    From: "1634Racine" <1...@R...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ile zabiera ZAIKS ?
    Date: Fri, 25 Sep 2009 16:12:33 +0200

    Gotfryd Smolik news in news:Pine.WNT.4.64.0909251506460.1720@quad
    > Wyjdź z siebie, stań obok, powiedz nam: a co tego, kto kupuje jakikolwiek
    > wyrób, obchodzą podatki które płaci wytwórca?
    > One są wliczone w cenę.

    udajesz, ze nie rozumiesz o co mi chodzi? :)
    zawieram umowe o dzielo, np z TVP.
    tvp podpisuje w umowie o dzielo kwote honoracyjna, ale zawsze wyplaca kwote
    pomniejszona o 10% [moze 9%...], a ta kwota jest podatkiem, ktory tvp
    odprowadza do skarbowki i wiem, co mowie.No, powiedzmy, zaliczka na poczet
    podatkow.

    > Nie wiem.

    szkoda.

    > Źle patrzysz na podatek - *swój* podatek płacisz ze *swojego* zarobku.

    tylko w pewnym sensie masz racje. Bo powyzsze 10%/9% jest zabierane juz
    przez tvp jakby na poczet wlasnie podatku. I tak jest zawsze z tworcami.
    a zaiks z tenatiem wyplacanych takze odprowadza na poczet podatkow.
    Pytam - ile?

    > Jeśli ZAIKs również zarabia - to płaci podatek (również) od *swojego*
    > zarobku.

    pewnie tak. Ale to akurat malo mnie obchodzi. Mnie obchodzi - ile zaiks ode
    mnie zabiera.w sumie ile.
    A z zaiksu info jest takie:
    od kwoty, ktora jako tantiemy mi wyplaca i jest to moim dochodem,zaiks
    zabiera owe/powyzsze 10,albo 9 procent, tak, jakbym na te wlasnie kwote
    podpisal z zaiksem umowe o dzielo. To raz.
    Pytalem sie tutaj, by sprawdzic:
    ILE dokladnie to jest?

    Dwa: zaiks pobiera od wyplacanej kwoty tantiemowej swoja prowizje: ILE to
    jest?

    > To, że jako pośrednik "kasuje" klienta docelowego na wyższe
    > kwoty, niż jakby klient Tobie płacił, ma się nijak do *Twojego*
    > podatku.

    klient juz mi zaplacil. Odprowadzil na poczet podatkow 10/9%.
    Teraz jest mowa o kwocie tantiemowej - okazuje sie, ze podlega ona tym samym
    prawom, jakby pochodzila z umowy o dzielo,ale takim jakby zleceniodawcom
    jest zaiks- placi "honorarium" minus 10/9%. Oraz swoja prowizje.