    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Mon, 7 Apr 2014 23:22:07 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: jak się rozliczyć z US

    On Mon, 7 Apr 2014, podatnik wrote:

    > Hello Gotfryd Smolik news:

    > Pieniądze dostałem za wykonaną pracę a nie za usługę, ja żadnej usługi nie
    > świadczyłem, tylko wykonywałem pracę, gdyby była usługa to musiał by być
    > rachunek i umowa na tą usługę.

    Wedle Twojej logiki, jeśli wykonywałeś pracę, to masz umowę o pracę.
    Przecież pracodawca miał obowiązek Ci ją dać, więc wziąłęś :>
    Proste jak drut kolczasty - status tego co robiłeś jest sporny,
    co uważa druga strona można się dowiedzieć ewentualnie jak zostanie
    przymuszona do przedłożenia swojego p. widzenia w sądzie.

    To wygląda inaczej niż przedstawiasz: jak to mawiają, "to wolny
    kraj", więc możesz uważać jak chcesz, ale z kolei skarbówka będzie
    uważała, że to Ty masz udowodnić, dlaczego tak uważasz.
    Co gorsza, za nią będą stały ustawy uchwalone przez Sejm.

    Druga strona medalu jest taka: zakładając, że to była umowa
    o pracę, koszty i odliczenia mogą zostać rozliczone wg ustawy,
    mało jest takich czysto ryczałtowych (jak zwolnienie, powszechnie
    i nieściśle nazywane "kwotą wolną"), na wiele potrzebny jest
    "papier".
    Z braku "papieru" można posłużyć się tylko znanymi wartościami:
    dajmy na to, ile dostałeś do ręki wiesz, ale *czy* i ile
    domniemany pracodawca odprowadził do ZUS ani nie wiesz, ani
    nie masz udokumentowane.
    A to z dokumentu mógłbyś odliczyć kwotę tego wydatku (potrącenia
    z Twojego wynagrodzenia).

    pzdr, Gotfryd