  • 21. Data: 2008-11-11 16:31:27
    Temat: Re: fvat nazwisko
    Od: Ania <a...@g...pl>

    mvoicem pisze:

    > Zaraz zaraz ... przepis nakazuje wystawić fakturę w ciągu 7 dni dla
    > przedsiębiorcy. Więc sprzedawca chcąc nie chcąc - przepis naruszył - zgoda
    > sprzedawcy nie ma tutaj nic do rzeczy.
    30 dni dla osob fizycznych, a sprzedawca wystawil osobie fizycznej... to
    nabywca probuje naruszyc prawo... zaliczajac w koszty fakture, ktora
    zostala niby wystawiona po terminie, w oddatku nie ma nazwy firmy...
    tylko imie i nazwisko jak dla osoby fizycznej

    poza tym sprzedaz jest sprzedaz... vat trzeba odporwadzic, bez roznicy
    czy sprzedajemy osobie fizycznej czy firmie... to kupujacy kombinuje,
    spoznil sie i teraz kombinuje z kosztami

  • 22. Data: 2008-11-11 17:34:19
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > niby wystawiona po terminie, w oddatku nie ma nazwy firmy... tylko imie i

    Przełóż to na język polski... Bo nie mogę zrozumieć. Co np. za 30 dni masz na
    myśli? Obowiązek wystawienia faktury jest w ciagu 3 miesięcy od wydania towaru,
    w ciągu siedmiu dni od zgłoszneia żądania. Nie dotyczy to sprzedaży na rzecz OF
    prowadzących DG i innych podmiotów gospodarczych. Dla nich nie możesz nie
    wystawić faktury. Najlepiej w chwili wydania towaru, najpóźniej siódmego dnia.

    A co do firmy - zauważ że sprzedaż w omawianym przypadku jest dla osoby
    fizycznej prowadzącej DG. Dla niej firmą jest właśnie imię i nazwisko.

    No ale jak przełożysz swoje słowa na język polski, powinno zrobić się jaśniej :)

  • 23. Data: 2008-11-11 21:42:50
    Od: Ania <a...@g...pl>

    s...@a...pl pisze:

> [...]
    > fizycznej prowadzącej DG. Dla niej firmą jest właśnie imię i nazwisko.
    >
    > No ale jak przełożysz swoje słowa na język polski, powinno zrobić się

    ok... 3 m-ce, pomylilo mi sie z 30 dniami, wydawalo mi sie ze tyle bylo
    dla osob fiz, nie prowadzacych dzialalnosci...

    nie wiem czego nie rozumiesz bo chyba od poczatku nie przeczytales ze
    zrozumieniem watku...

    autor napisal
    ".... Pani w sklepie nie chciala mi
    wydac FV na firme bo przyszedlem z paragonem po 2 tygodniach, wiec
    zazyczylem zobie FV na osobe fizyczna. ..."

    wiec zauwaz... ze w powyzszym przypadku sprzedaz byla de facto dla osoby
    fizycznej nie prowadzacej dzialanosci gospodarczej, normalnie zaden
    sprzedawca nie wystawi firmie faktury po 7 dniach od sprzedazy...

    przeciez wkoncu mogl w koszty wrzucic zakupy na podstawie paragony, a
    teraz to juz za wiele nie zdziala... na fakturze jest data sprzedazy i
    data wystawienia - dwa tygodnie pozniej
    wiec jak tylko bezie mial kontrole US nie uzna mu tego kosztu

    wiec proponuje jeszcze raz przeczytac watek ze zrozumieniem w jezyku polskim

  • 24. Data: 2008-11-11 21:48:06
    Od: Ania <a...@g...pl>

    s...@a...pl pisze:

> [...]

    ok... 3 m-ce, pomylilo mi sie z 30 dniami, wydawalo mi sie ze tyle bylo
    dla osob fiz, nie prowadzacych dzialalnosci...

