    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak obliczyć podatek z wyjściowej ceny brutto
    Date: Sat, 28 Nov 2009 17:52:52 +0100

    On Sat, 28 Nov 2009, zlotowinfo wrote:

    > od osoby nie będącej podmiotem gospodarczym

    Acha.
    Podejrzewałem, ale tak na wszelki wypadek... ;)

    > to wirtualny przedmiot jest usługą?

    W rozumieniu VAT tak.
    Tu czytaj:
    http://www.gofin.pl/nowe_okno.php?id_temat_html=2864
    8&id_pismo=509&i=0
    ...w art.8

    > co to NWiP

    Oczywiście wartość niematerialna i prawna.
    Tak jak licencja dajmy na to.
    Czyli wszystko, co ma wartość NIE wynikłą z materialności w której
    jest wyrażona - weksel nie dlatego jest wart 100zł, że tyle
    kosztuje papier i wydrukowanie, lecz że mu *przypisano* 100 zł
    wartości.
    Jak mniemam, "przedmiot wirtualny" doskonale wpasowuję się w tę
    kategorię.

    [...]

    > czym się różni matematyczna od urzędowej

    Siada se minister z kawą w garści i myśli: "a co, są pewnie
    są w narodzie takie sztuki, co to dzielenie 1/(1+x) im nie
    wyjdzie, na wszelki wypadek policzymy ile to mniej więcej
    jest, każemy posłom sprawdzić a prezydentowi podpisać,
    każdy z czystym sumieniem będzie mógł brać wyliczenie
    podpisane przez prezydenta" :P

    > czy można używać zamiennie czy konsekwentnie jednej

    Zamiennie, ale konsekwentnie na jednym dokumencie.
    Czyli na *danej fakturze* wszystkie obliczenia jednakowo, ale
    na różnych f-rach można różnie.

    Powoduje to raz na pół roku czyjś płacz bo mu "program nie
    przyjmuje" :> (a to pisarz programista trąba przyjął zbędne
    założenia)

    > rozumiem że księgowy też musi żyć

    A kto to taki, ten księgowy?
    Ja nie jestem księgowym, jakby co :|

    > ale chcę znać proste obliczenia

    Prosimy o obniżenie wymagań ;>

    > naprawdę chciałem wiedzieć ile ostatecznie zostanie na czysto
    > 0,32zł=1-0,5-(1/1,22) (po odjęciu kosztu i vat)
    > 0,26zł=032-0,32*0,19 (po odjęciu podatku dochodowego)

    No to mniej więcej się zgadza.
    Ale napisałeś o ZAOKRĄGLENIACH.
    A tak się nie da.
    To jest sprzeczne ze słowem "prosto".

    Patrz sławne spory o "lokaty jednodniowe", oparte właśnie o podatkowy
    "uzysk" na zaokrągleniach.

    pzdr, Gotfryd