  • 1. Data: 2003-09-24 17:37:17
    Temat: informacja do NFZ
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

    na www.nfz.gov.pl jest program do elektronicznego przekazywania danych do
    nfz o niepobranych składkach na u. zdrowotne. To jest dopiero program.
    Kolejny serwer danych - tym razem interbase. Oto kilka uwag
    1. Zapomnialo im sie ze platnikow prowadza biura rachunkowe. Aby mozna bylo
    prowadzic wielu platnikow trzeba kazdemu z nich zalozyc odrebna baze danych
    i tu UWAGA. pusta baza zajmuje 17MB na dysku. No moze nie calkiem pusta,
    zawiera bowiem spis wszystkich gmin i miejscowosci. Jedna baza na jednego
    płatnika.
    2. Kazdego platnika nalezy wprowadzic ręcznie (nie ma opcji importu)
    3. zaimportowac mozna jedynie ubezpieczonych. ALE aby import przebiegl
    poprawnie nalezy wprowadzic Gusowski kod gminy. Prosze pokazac mi program
    placowy ktory posiada taki kod
    4. nie mozna zaimportowac listy ubezpieczonych z kwotami skladek na
    ub.zdrowotne. (to tez trzeba pobrac recznie.
    5. elektroniczny przekaz polega na zapisaniu na dyskietce jawnego pliku
    TEKSTOWEGO i przeslaniu dyskietki do NFZ poczta polska
    6. Jezeli ktos ma inny program korzystajacy z bazy interbase to POWODZENIA
    przy instalacji

    Atomek

  • 2. Data: 2003-09-25 08:20:08
    Temat: Re: informacja do NFZ
    Od: "fart" <k...@g...pl>

> [...]
    > TEKSTOWEGO i przeslaniu dyskietki do NFZ poczta polska
    > 6. Jezeli ktos ma inny program korzystajacy z bazy interbase to POWODZENIA

    Atomku .... już napierdzielam w NFZ ..... w komórce terenowej pod którą
    podlegam nikt nic nie wie o programie ..... skontaktowałem się z
    województwem ............. też czeski film ...... w końcu doszukałem się
    odpowiedniego numeru w Warszawie .... a tu .......dupa .... nikt nie chce
    rozmawiać o programie , wszyscy zajęci .... chcę przekazać Twoje i swoje
    uwagi ......... każdy się pozbywa intruza i kieruje do oddziału terenowego
    ....... KURDELEBELE PRZECIEŻ TO JA PŁACĘ ZA TEN PROGRAM !!!!! jasna cholera
    , mogę mieć jakieś wymagania od niego. Nieeeeeeee ??????????????????????????
    Osobiście znowu mi się podobają urzędnicy i osoby odpowiedzialne w
    Warszawie, które mają taki zapierdziel, że latają w te i z powrotem z pustą
    taczką bo nie ma czasu kiedy załadować.

    Jeśli sam nic nie wskóram, to podam Wam tutaj numer pod który sugeruję,
    byśmy dzwonili i napierdzielali wszyscy równo. Niech mi ktoś teraz powie, że
    dobrocią i grzecznością w tym kraju się coś osiągnie ...................
    TRZEBA NAPIERDZIELAĆ albo Was oleją.

    pozdrawiam
    fart

  • 3. Data: 2003-09-25 12:25:14
    Od: "Newsy" <m...@h...gula>

    Użytkownik "Atomek" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    elektroniczny przekaz polega na zapisaniu na dyskietce jawnego pliku
    > TEKSTOWEGO i przeslaniu dyskietki do NFZ poczta polska

    Długo myślałem nad tą elektronicznością - w końcu się doczytałem. Kpina.

  • 4. Data: 2003-09-25 13:08:55
    Od: "fart" <k...@g...pl>

> [...]
    cholera
    > , mogę mieć jakieś wymagania od niego. Nieeeeeeee
    ??????????????????????????
> [...]
    że
    > dobrocią i grzecznością w tym kraju się coś osiągnie ...................

