  • 1. Data: 2004-04-12 21:18:42
    Temat: gdzie w bilansie...
    Od: "MaG" <m...@o...pl>

    witam.
    mam takie moze troche naiwne pytanie ale przerzucilam juz okolo 30 bilansow i
    zaczyna mi sie krecic...gdzie w bilansie powinny byc wpisane znaczki pocztowe
    (firma kupuje znaczki by nie biegac za kazdym razem na poczte i na koniec roku
    zostaly na laczna kwote okolo 500 zl.czy moge je wrzucic w materialy??jesli nie
    to gdzie?
    i jeszcze jedno :-)
    inna firma placi na poczcie tzw. zaliczke np. 2000 zl - by poczta mogla oplacac
    wszystki biezace rachunki firmy, ta kwota w koncu i tak bedzie rozliczona z fa
    (wiec pokryje zobowiazanie).na koniec roku zostala wyplacona zaliczka ale
    jeszcze nie bylo fa gdzie w bilansie umiescic te kwote?

    z gory wielkie dzieki
    pozdrowka
    MaG

  • 2. Data: 2004-04-13 16:13:55
    Temat: Re: gdzie w bilansie...
    Od: "MarKust71" <m...@e...pl>

    Użytkownik "MaG" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    roku
    > zostaly na laczna kwote okolo 500 zl.czy moge je wrzucic w

    429 - pozostałe usługi obce
    W bilansie ma to wpływ na Wynik Finansowy; lepiej natomiast będzie to widać
    w Rachunku Zysków i Strat.
    Pytanie ile tych znaczków zostaje na koniec roku bilansowego. Może trzeba by
    część pozostawić na RMK ?

> [...]
    > (wiec pokryje zobowiazanie).na koniec roku zostala wyplacona zaliczka ale
    > jeszcze nie bylo fa gdzie w bilansie umiescic te kwote?

    204 Zaliczki na poczet dostaw
    W bilansie stanowi to część aktuwów obrotowych (B. I. 5. Zaliczki na
    dostawy)

    > z gory wielkie dzieki
    > pozdrowka
    > MaG