  • 1. Data: 2005-05-06 11:57:01
    Temat: imienny bilet okresowy
    Od: "Asiunia" <a...@w...pl>

    US zakwestionowal mi odliczenia z tyt. dojazdu do pracy do innego miasta
    (faktury imienne. Konkretnie chodzi o 3 slowa w par.22 ust.11 "wylacznie na
    podstawie imiennych biletow okresowych". Czy moglby ktos wyjasnic, co to sa
    bilety okresowe. Czy bilety kupowane na trase tam i z powrotem co tydzien,
    zaliczaj sie do okresowych, bo US twierdzi, ze okresowe to tylko m-czne lub
    semestralne.
    Inny US, do ktorego dzwonilam, byl zaskoczony, ze moj US nie chce tego
    uznac.
    A.

  • 2. Data: 2005-05-06 12:08:58
    Temat: Re: imienny bilet okresowy
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Asiunia wrote:
> [...]
    > semestralne.
    > Inny US, do ktorego dzwonilam, byl zaskoczony, ze moj US nie chce tego

    Okresowe to okresowe.
    Tydzien tez jest okresem.

  • 3. Data: 2005-05-06 12:13:27
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Asiunia napisał:

> [...]
    > semestralne.
    > Inny US, do ktorego dzwonilam, byl zaskoczony, ze moj US nie chce tego

    IMHO zidiocieli. Jak są imienne to mogą być nawet dzienne, albo
    godzinne. Godzina to też okres.
    Ale pewnie będziesz to musiała z nimi w sądzie wyjaśniać.

    pzdr

    Tomek

    Znajdz swoja milosc na wiosne... >>> http://link.interia.pl/f187a

  • 4. Data: 2005-05-06 12:18:59
    Od: "Asiunia" <a...@w...pl>

    > Okresowe to okresowe.
    > Tydzien tez jest okresem.

    No wlasnie. Prosilam, zeby PKP podpisalo mi oswiadczenie, ale odmowili. Pani
    podsumowala, ze faktury PKP sa uznawane przez US i nic podpisywac nie beda.
    Nie wiem, pisac prosbe do IS o interpretacje?
    A.

  • 5. Data: 2005-05-06 12:43:55
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    witek wrote:

    > Okresowe to okresowe.
    > Tydzien tez jest okresem.

    Zawsze wydawało mi się, że bilety dzielą się na jednorazowe
    uprawniające do jednorazowego przejazdu i okresowe uprawniające do
    przejazdu wielokrotnego

  • 6. Data: 2005-05-06 13:46:26
    Od: "Asiunia" <a...@w...pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w wiadomości

    > Zawsze wydawało mi się, że bilety dzielą się na jednorazowe
    > uprawniające do jednorazowego przejazdu i okresowe uprawniające do
    > przejazdu wielokrotnego

    Nie ma interpretacji MF odnosnie okresowych biletow, dlatego kazdy US
    interpretuje tak jak uwaza. Na mojej trasie nie ma biletow m-cznych, sa
    sieciowe i abonamentowe. Bilet sieciowy IMO wg interpretacji urzednika tez
    nie nalezalby do okresowych, zreszta i tak bym nie zanabyla, bo jest b.
    drogi i obejmuje iles tras, a ja poruszam sie konkretnie po jednej, co jest
    latwe do sprawdzenia. Poza tym bilet abonamentowy wg rzeczonego urzednika
    tez nie jest okresowym. A juz zupelnym absurdem byl tekst, ze jakbym
    jezdzila codziennie i codziennie kupowala bilet, to byloby do przyjecia. A
    ja jezdze raz w tygodniu, bo trudno byloby codziennie przemierzac trase 800
    km.
    A.

  • 7. Data: 2005-05-06 14:06:25
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

> [...]

    > ja jezdze raz w tygodniu, bo trudno byloby codziennie przemierzac trase 800

    Czekaj, czekaj. Ty raz na tydzień kupowałaś bilet jednorazowy, żeby
    dojechać do pracy? Czy kupowałaś bilety tygodniowe w celu wielokrotnego
    dojeżdżania do pracy w ciągu tygodnia? Bo to jest dość zasadnicza
    różnica. W pierwszym przypadku przysługują ci koszty ryczałtowe z
    ustawy, bo bilet jednorazowy kupowany regularnie nijak nie jest biletem
    okresowym. Poza tym nie widziałem jeszcze imiennego biletu jednorazowego
    na kolej lub autobus. Co ty samolotem do pracy latasz?

  • 8. Data: 2005-05-06 14:23:23
    Od: "Asiunia" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik Asiunia napisał:
    > Czekaj, czekaj. Ty raz na tydzień kupowałaś bilet jednorazowy, żeby
    > dojechać do pracy?

    Tak albo abonamentowy na 6 przejazdow.

    > Czy kupowałaś bilety tygodniowe w celu wielokrotnego
    > dojeżdżania do pracy w ciągu tygodnia?

    800 km dziennie?

    > Bo to jest dość zasadnicza
    > różnica. W pierwszym przypadku przysługują ci koszty ryczałtowe z
    > ustawy, bo bilet jednorazowy kupowany regularnie nijak nie jest biletem
    > okresowym.

    Moge zrezygnowac z podwyzszonych kosztow ryczaltowych jesli koszty dojazdu
    znacznie przekraczaja podwyzszony koszt.

    > Poza tym nie widziałem jeszcze imiennego biletu jednorazowego
    > na kolej lub autobus.

    Nie muszę trzymac biletow, wystarczy faktura.

    > Co ty samolotem do pracy latasz?

    Na samolot nie ma odliczen :-)
    Rozmawialam dzis z kolejnym urzedem. Tez sa zdziwieni moim USem.
    A.

  • 9. Data: 2005-05-06 18:33:04
    Od: "Tomek" <s...@p...wp.pl>

    polecam http://www.is.gdansk.pl/regulation.php?rid=364

  • 10. Data: 2005-05-06 21:59:13
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Tomek wrote:

    > polecam http://www.is.gdansk.pl/regulation.php?rid=364

    Interpretacja jest beznadziejna.
    Bo równie dobrze mógłbym się odwołać do książki profesora Miodka i
    zdefiniować co oznacza bilet okresowy.