  • 1. Data: 2002-01-13 09:51:51
    Temat: import oprogramowania
    Od: "Antara" <g...@p...com>

    Witam,
    Prowadzę DG, mam KPIR i chcę kupić jeden program z zagranicy (od firmy -
    chcę zapłacić przelewem), który kosztuje około 500 zł. Co mam zrobić aby ten
    program wrzucić w koszty, nie mieć kłopotów z UC itd.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-01-13 19:08:15
    Temat: Re: import oprogramowania
    Od: "Stasiek G." <s...@p...onet.pl>

    Sciagnac legalnie, oclic i wpisac do ksiegi. VAT zaplacisz tylko od nosnika
    i instrukcji jezeli beda wyszczegolnine z cena.
    Strasiek

  • 3. Data: 2002-01-13 22:20:02
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 13 Jan 2002, Antara wrote:

    >+ Witam,
    >+ Prowadzę DG, mam KPIR i chcę kupić jeden program z zagranicy (od firmy -

    Od firmy *zagranicznej* czy krajowej która importuje ?
    W tym pierwszym przypadku sprawdź czy w zakresie działalności
    masz handel z zagranicą :)

    >+ chcę zapłacić przelewem), który kosztuje około 500 zł. Co mam zrobić aby ten
    >+ program wrzucić w koszty, nie mieć kłopotów z UC itd.

    Jak każda "rzecz" -:) "niematerialne" możesz *również* wrzucić
    w koszty *lub* dać na ŚT i amortyzować dowolną metodą ;) (znaczy:
    500 zł -> można *jednorazowo*)

    >+ Pozdrawiam

    Wzajem - Gotfryd
    (ostatnio walczący z ŚT, wiec widziałem że UoPDoOF wszędzie
    obok "ŚT" pisze "oraz wartości niematerialne i prawne")

  • 4. Data: 2002-01-16 11:37:48
    Od: "Pawel Pieczynski" <p...@w...pl>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...

    > Od firmy *zagranicznej* czy krajowej która importuje ?
    > W tym pierwszym przypadku sprawdź czy w zakresie działalności
    > masz handel z zagranicą :)

    Na jakiej podstawie twierdzisz, ze kupujac za granica srodki trwale, nalezy
    miec "handel z zagranica" w zakresie dzialalnosci?

    Pozdrawiam,
    Pawel Pieczynski

  • 5. Data: 2002-01-16 11:46:02
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Pawel Pieczynski <p...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a23oqj$e62$...@n...tpi.pl...

> [...]
    nalezy
    > miec "handel z zagranica" w zakresie dzialalnosci?

    To taka legenda: mozna zajmowac sie tylko tym co masz wpisane w zakres
    dzialalnosci :-))

    Karol

  • 6. Data: 2002-01-16 12:16:54
    Od: "Pawel Pieczynski" <p...@w...pl>

    Uzytkownik "Karol" <a...@b...com> napisal w wiadomosci
    > nalezy
    >
    > To taka legenda: mozna zajmowac sie tylko tym co masz wpisane w zakres
    > dzialalnosci :-))
    >
    > Karol

    OK. Tyle ze ja nie handluje kupionym zagranica softwarem, tylko wykorzystuje
    w dzialalnosci. Wiec gdzie tu handel? Czy to wazne, gdzie zaopatruje sie w
    ST?

    PP

  • 7. Data: 2002-01-16 14:51:23
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Pawel Pieczynski <p...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a23r43$nu9$...@n...tpi.pl...

> [...]
    wykorzystuje
    > w dzialalnosci. Wiec gdzie tu handel? Czy to wazne, gdzie zaopatruje sie w

    Przeciez napisalem, ze to legenda.

    Karol

  • 8. Data: 2002-01-16 20:43:15
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Jan 2002, Karol wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > Na jakiej podstawie twierdzisz, ze kupujac za granica srodki trwale,
    >+ > nalezy miec "handel z zagranica" w zakresie dzialalnosci?

    Odszczekuję. Zapędziłem się !

    >+ To taka legenda: mozna zajmowac sie tylko tym co masz wpisane w zakres
    >+ dzialalnosci :-))

    A tu to legendarność jest mniejsza: spróbuj NIE mieć zarejestrowanej
    "zagranicy" i spowodować zainteresowanie się USu (bez powodu
    się nie zainteresują, ale jakby tak stosowny rachunek...)
    rozmowami telefonicznymi z zagranicą... ;)

    >+ Karol

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-01-17 15:22:50
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0201162139540.24163-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...
> [...]
    > się nie zainteresują, ale jakby tak stosowny rachunek...)
    > rozmowami telefonicznymi z zagranicą... ;)

    Mialem juz pytanie w czasie kontroli dlaczego handluje smola bitumiczna czy
    jakas inna ciezka chemia jezeli nie mam tego w zakresie dzialalnosci.
    Pytanie bylo raczej przez ciekawosc niz proba udowodnienia, ze robie cos
    nielegalnie.

    Karol