    From: "Atomek" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: informacja do NFZ
    Date: Thu, 25 Sep 2003 20:54:40 +0200
    Sender: l...@p...onet.pl@logotech.demo.pl

    > Znowu mnie ktoś opierniczy ale dzwoniłem do.. NFZ i odpowiedzialny za
    > wszystko dyrektor opowiedział mi historie, że ten pieprzony program
    zrobiony
    > przez chory NFZ jest tylko łaską dla płatników a nie obowiązkiem ... oni
    > podali tylko format,
    =============================
    Stalo sie dla mnie jasne ze nie mozna korzystac z programu NFZ. Rzuciłem
    okiem na "format pliku elektronicznego" (uchwała nfz nr 153). Jest tam
    napisane że informacja musi zawierać kod gminy wg GUS, inaczej plik zostanie
    odrzucony przez NFZ. (patrz dokument "walidacja" - co za nazwa). Więc
    zajrzałem na stronę GUS (www.stat.gov.pl) a tam stoi że za wszystko trzeba
    płacić. Znów się zdenerwowałem. Nie jest więc tak, że program nfz dał nam z
    łaski, bo niczego nie musiał dawać. Ja się pytam skąd jak nie z tego
    programu mam wziąć KODY GMIN. Czy sprawdziliście ile trwa otwarcie słownika
    gmin w programie NFZ. Może to tylko mój komputer sprawia wrażenie że zawisa
    podczas pokazywania tabelki.

    Atomek