    przeczytaj na co odpowiadalam... to zrozumiesz ;)

    wracajac do tematu, autor wyrazil sie jasno
[...]

    przeciez w koncu mogl w koszty wrzucic zakupy na podstawie paragonu,
    albo zglosic sie po fakture w ciagu 7 dni, teraz to juz za wiele nie
    zdziala... na fakturze jest data sprzedazy i data wystawienia - dwa
    tygodnie pozniej
    wiec jak tylko bedzie mial kontrole US nie uzna mu tego kosztu
    po 7 dniach firma moze jedynie wystawic fakture osobie fizycznej

  • 25. Data: 2008-11-12 16:00:29
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Dopóki nie wiedział, to działal w dobrej wierze, zgoda.
    > Popatrz na to w ten sposób - przy sprzedaży (niech będzie że do 7 dni)
    > sprzedawca:
    > - brak żądania faktury uznaje za "przyjęty zwyczajem" zakup na
    > cele konsumenckie
    > *lub*
    > - narusza przepis

    Zgoda, jeżeli uznamy że *lub* to OR a nie XOR. To że przyjęty zwyczajem i
    tak dalej nie zmienia faktu że sprzedano osobie prowadzącej działalność
    gospodarczą.

    W ustawie tak właśnie jest napisane - zwolnienie z wystawienia faktury
    dotyczy osób nieprowadzących działalności gospodarczej - nie zaś na cele
    konsumenckie.

    > Skoro nie narusza, to znaczy że sprzedaje na cele konsumenckie.

    Skoro nie narusza - to znaczy że kupujący nie prowadzi działalności
    gospodarczej. Skoro jednak prowadzi - to narusza :).

    > Kupujący najwyżej może mieć pretensje "jakby mi pan powiedział to
    > bym zażądał f-ry" ;)

    > JAKI fakt?

    Fakt naruszenia przepisu. Do czasu wystawienia faktury tylko sprzedający i
    kupujący wiedzą o tym że nie został dopełniony obowiązek wystawienia
    faktury w ciągu 7 dni. W momencie wystawienia faktury - jest czarno na
    białym (oczywiście zakładam że faktura nie jest antydatowana).
    [...]
    > Ciągle piszesz o przypadku kiedy sprzedawca *nieświadomie* *nie*
    > wystawił faktury "na DG"

    Ciągle piszę o przypadku kiedy sprzedawca *nieświadomie nie wystawił faktury
    na DG*.

    > czy już o przypadku kiedy *później* *świadomie* *pomaga* w naruszeniu
    > przepisów?

    EE, jakich przepisów? Przy założeniu że nie antydatujemy wystawianej
    faktury - gdzie tutaj jest *dodatkowe* naruszenie przepisów (oprócz tego
    pierwotnego - niewystawienia faktury w ciągu 7 dni).

    > "Pan ten towar brał na cele osobiste, dziś nie mogę już
    > wystawić f-ry na DG" ;)

    "Ale ja nie chcę żeby mi pan wystawił fakturę, bo już jedną mi pan wystawił.
    Tylko dane się nie zgadzają. Proszę oto nota korygująca".

    p. m.

  • 26. Data: 2008-11-12 16:02:35
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Ania wrote:

> [...]
    > fizycznej nie prowadzacej dzialanosci gospodarczej, normalnie zaden
    > sprzedawca nie wystawi firmie faktury po 7 dniach od sprzedazy...

    Jak sprzedaż mogła być dla osoby fizycznej nie prowadzącej działalności
    gospodarczej, skoro ta osoba DG prowadzi?

  • 27. Data: 2008-11-12 19:25:30
    Od: Ania <a...@g...pl>

    mvoicem pisze:

    > Jak sprzedaż mogła być dla osoby fizycznej nie prowadzącej działalności
    > gospodarczej, skoro ta osoba DG prowadzi?

    osoba prowadzaca dzialalnosc moze kupowac TYLKO na firme?

    przeciez czlowiek pisze... kupil na firme - wzial paragon, po czym
    wrocil i wzial fakture na osobe fizyczna (tu juz wystepuje jako nie
    firma, bo po 2 tygodniach)
    nigdy nic nie kupowales na firme, po czym nie uwzgledniales tego w
    kosztach, albo brales pod uwage tylko czesc koszow z faktury?

