    Date: Mon, 07 Apr 2014 22:16:40 +0200
    From: cef <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak się rozliczyć z US
    <534302d4$0$2371$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2014-04-07 21:07, podatnik pisze:
    > Hello cef:
    >
    > Chwileczkę, sugerujesz że bez wyroku sądowego nie mam prawa wypełnić
    > PITa bo nie wiem jaka była umowa,

    Nie wiem gdzie to wyczytałeś.
    Masz prawo wypełnić pita. Co więcej masz nawet prawo wypełnić go jak chcesz.
    Ja Ci tylko sugeruję, że dostałeś kasę i że należy uważać, że ją
    dostałeś brutto.

    następnie sugerujesz że jeśli założę
    > dzieło to będzie ok, ale jak założę stosunek pracy to źle i muszę iść do
    > sądu, coś tu nie tak z twoją logiką

    W związku z pitem masz sobie założyć najmniej korzystne warunki.
    A co do logiki: jak sobie Ty ustaliłeś, że to był stosunek pracy,
    a ten co płacił będzie uważał, że nie było stosunku pracy,
    to kto będzie o tym rozstrzygał?
    Ty, on , ja, Urząd Celny czy może jednak jakiś sąd?

    , wyglądasz mi chyba na takiego
    > byznesmena cwaniaka.

    Jestem, jestem, ale nie tak cwany jak Ty.

    Dlaczego sąd ma prosić mnie o umowę a nie
    > pracodawcę, czy zleceniodawcę?

    Bo są dwa egzemplarze? Ciebie zapytają pierwszego i Ciebie pierwszego
    zaczną ścigać za niedociągnięcia. Przecież sam piszesz, że druga strona
    milczy
    i listy wracają, więc najpierw oskubią Ciebie, a do Twego niby-pracodawcy
    to dopiero będa listy słać , ustalać, szukać osób odpowiedzialnych itd

    To chyba jego obowiązek sporządzić umowę
    > na piśmie?

    I dwadzieścia innych obowiązków. I co z tego?

    Dlaczego sąd ma ściągać ze mnie a nie z pracodawcy?
    Chyba z
    > niego prościej?

    Tak Ci się wydaje.