  • 11. Data: 2007-07-21 17:55:12
    Temat: Re: jak obliczyć wartość brutto kontraktu
    Od: k...@g...com

    poprawka

  • 12. Data: 2007-07-21 18:14:33
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 21-07-2007 o 19:21:36 <k...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > do 3500 doliczam 19% podatku, dostaje sumę 4200, i do tego doliczam
    > 840 VAT, i wystawiam kontrahentowi f-rę na kwotę łączną 5124.

    Skoro 2700 netto, to X(1-0,19)=2700 -> X=2700/0,81=3333
    Do tego doliczasz na społeczne - koło 600 chyba,
    dostajesz 3933, na to narzucasz VAT i dostajesz 4798.
    Do tego jakieś 30zł nigdzie nieodliczalnego zdrowotnego z własnej kieszeni
    pokrywasz. Na plus masz koło 580 kwoty zmiejszającej podatek,
    czyli za pierwsze ~3k nie płacisz(przy zasadach ogólnych).

  • 13. Data: 2007-07-21 18:15:30
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

> [...]
    > do 3500 doliczam 19% podatku, dostaje sumę 4200, i do tego doliczam
    > 840 VAT, i wystawiam kontrahentowi f-rę na kwotę łączną 5124.

    BTW pracowałeś już dla tego gośćia ostatniuuo
    Bo jeżeli nie to możesz wybrać ulgowy ZUS - 100 zeta na społeczne
    wtedy bulisz i jesteś na czysto ponad 400 - jeśli gosc zaplaci jak za
    pelny zus ;)

  • 14. Data: 2007-07-21 19:18:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Jul 2007, k...@g...com wrote:

    > liczę "Pi razy oko"
    >
    > do 2700 netto doliczam ZUSy: powiedzmy 800, co daje 3500
    > do 3500 doliczam 19% podatku,

    Trochę zawyżasz: z jednej strony znaczną część składki zdrowotnej
    odliczysz od podatku dochodowego, z drugiej część nieodliczona
    idzie z kwoty po opodatkowaniu, tak czy siak manipulujesz w złym
    miejscu, acz tragiczna różnica z tego nie wyniknie.
    Już widziałem że kwoty poprawiałeœ :)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2007-07-21 19:47:41
    Od: k...@g...com

    nie, to bedzie pierwszy raz ;)

    tak, zastanawiałem się o tej "promocyjnej" wersji ZUS, tylko
    1/ to nie do końca uczciwe względem nowego "szefa", a zależy mi na
    uczciwych relacjach
    2/ niższa składka, niższe świadczenia w razie czego, prawda?

  • 16. Data: 2007-07-21 20:10:19
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 21-07-2007 o 21:47:41 <k...@g...com> napisał(a):

    > nie, to bedzie pierwszy raz ;)
    >
    > tak, zastanawiałem się o tej "promocyjnej" wersji ZUS, tylko
    > 1/ to nie do końca uczciwe względem nowego "szefa", a zależy mi na
    > uczciwych relacjach

    I prawidłowo, tylko tak wspomniałem w razie czego

    > 2/ niższa składka, niższe świadczenia w razie czego, prawda?

    Bismarck byłby zachwycony ;)

  • 17. Data: 2007-07-21 22:08:18
    Od: "Ryszard G" <rysXgar@.wp.pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > I prawidłowo, tylko tak wspomniałem w razie czego
    > Bismarck byłby zachwycony ;)

    Ja tylko w kwestii formalnej w przypadku 'małego' ZUSu:
    1. w jakiej wysokości zasiłek chorobowy
    2. jaki staż do 'bezrobocia'

    Odpowiedzi znam - życie mnie nauczyło.
    Rych

  • 18. Data: 2007-07-21 22:18:13
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 22-07-2007 o 00:08:18 Ryszard G <rysXgar@.wp.pl> napisał(a):

    > U?ytkownik <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Ja tylko w kwestii formalnej w przypadku 'ma?ego' ZUSu:
    > 1. w jakiej wysoko?ci zasi?ek chorobowy
    > 2. jaki sta? do 'bezrobocia'
    >
    > Odpowiedzi znam - ?ycie mnie nauczy?o.

    Chorobowe sobie wykupiłem prywatnie, państwowe olałem,
    i jak coś się stanie to będzie więcej niż zarabiam(przynajmniej na
    dzisiaj).

    A staż do bezrobocia to mnie mało interesuje, w razie jakiejś wtopy,
    to zamiast tracić czas w kolejkach i na wypiosywaniu bzdurnych papierów
    lepiej te 600zł
    zarobić, potem dołozyć drugei 600 i mieć 1200, a potem 2400 i 4800.

    Jak ktoś się cieszy na okolicznośc państwowego zasiłku to faktycznie póki
    DG działa
    niech deklaruje do ZUSu 50000 podstawy :)