak wiesz których nie masz to sobie wypełnij i od razu
    weź ze sobą do ZUS. Myślę, że nikt cię nie ukara finansowo. Przynajmniej
    osobiście takiego przypadku jeszcze nie znam.
    Najważniejsze, że kasę przesłałeś.

  • 3. Data: 2003-02-17 18:40:02
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > weź ze sobą do ZUS. Myślę, że nikt cię nie ukara finansowo. Przynajmniej
    > osobiście takiego przypadku jeszcze nie znam.

    No i tu się z Pawłem zgodzę.
    Mogą ale nie karzą......... to byłaby paranoja, żeby w takim rozpierdaku,
    jakim jest ZUS ze swoim systemem informatycznym jeszcze karał ludzi.
    Nie pamiętam dokładnie ......... ale był czas, że nie było potrzeby
    potwierdzać kopii deklaracji i durne ludzie nie potwierdzali więc później
    tłumaczyli się , że złożyli ale z powalonym ZUSie zginęło ..........
    Teraz przynajmniej powiedzą Ci jakich deklaracji nie masz złożonych .......
    chyba, że tyczy to roku 1999, to wtedy nie zawsze, bo ten rok to cały czas
    robią i poprawiają i kserują dokumenty pobrane od płatników.

    pozdrawiam
    fart

  • 4. Data: 2003-02-17 20:47:45
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 17-02-2003 19:21, Użytkownik pawel J napisał:
    > potwierdzoną kopię. I jak wiesz których nie masz to sobie wypełnij i od razu
    > weź ze sobą do ZUS. Myślę, że nikt cię nie ukara finansowo. Przynajmniej
    ^^^^^^

    Ukarze! Miej litość .. Ukarze! Nie ukara!
    Twój post przeczytała spora grupa osób. Teraz juz wszyscy wiedza że nie
    znasz gramatyki.
    A to nie jest grupa o pokemonach, jakis standard obowiązuje...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-02-17 21:27:42
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > Ukarze! Miej litość .. Ukarze! Nie ukara!
    > Twój post przeczytała spora grupa osób. Teraz juz wszyscy wiedza że nie
    > znasz gramatyki.
    > A to nie jest grupa o pokemonach, jakis standard obowiązuje...

    I święta racja, że nie o pokemonach.
    I święta racja, że spora grupa osób wie...
    Tyle, że za bardzo mnie to nie martwi, bo ja faktycznie z gramatyki byłem i
    jestem noga.
    Myślę, że każdy zorientował się o co mi chodziło.

    I jedyne co mi pozostaje to spróbować się poprawić na przyszłość, a urażone
    oczy czytelników przeprosić.

    Pozdrawiam
    PawełJ

  • 6. Data: 2003-02-17 22:31:00
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Mogą ale nie karzą......... to byłaby paranoja, żeby w takim rozpierdaku,
    > jakim jest ZUS ze swoim systemem informatycznym jeszcze karał ludzi.

    Paranoja czy nie ale jedno z drugim w sensie formalnym ma jednak
    niewiele wspólnego ;-)

    pozd.Pix

  • 7. Data: 2003-02-18 08:59:14
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > chyba, że tyczy to roku 1999, to wtedy nie zawsze, bo ten rok to cały czas
    > robią i poprawiają i kserują dokumenty pobrane od płatników.

    Dziękuję za odpowiedzi.
    A czy mogę zaległe dokumenty wydrukować z bieżącej wersji Płatnika, czy też
    muszą być ze starej? Czy jeśli może być nowa wersja, to muszę coś w
    ustawieniach zmieniać?

    Pozdrawiam,
    BaLab