    Znowu mnie ktoś opierniczy ale dzwoniłem do.. NFZ i odpowiedzialny za
    wszystko dyrektor opowiedział mi historie, że ten pieprzony program zrobiony
    przez chory NFZ jest tylko łaską dla płatników a nie obowiązkiem ... oni
    podali tylko format, jaki chcą mieć a resztę mają w dupie.
    W dupie mają unifikację i wymianę danych między wszystkimi programami
    tworzonymi przez placówki rządowe a jeśli chodzi o rozliczanie kilku firm
    ..... to powinienem zapomnieć.
    Nie mieści się takiemu dyrektorkowi, że płatnik może mieć dwie, trzy, cztery
    lub więcej firm, bo nie jest to program dla biur rachunkowych i nie o nich
    myślano podczas tworzenia programu i nie interesują ich ludzie a tylko
    format, więc cieszcie się jak już macie taki program.
    Ręce opadają jak się bezmózgowców słucha i chyba poinformuję odpowiednie
    czynniki , niech zbadają kto otrzymał pieniądze za zrobienie takiego bubla.
    Sądziłem, że Prokom jest najgorszy ............ ale wiecie coooooooo ? Autor
    programu NFZ pobił wszelkie rekordy .... co wcale nie świadczy o tym że
    Prokom ma się cieszyć z nowego Płatnika, bo on też jest do dupy.

    i jeszcze jedno ..... zapomnijcie o przekazie elektronicznym i cieszcie się,
    że nie kazano Wam osobiście przynosić tych deklaracji wykonanych na
    tabliczkach glinianych.
    Świat idzie do przodu a NFZ powolną śmiercią umiera przez takich dyrektorków
    i decydentów.
    To się chyba nigdy nie zmieni.

    pozdrawiam
    far

    i jak tu nie być wyrywny :(

  • 5. Data: 2003-09-25 18:54:40
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    zrobiony
    > przez chory NFZ jest tylko łaską dla płatników a nie obowiązkiem ... oni
    =============================
    Stalo sie dla mnie jasne ze nie mozna korzystac z programu NFZ. Rzuciłem
    okiem na "format pliku elektronicznego" (uchwała nfz nr 153). Jest tam
    napisane że informacja musi zawierać kod gminy wg GUS, inaczej plik zostanie
    odrzucony przez NFZ. (patrz dokument "walidacja" - co za nazwa). Więc
    zajrzałem na stronę GUS (www.stat.gov.pl) a tam stoi że za wszystko trzeba
    płacić. Znów się zdenerwowałem. Nie jest więc tak, że program nfz dał nam z
    łaski, bo niczego nie musiał dawać. Ja się pytam skąd jak nie z tego
    programu mam wziąć KODY GMIN. Czy sprawdziliście ile trwa otwarcie słownika
    gmin w programie NFZ. Może to tylko mój komputer sprawia wrażenie że zawisa
    podczas pokazywania tabelki.

    Atomek

  • 6. Data: 2003-09-25 19:18:24
    Od: "fart" <k...@g...pl>

> [...]
    słownika
    > gmin w programie NFZ. Może to tylko mój komputer sprawia wrażenie że

    Atomku ... ja pierdziele ten program NFZ .... mam w dupie ich łaskę.
    Zwróciłem się z wnioskiem do programistów mojego programu księgowego, by coś
    z tym zrobili i aby mój program mógł generować pliki w pieprzonym formacie
    dla NFZ tak, jak to robi dla Płatniika.
    Spróbuj może i Ty tego.
    Pieprzoną bazę kodów gmin to pewnie pobiorą chłopcy z programu .. czy z GUS
    a resztę zrobią.
    Atomku .... zwróć uwagę, że jak zauważyłeś wcześniej, jeśli zaś każdym razem
    masz coś wklepać to przy którymś kolejnym razie pierdzielniesz się.
    Ten argument nikomu a "Pierdzących w stołki" w NFZ nie trafia ... oni mają
    Ciebie i mnie głęboko w dupie..... i to mnie boli...... boli mnie również
    to, że nikt nie konsultuje tworzenia takich programów, tylko po cichu
    załatwia sprawę a jak już jest gotowy program i ciule na dystrybutora się
    sypią, to się na gwałt poprawia, Ale kto miał na tym idiotyczne pieniądze
    zarobić to zarobił.

    pozdrawiam
    fart

    Chciałbym by można było jednego kretyna na rok odstrzelić, jestem gotów
    zaryzykować.

