  • 1. Data: 2011-05-06 11:37:38
    Temat: jak przeniesc samochod osobowy do dzialalnosci gospodarczej?
    Od: Kamil <k...@g...pl>

    witam.

    jeśli nie ta grupa to poroszę o wskazówki gdzie o to zapytać.

    pytanie:
    jak mając samochód osobowy zarejestrowany na siebie przenieść do swojej
    działalności gospodarczej. mam sam od siebie kupić czy jak to ogarnąć?

    pozrawiam, Kamil

  • 2. Data: 2011-05-06 12:01:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-06 13:37, Kamil pisze:
> [...]
    > jak mając samochód osobowy zarejestrowany na siebie przenieść do swojej
    > działalności gospodarczej. mam sam od siebie kupić czy jak to ogarnąć?

    Jak działalność gospodarczą masz na innej działce, to najlepiej tam
    wjechać. Ewentualnie wholować.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-05-06 12:09:53
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 06-05-2011 14:01, Liwiusz pisze:

    > Jak działalność gospodarczą masz na innej działce, to najlepiej tam
    > wjechać. Ewentualnie wholować.

    Przeciez pyta sie, jak "przeniesc"! Dzwigiem.

    Do autora watku :

    http://ksiegowosc.infor.pl/obrot-gospodarczy/spolki/
    80194,0,Wprowadzenie-prywatnego-skladnika-do-firmy.h
    tml

    Na drugiej stronie masz wzor oswiadczenia.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2011-05-06 12:17:45
    Od: Kamil <k...@g...pl>

    > http://ksiegowosc.infor.pl/obrot-gospodarczy/spolki/
    80194,0,Wprowadzenie-prywatnego-skladnika-do-firmy.h
    tml

    > Na drugiej stronie masz wzor oswiadczenia.

    dzieki wielkie.

    pozdrawiam. Kamil

  • 5. Data: 2011-05-06 17:28:45
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "elephanto" wystukał w wiadomości :
> [...]
    80194,0,Wprowadzenie-prywatnego-skladnika-do-firmy.h
    tml
    > Na drugiej stronie masz wzor oswiadczenia.

    To ja się podłączę: a jeśli dotychczas samochód był użytkowany na zasadach
    "kilometrówki" to ma jakieś znaczenie jeśli chciałbym jednak wprowadzić go do
    EŚT?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2011-05-06 21:30:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 May 2011, Piotr wrote:

    > To ja się podłączę: a jeśli dotychczas samochód był użytkowany na zasadach
    > "kilometrówki" to ma jakieś znaczenie jeśli chciałbym jednak wprowadzić go do
    > EŚT?

    W znaczeniu "innym niż prawo do amortyzacji i wliczania wydatków bez
    ograniczeń oraz wliczenia ew. sprzedaży do przychodów z DG"?
    Nic dotąd nie było słychać :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2011-05-07 19:13:12
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" wystukał w wiadomości :
    > W znaczeniu "innym niż prawo do amortyzacji i wliczania wydatków bez
    > ograniczeń oraz wliczenia ew. sprzedaży do przychodów z DG"?
    > Nic dotąd nie było słychać :)

    To się rozumie :)
    Chodziło mi bardziej czy jakoś trzeba "zakończyć" kilometrówkę zanim się
    wprowadzi auto do EŚT.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2011-05-07 19:18:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 May 2011, Piotr wrote:

    > To się rozumie :)

    Bo to tylko się zmienia - powstaje prawo do amortyzacji i wliczania
    wszystkich poniesionych wydatków ("w związku") w koszty.

    > Chodziło mi bardziej czy jakoś trzeba "zakończyć" kilometrówkę zanim się
    > wprowadzi auto do EŚT.

    A jak te auto złomujesz, to jakoś będziesz kilometrówkę "kończył"?
    Przecież to jest *tylko* ewidencja do celów określania limitu.

    pzdr, Gotfryd