    Date: Wed, 10 Nov 2010 10:37:04 +0100
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: gaz w samochodzie wykorzystywanym w firmie

    W dniu 10-11-2010 10:20, Maciek pisze:
    > A paliwo może w koszty wrzucić? A komplet opon? A naprawę sprzęgła?
    > Może, do wysokości wykazanej z kilometrówki, bo zakładam, że tak
    > samochód rozlicza. Podobnie bym zrobił z instalacją gazową.

    Wg. kilometrówki rozlicza się koszty EKSPLOATACJI - czyli to co się
    zużywa i trzeba wymienić, uzupełnić itp w trakcie korzystania z
    samochodu. Paliwo się zużywa, opony też, tylko wolniej, sprzęgło się
    psuje w wyniku zużycia.
    Instalacja gazowa to nowy element - inwestycja w obiekt a nie koszt
    użytkowania obiektu.

    Spotkałam się z twierdzeniem (tzn. kiedyś w rozmowie z pewnym biegłym
    zeszło na ten temat, raz jeden, i dawno i więcej nie spotkałam się z
    takim ujęciem sprawy), że można by to potraktować jak inwestycję w obcym
    środku trwałym - powyżej 3500zł amortyzuje się to 10 lat.

    Tyle, że najpierw ten środek musi być obcy - np. wynajęty, leasingowy.
    Nie ma definicji "obcości", a słownikowo obcy nie może być mój własny.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813