    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak obliczyć podatek z wyjściowej ceny brutto
    Date: Sat, 28 Nov 2009 16:31:11 +0100

    > od osoby nie będącej podmiotem gospodarczym
    > poprostu takiej co nie wystawi faktury z 22% vat

    To już lepiej, osoba nie prowadząca DG w pewnych sytuacjach też wystawia FV :)

    > proszę mnie nie zamęczać swoim poziomem wiedzy
    > tylko podpowiedzieć

    Żeby podpowiedzieć, trzeba znać szczegóły, konkrety. Polskie prawo jest takie,
    nie inne. Reklamacj erozpatrywan esąraz na cztery lata (ostatnio było krócej).

    > to wirtualny przedmiot jest usługą?
    > co to NWiP

    1. Jesteś LEŃ.
    2. Przestawiłeś litery.

    Leń jesteś bo nie wpisałes tego do wujka google, a ten od razu podałby Ci
    odpowiednie rozwinięcie. WNiP - wartości niematerialne i prawne.

    > czym się różni matematyczna od urzędowej
    > czy można używać zamiennie czy konsekwentnie jednej

    Innym sposobem liczenia. Tym razem nie odpowiem, zapytaj wujka googla.

    > rozumiem że księgowy też musi żyć
    > ale chcę znać proste obliczenia

    Jest na sali ksiegowy(a)??? Pomijam Maddy, która się pojawia i znika :)

    > naprawdę chciałem wiedzieć ile ostatecznie zostanie na czysto

    Możliwe, że chodzi Ci o takie obliczenia:

    1:1,22=0,82
    0,82-0,50=0,32
    0,32-[18% / 19% / 32%]= [0,26 / 0,26 / 0,22]

    Możliwe też, że te obliczenia będą wyglądały jednak tak:
    1:1,22=0,82
    0,50+2%=0,51
    0,82-0,51=0,31
    0,31-[18% / 19% / 32%]= [0,25 / 0,25 / 0,21]

    Możliwe jest też, że będą one wyglądały tak:
    1:1,22=0,82
    0,82-3%=0,80
    0,80-0,50=0,30

    A może i tak: