  • 11. Data: 2005-05-07 12:54:06
    Temat: Re: imienny bilet okresowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 May 2005, jureq wrote:

    >+ Zawsze wydawało mi się, że bilety dzielą się na jednorazowe
    >+ uprawniające do jednorazowego przejazdu i okresowe uprawniające do
    >+ przejazdu wielokrotnego

    Niemożliwe :) Ostatnie stwierdzenie jest hm... wieloznaczne :)

    - jednorazowe
    - wielokrotne ("wielokrotnego kasowania" albo "wieloprzejazdowe"),
    były nawet 10-krotnego kasowania :) - uprawniały do *wielokrotnego*
    przejazdu, z oznaczoną krotnością
    - bilety okresowe, nie zawierające limitu na krotność przejazdu.
    "Najkrótsze" bilety okresowe są na czasy mierzone w godzinach
    lub kwadransach... (czy po 10 minut ? :)) i ciekaw jestem
    co by na *taki* bilet US powiedział :|

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2005-05-09 07:04:01
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 5/6/2005 11:59 PM, Użytkownik witek napisał:

    > Interpretacja jest beznadziejna.
    > Bo równie dobrze mógłbym się odwołać do książki profesora Miodka i
    > zdefiniować co oznacza bilet okresowy.

    IMHO wręcz przeciwnie: wzorowa.

    --
    gefragt

  • 13. Data: 2005-05-09 12:12:18
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    du hast mich gefragt wrote:

    > IMHO wręcz przeciwnie: wzorowa.

    No o ile cennik pkp stanowi u nas prawo to nie ma sprawy.
    Jeżeli już to raczej bym się odowływał to znaczenia słowa okresowy i do
    autorytetów w tej sprawie, a nie do cennika pkp, który poszufladkował
    sobie bilety jak mu się chciało.
    Nagłe widzimisię kogoś kto redagował regulamin pkp może spowodować, że
    część ludzi straci ulgą, a część zyska.
    Przecież to się przed żadnym sądem nie utrzyma.
    Głupota.

  • 14. Data: 2005-05-09 14:13:18
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 5/9/2005 2:12 PM, Użytkownik witek napisał:

    > Jeżeli już to raczej bym się odowływał to znaczenia słowa okresowy

    To może zapoznaj się ze znaczeniem...

    --
    gefragt

  • 15. Data: 2005-05-09 15:00:54
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0505071450000.1812@athlon>,

    > "Najkrótsze" bilety okresowe są na czasy mierzone w godzinach
    > lub kwadransach... (czy po 10 minut ? :))

    U nas 20.

    > i ciekaw jestem
    > co by na *taki* bilet US powiedział :|

    Że ma być imienny? ;)

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 16. Data: 2005-05-09 17:17:02
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    Zapis w ustawie;
    "udokumentowanych wyłącznie imiennymi biletami okresowymi" jest kategoryczny i
    zamknięty.
    Zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Transportu : jeżeli w określonym rodzaju
    komunikacji nie występują okresowe bilety imienne, bilet okresowy będzie
    uznawany za bilet imienny jeżeli na odwrotnej stronie biletu okresowego
    zamieszczone będzie imię i nazwisko podatnika oraz pieczątka przedsiębiorstwa
    transportowego wraz z imienną pieczęcią kasjera.

    Powyższe nie jest oczywiście prawem czy wykładnią.
    Jest natomiast potwierdzeniem niejasności powstałych w tym zakresie i próbą
    definicji.
    Wykładnia celowościowa w tym przypadku będzie traktowana jako rozszerzająca i
    nie uprawniona.Stwierdzenie "imienny" łączy sie bowiem przynajmniej
    teoretycznie z ograniczeniem wykorzystania go przez inne niż podatnik osoby w
    okresie którego dotyczy bez względu na to jak definiujemy
    słowo "okresowy".Faktura co do zasady nie jest dokumentem uprawniającym do
    przejazdu i odliczenia w ramach nie ryczałtowych KUP pracownika nawet jeśli
    zawiera w treści słowo "imienny" i wystawiona jest na podatnika.Dokumentuje
    wydatek i osobę płatnika.
    Nie jeżdżę PKP stale więc nie znam zasad wystawiania biletów na okresy dłuższe
    i obejmujące kilka przejazdów.Nie wiem w jaki sposób PKP definiuje i
    dokumentuje "imienność" i czym ją potwierdza.
    Zasady dokumentowania tych wydatków(bilet) oraz obowiązkowa łączność warunków
    imienności i okresowości są zapisane w ustawie w sposób jasny i nie sądzę by
    dla potrzeb dowodowych fiskus przyjmował inny dokument niż bilet.
    Faktem jest ,że wydatek jest poniesiony i udokumentowany.Faktem
    jest "celowość" wydatku zgodna z intencją ustawodawcy i interesem podatnika.
    Tak więc pomysłem nie od rzeczy jest skierowanie zapytania do US czy IS,w
    określonym stanie faktycznym lub korekta PIT według "pomysłu" US a następnie
    wniosek o stwierdzenie nadpłaty i wszczęcie sporu do wyroku NSA-włacznie.

    Pzdr-Kriss