  • 7. Data: 2003-09-25 22:08:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Sep 2003, Atomek wrote:
    [...]
    >+ Stalo sie dla mnie jasne ze nie mozna korzystac z programu NFZ.

    ...NC...
    [...]
> [...]
    >+ inaczej plik zostanie odrzucony przez NFZ. (patrz
    >+ dokument "walidacja" - co za nazwa). Więc zajrzałem

    Możesz palcem pokazać ? Może prezesa trzeba spytać...

    >+ Znów się zdenerwowałem. Nie jest więc tak, że program nfz dał nam z
    >+ łaski, bo niczego nie musiał dawać. Ja się pytam skąd jak nie z tego
    >+ programu mam wziąć KODY GMIN.

    A nie stąd:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1998/1031.htm

    ..na przykład ? O inne kody chodzi ?

    Wracając do prezesa :) to:
    +++++
    Rozdział 3
    Obowišzki organów administracji rzšdowej i jednostek
    samorzšdu terytorialnego

    § 8. Do zadań Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego należy:
    9) udostępnianie danych objętych rejestrem terytorialnym obejmujšcych
    zbiory o zasięgu ponadwojewódzkim.
    § 9. Do zadań urzędów statystycznych należy:
    3) udostępnianie danych objętych rejestrem terytorialnym na
    obszarze województwa.
    Rozdział 4
    Stosowanie i udostępnianie rejestru terytorialnego
    § 18. Prezes Głównego Urzędu Statystycznego i urzędy statystyczne
    udostępniajš dane z rejestru terytorialnego w formie:
    1) wycišgów ze zbiorów informatycznych:
    a) systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego,
    b) systemu identyfikatorów i nazw miejscowoœci,
    c) systemu rejonów statystycznych i obwodów spisowych,
    -----

    Fakt, nie napisano że za darmo :>
    Ale wygląda na to że rzeczywiście:

    >+ Nie jest więc tak, że program nfz dał nam
    >+ z łaski, bo niczego nie musiał dawać.

    Drugi fakt, to że IMO jako "informacja urzedowa" toto pod
    prawo autorskie nie podlega więc można by rozpowszechniać...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2003-09-26 08:46:55
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

    ==============
    zajrzałem tutaj: http://www.stat.gov.pl/serwis/bdl/inf.htm

    > Drugi fakt, to że IMO jako "informacja urzedowa" toto pod
    > prawo autorskie nie podlega więc można by rozpowszechniać...

    ==========
    dzwoniłem na infolinie do NFZ w sprawie wykorzystania we własnycm programie
    bazy danych z programu NFZ. Pani nie widziała problemu - ale nie wiem na ile
    jest to informacja wiarygodna
    Atomek

  • 9. Data: 2003-09-26 13:22:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Sep 2003, Atomek wrote:
    [...]
    >+ > >+ wszystko trzeba płacić.
    >+ >
    >+ > Możesz palcem pokazać ? Może prezesa trzeba spytać...
> [...]

    ...to idąc od tej strony - listę kodów gmin można
    pobrać *bezpłatnie*.
    Maszerujesz linkiem:
    http://www.stat.gov.pl/bdrpub/bmbdr.html
    ...do danych bezpłatnych, tam po kolei aplikujesz
    sobie województwa, np.:
    http://www.stat.gov.pl/cgi_bin/ice6.cgi/bdrpub/bwcec
    hg.html?woj=24&swoj=24+%A6L%A1SKIE&poz=g&nazk=7

    ...i z "page source" aplikujesz sobie tabelkę.
    Znaczy - dają, nie marudzić :) i nie oskarżać że
    chcą 13200 zł+VAT za samą tabelkę :)

> [...]
    >+ ==========
    >+ dzwoniłem na infolinie do NFZ [...]
    >+ Pani nie widziała problemu - ale nie wiem na ile

    Pytać ustawy, nie "pani":
    +++++++
    Art. 4. Nie stanowią przedmiotu prawa autorskiego:
    1) akty normatywne lub ich urzędowe projekty,
    2) urzędowe dokumenty, materiały, znaki i symbole,
    -------

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)