  • 28. Data: 2008-11-12 20:02:03
    Od: "Anax WRC" <h...@i...pl>

    >W odpowiedzi na pismo z niedziela 09 listopad 2008 11:32
    > (autor Anax WRC
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <gf6dl8$4v8$1@news.interia.pl>):

    > Nie rozumiem... Dałeś ciała, a chcesz narobić bagna sprzedawcy....
    > --
    > Tristan

    jeszcze nic nie chce narobic, bez paniki:)
    teraz tak.
    sprzedawca wystawil fakture osobie prywatnej a takiej moze do 30 dni od
    zakupu- przynajmniej takie info usyzkalem w biurze obslugi. na fakturze
    zawarl nip i niepelna nazwe firmy- czyli samo i mie i nazwisko.
    nie popelnill zadnego wykroczenia. Przeciez to ze ja chce na podstawie tych
    danych zaliczyc w koszty fakture to moje ryzyko, sprzedawca wystawil ja za
    zalozenia dla osoby prywatnej czyt nie na cele gospodarcze- choc taka
    informacja nigdzie sie na fakturze nie znajduje.
    stad wyniklo moje pytanie czy imie i nazwisko wystarczy. bo wydaje mi sie ze
    jesli tak to mamy martwy punkt. Ja mam fakture spelniajaca kryteria a
    sprzedawca nie popelnil bledu bo wystawil fakture dla osoby prywatnej (choc
    dane tej faktury pokrywaja sie z danymi firmy). wiec w zasadzie nie ma sie
    do czeog doczepic.
    co ciekawsze data wystawienia faktury jest z dniem w ktorym poszedlem po
    fakture. nigdzie nie ma info ze zakup nastapil powiedzmy 3 tyg wczesniej.
    oczywiscie takie info jest w sklepie w papierach- paragon.

    nooo i tyle chcialem napisac:) to jest to martwy punkt czy nie?:)
    pzdr
    Anax

  • 29. Data: 2008-11-12 20:11:07
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Ania wrote:

    > osoba prowadzaca dzialalnosc moze kupowac TYLKO na firme?

    A czy ja gdzieś tak napisałem?

    Ja tylko (i aż) napisałem że osoba prowadząca działalność gospodarczą,
    zostaje osobą prowadzącą gospodarczą, choćby kupowała kwiaty dla żony.

    Skoro ona jest osobą prowadzącą DG, to sprzedawca sprzedaje osobie
    prowadzącej DG, więc nie łapie się na zwolnienie z obowiązku wystawienia
    faktury w ciągu 7 dni.

    > przeciez czlowiek pisze... kupil na firme - wzial paragon, po czym
    > wrocil i wzial fakture na osobe fizyczna (tu juz wystepuje jako nie
    > firma, bo po 2 tygodniach)

    Gwoli ścisłości - firma (w znaczeniu słownikowym a nie kodeksowym, żeby się
    Gotfryd nie czepiał) w tym przypadku jest osobą fizyczną.

    > nigdy nic nie kupowales na firme, po czym nie uwzgledniales tego w
    > kosztach, albo brales pod uwage tylko czesc koszow z faktury?

    Wiele razy, ale co to ma wspólnego z tematem?

    p. m.

  • 30. Data: 2008-11-12 21:21:41
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    mvoicem wrote:
> [...]
    >
    > Skoro ona jest osobą prowadzącą DG, to sprzedawca sprzedaje osobie
    > prowadzącej DG, więc nie łapie się na zwolnienie z obowiązku wystawienia

    Nie sugerujesz chyba, że sklepikarza u którego co rano kupuję bułki
    uczyniłem przez to wielokrotnym przestępcą ...

    Piotrek