eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkijak sobie radzić z paliwem ŚT › Re: jak sobie radzić z paliwem ŚT
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed.silweb.pl!newsfeed.
    tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak sobie radzić z paliwem ŚT
    Date: Sat, 10 May 2003 18:49:55 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 46
    Message-ID: <b9jalt$68$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <b9gtgc$etm$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: pe7.lublin.cvx.ppp.tpnet.pl
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1052585470 200 213.76.68.7 (10 May 2003 16:51:10 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 10 May 2003 16:51:10 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2720.3000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:85805
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "thomasson op pl" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:b9gtgc$etm$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Mam pytanie bardzo praktyczne:
    Samochód wpisany do ewidencji środków trwałych. Wszystkie wydatki z nim
    związane wchodzą do KUP bez limitu (pod warunkiem,że ponoszone w celu
    osiągnięcia przychodu). Od czasu do czasu kupuje się bak paliwa.
    Odpowiedź : Dotychczas wszystko przebiega normalnie

    Po godzinach samochód jest użyczany pracownikom. Korzystają z paliwa
    "firmowego".
    Odpowiedź : Jeżeli owo "użyczanie pracownikom" oznacza, że "po godzinach"
    wydatki samochodowe nie są ponoszone w celu uzyskania przychodu, to mamy
    kilka następstw takiego stanu faktycznego. Głównymi następstwami są : brak
    możliwości potraktowania owych wydatków jako KUP (paliwo, amortyzacja itp w
    części proporcjonalnej do stosunku "firmowej" pracy pojazdu/prywatna praca
    pojazdu). Przy braku ewidencji pracy pojazdu ( kto by takową prowadził ?)
    określenie proporcji może być trudne. Dla kontrolującego duże pole do
    działania.
    Drugi problem, to "użyczanie". Czy oznacza to, że pracownik otrzymuje
    nieodpłatne świadczenie w postaci możliwości korzystania z samochodu (z
    paliwem) na koszt firmy ? To spróbujmy obliczyć wartość owego nieodpłatnego
    świadczenia (chyba istnieje taki obowiązek ?) i gdzieś go zaksięgować. Znów
    fiskus może zapracować na premię. Tym bardziej, że ceny za 1 km zwykł brać
    ze stawek wypożyczalni pojazdów.


    Tankowania wypadają częściej niż miałyby miejsce, gdyby pracownikom
    samochodu nie użyczano.
    Wyjdzie na to, że nowy samochód, choć z oszczędnym silnikiem, pali jak smok.
    Odpowiedź : Aby stwierdzić, że "pali jak smok" musimy mieć podobno dane o
    ilości paliwa i przebiegu. Pierwsze mamy z faktur. A drugie ? Chyba, że
    firma prowadzi ewidencję przebiegu. Tylko po co ?

    > Jak praktycznie zmierzyć się z tym problemem?
    Odpowiedź : Przestać kłamać, że samochody firmowe ( będące w ewidencji ŚT )
    są przez pracowników (lub przez właścicieli ) wykorzystywane dla celów
    prywatnych. I to jeszcze za zgodą właściciela firmy ?! O tempora ! O mores
    ! Samochód firmowy nie jedzie ani metra w celu prywatnym !

    Pozdrawiam
    Andrzej R.




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1