    From: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak to jest z tymi samochodami w działalności ?
    Date: Wed, 27 Aug 2008 20:26:12 +0200
    <g8fcd9$vd$1@atlantis.news.neostrada.pl> <g8fdne$m48$1@news.onet.pl>
    <g8ffq3$ic5$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <3...@e...googlegroups.com>
    <g8gjvt$2on$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.0808222123380.3084@quad>
    <g8pshg$2ck$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0808241952010.3320@quad>
    <g8v7ks$jvp$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0808252335470.1424@quad>
    <g91m7h$9i1$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <b...@m...googlegroups.com>

    > Kupiłem auto - 9 sierpnia. Kwota 900 zł.
    > Wracając nim do domu zatankowałem go za 50 zł (koszty transportu?)

    Paliwo chcesz wliczac, hmm. Nie zastanawiajac sie nad tym za dlugo,
    mysle ze jesli juz, to tylko tyle tego paliwa moznaby dac do wartosci
    poczatkowej, ile potrzebaby na wytestowanie auta.
    Aczkolwiek nie pasuje mi to do konca, gdy paliwo ciezko zaliczyc do
    wartosci samochodu - to tak jakby zaliczac prad do wartosci komputera.

    To w takim razie faktura z "drogi" mojego środka trwałego do docelowego
    miejsca używania jest moim kosztem?
    Jeżeli nie zwiększy wartości środka trwałego a wliczyć jej nie mogę bo
    jeszcze nie jest przyjęty do używania...

    > Przyjeżdzam do firmy - wprowadzam samochód do EŚT i piszę sobie dokument
    > przekazania do użytku. Czy mam ująć wartość 950 zł jako "cenę początkową?"
    > z taką wartością wprowadzam do EŚT? Mogę go oddać do używania w miesiącu
    > nabycia i tak robię.
    > Czyli w EŚT jest pod datą 9 sierpień i pod tą samą datą jest przekazanie
    > czyli zaksięgowanie w kpir kwoty 950 zł.

    Nie wnikajac w to czy 900 czy 950, to dobrze piszesz. Przy czym te
    900/950
    to ma byc wartosc poczatkowa i jednoczesnie rata amortyzacyjna 100%.
    To już rozumiem.

    Kup sobie druk EST prokopa&michalczyka i bedziesz mial przyklady
    wypelnienia.

    Muszę się rozejżeć, chociaż ja raczej wszystko z komputea drukuję

    > Natomiast faktury za paliwo z 12,20 sierpnia, oraz przerejestrowanie z 26
    > sierpnia są już moim kosztem księgowanym normalnie w kolumnie "koszty" w
    > kpir. Tak ?

    Skoro auto juz siedzi w EST to tak. Problem moze byc wtedy, gdy ktos
    celowo
    wpisze najpierw cos do EST, zeby mialo wartosc poczatkowa mniejsza niz
    3500,
    a potem poulepsza to. Wtedy USman moze sie dopatrzyc obejscia
    przepisow.

    No właśnie a to ulepszenie to dotyczy jakiego okresu?
    Np jeżeli moje auto bym ulepszał co miesiąc kwtą powiedzmy 220 to po roku
    mam 2640 plus początkowa wartość 900 zł to mam już 3540.

    Czy to by zmieniło sposób zaliczania w koszty?
    To pytanie czysto teoretyczne jeżeli chodzi o mojego malucha ale jeżeli
    chodzi o ulepszanie komputera już nie.

    > Dzięki wielkie za to co do tej pory i proszę o jeszcze.
    > ten środek trwały w postaci pf126 będzie jeździł w firmie pół roku raczej
    > nie dłużej. Potem drugi trzeba kupić.

    Jak pol roku i nie dluzej, to to nie jest ST - Art. 22a. "o
    przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok". A jak nie ST to
    prosto w koszty.
    No to teraz już zgłupiałem. Na ten moment nie jestem w stanie określić czy
    będę go używał dłużej niż rok czy krócej.

    A jak dam prosto w koszty to ma jakieś konsekwencje? Wtedy rozliczam paliwo
    na podstawie "kilometrówki"?

    Ale uwaga! Doczytaj Art. 22e.
    Art 22e mówi o śt przekraczających 3,5 tys.

    --
    PawełJ

    pozdr