  • 11. Data: 2009-10-05 11:44:47
    Temat: Re: google adsense
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 05-10-2009 o 13:41:59 grafik <b...@i...pl>
    napisał(a):

    > U?ytkownik <s...@a...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > nie potrzebujesz NIP-EU, natomiast odbiorca musi byae czynnym Vatowcem w
    > swoim kraju

    Scisle rzecz biorac to nie jest prawda. Ale ulatwia to zycie.

    > Najwa?niejszy jest ten dopisek wyzej.

    Akurat on jest potrzebny (chyba tylko po to?) zeby mandatu nie dostac

    --
    Tomek

  • 12. Data: 2009-10-05 17:18:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Oct 2009, Slawek Kotynski wrote:

    > A nie mogę sobie odpisać VAT zapłaconego w EU od swojego VAT ?

    Nie.
    Ściślej rzecz biorąc - w Polsce nie płacisz VAT.
    Płacisz PTU, który jest czymś, co docelowo powinno się stać VATem
    (dyrektywy zmierzają do ograniczenia zwolnienień oraz zakazów
    odliczania).

    > Czy uzyskanie NIP-UE jest równoważne z możliwością odpisywania
    > zapłaconego w Europie VATu od swojego?

    Idea jest taka, że VAT płaci *konsument*, przedsiębiorca go
    nalicza wyłącznie w kraju *sprzedaży* - i tamże go odlicza,
    również opodatkowanie czynności dokonywanych na rzecz innych
    przedsiębiorców ma miejsce jedynie "lokalnie".
    Transakcje WDT/WNT z założenia (z drobnymi wyjątkami, kiedy
    sprzedaż "konsumencka" dokonuje się przez granicę) *nie*
    są czymś, co w ogóle ma podlegać VATowi.
    Przedsiębiorca kupując "przez granicę" nie powinien zapłacić
    VAT - i z tego samego powodu nie powinien go odliczać.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2009-10-07 13:35:34
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Tomek napisał:

    > Scisle rzecz biorac to nie jest prawda. Ale ulatwia to zycie.

    a co nie jest prawdą?

  • 14. Data: 2009-10-07 13:38:28
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-10-2009 o 15:35:34 gonia <g...@w...pl> napisał(a):

    > a co nie jest prawdą?

    Że odbiorca musi być czynnym Vatowcem.

    --
    Tomek

  • 15. Data: 2009-10-08 08:23:36
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Tomek napisał:

    > Że odbiorca musi być czynnym Vatowcem.

    a wynika to z .......?

  • 16. Data: 2009-10-08 09:09:53
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 08-10-2009 o 10:23:36 gonia <g...@w...pl> napisał(a):

    > a wynika to z .......?

    Po raz n-ty nie będę tłumaczył, zerknij do archiwum.
    A jeśli się mylę to mnie popraw i po sprawie,
    nie widzę tutaj powodu do stosowania podchodów.

    --
    Tomek