    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: hotele, diety i ciastka
    Date: Wed, 21 Jan 2009 16:12:47 +0100

    On Wed, 21 Jan 2009, Piotr wrote:

    > a nie mogę uznać zakupu ciastek jako reklamę mającą na celu zdobycie nowego
    > klienta którego zaproszę do biura a nie ugoszczenie obecnego klienta
    > (reprezentacja)?

    IMO "niesłusznie" prowadzisz rozdział miedzy reprezentacją a reklamą
    wyłącznie po linii obecny klient - potencjalny klient.
    Obdarowywanie potencjalnego klienta to IMO zdecydowanie "reprezentacja",
    reklama sprowadza się do "wyrzucania pieniędzy w błoto" (znaczy że
    ten do kogo reklama jest skierowana *bezpośrednio* nic z niej nie
    uzyskuje, poza ukierunkowaniem wiedzy i informacji, a ew. składowe
    materialne w postaci kartki z wydrukiem są jedynie bezużytecznym
    dodatkiem).
    "Postawienie się" w ten sposób, że osoba do której owo zachowanie się
    jest skierowane uzyskuje *korzyść* to IMO reprezentacja, bez względu
    na to kim ta osoba jest (to ostatnie moze co najwyżej stanowić
    przesłankę nieuznania za KUP, ale nie niezaliczenia do reprezentacji).

    Zechce ktoś skomentować?

    pzdr, Gotfryd