    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: hotele, diety i ciastka
    Date: Thu, 22 Jan 2009 00:36:33 +0100

    On Wed, 21 Jan 2009, Piotr wrote:

    > Czyli np. firmowe gadżety (smycze, długopisy, breloki, itp.) to bardziej
    > reprezentacja niż reklama i w koszty nie można wpuścić?
    > No bo jakaś korzyść
    > jest dla osoby która dostanie smycz czy inny gadżet?

    Poczekam na komentarze :D

    Najpierw jedna sprawa, na której przyznaję że wtopiłem.
    Chyba tylko przypadkiem nie oberwałem jeszcze po uszach...
    "Zwykłe" poczęstowanie ciastkami to nie "reprezentacja", jeśli
    "nie ma charakteru okazałości" :D
    Interpretacja ITPB1/415-604/07/DP, polecam!

    Druga, związana z tym sprawa: "zużycie" rownież nie ma zastosowania,
    bo usługi są traktowane *inaczej* niż towar!
    Jak gościom wręczy się "towar", tak że *mogą go sobie zabrać*, to
    co innego, niż np. cukier, który stoi na stole, mozna "zużyć" do
    posłodzenia herbaty - ale "zabrać" się nie da (widać cukier
    w żołądku się nie liczy :D)
    Ta druga uwaga jest starsza, pamiętam że zdumienie spowodowała :)

    BTW: polecam:
    http://www.vat.pl/reprezentacja_i_reklama_koszty_int
    erpretacje_1237.php
    Zajrzyj również na podatki.pl (rejestracja darmowa) i gofin.pl

    Jeszcze dla porządku:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    +++
    Art. 7
    1. Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się
    [...]
    2. Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się
    również przekazanie przez podatnika towarów należšcych do jego
    przedsiębiorstwa na cele inne niż zwišzane z prowadzonym przez niego
    przedsiębiorstwem, w szczególnoœci:
    [...]
    3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do przekazywanych drukowanych
    materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartoœci i
    próbek.

    4. Przez prezenty o małej wartoœci, o których mowa w ust. 3, rozumie się
    przekazywane przez podatnika jednej osobie towary:

    1) o łšcznej wartoœci nieprzekraczajšcej w roku podatkowym kwoty, o której
    mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku
    dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176, z póŸn.
    zm.), jeżeli podatnik prowadzi ewidencję pozwalajšcš na ustalenie
    tożsamoœci tych osób;

    2) których przekazania nie ujęto w ewidencji, o której mowa w pkt 1,
    jeżeli wartoœć rynkowa przekazanego towaru nie przekracza 5 zł.
    ---

    Czyli CO NAJMNIEJ nie ma potrzeby opodatkowania VATem (mimo, że się go
    odliczyło).
    Do 5 zł ;>
    Oraz do bodaj 100 zł (trzeba zajrzeć) jak się ewidencjonuje.

    pzdr, Gotfryd