eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki...jak się bronić przed USkarbowym za nieterminowe płacenie podatku PIT-4... › Re: ...jak się bronić przed USkarbowym za nieterminowe płacenie podatku PIT-4...
    From: "Tomek" <o...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ...jak się bronić przed USkarbowym za nieterminowe płacenie podatku
    PIT-4...
    Date: Sun, 16 Jun 2002 00:06:28 +0200

    Użytkownik "ArowB" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:aef652$502$1@news.onet.pl...
    > proszę o poradę jak się bronić przez USkarbowym za czyn (nieterminowe
    > płacenie podatku PIT-4 przez okres 3 miesięcy ).

    Akurat przy tym podatku (PIT-4) niewiele możesz zdziałać. Jest to podatek
    nie Twój, a Twoich pracowników - Ty tylko go obliczasz, pobierasz i masz
    odprowadzić w ustawowym terminie do urzędu skarbowego (jesteś tu płatnikiem,
    a nie podatnikiem). W koszty zaliczyłeś wynagrodzenia w kwocie brutto,
    obejmującej też ten podatek. W momencie podpisania przez pracownika listy
    płac (którą, jak wcześniej napisałem, uznałeś za koszt w wartości brutto)
    "zostawiłeś" sobie cudzy podatek - miałeś obowiązek oddać go w ustawowym
    terminie. Fakt opóźnienia płatności jest wykroczeniem skarbowym. Moim
    zdaniem powinieneś zgodzić się na proponawany mandat karny. Możesz
    oczywiście żądać skierowania sprawy do sądu, ale jeżeli sąd zasądzi grzywnę
    (a najprawdopdobniej zasądzi), to będziesz już figurował w rejestrze
    sakazanych.

    Tomek