eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkijak znalezc dobre biuro rachunkowe › Re: jak znalezc dobre biuro rachunkowe
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-m
    ail
    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak znalezc dobre biuro rachunkowe
    Date: Tue, 16 May 2006 15:26:57 +0000 (UTC)
    Organization: www.samotnik.pl
    Lines: 45
    Message-ID: <s...@s...local>
    References: <e4cjpr$ro6$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: ava38.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1147793217 14150 83.27.34.38 (16 May 2006 15:26:57 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 16 May 2006 15:26:57 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Debian)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:163527
    [ ukryj nagłówki ]

    <p...@w...pl> napisal(a):
    >
    > Hej!
    >
    > Rozwazam zalozenie wlasnej dzialalnosci i chcialbym powierzyc kwestie
    > ksiegowe dobrym specjalistom. Jak mozna sie upewnic, ze biuro rachunkowe zna
    > sie na rzeczy i na co zwrocic uwage wybierajac takie biuro?
    >
    > Jedyne co przychodzi mi do glowy to:
    >
    > - sprawdzic czy biuro ma pelne oc (z tego co slyszalem jedynie od spraw
    > podatku dochodowego jest obowiazkowe, od vatu dobrowolne),
    > - sprawdzic czy biuro reprezentuje firme w razie kontroli skarbowej,
    > - sprawdzic co mowi umowa z biurem o sytuacji rozwiazania umowy (aby dostac
    > wszystkie papiery itd.)
    >
    > Wlasnie co jeszcze?

    To chyba niemożliwe, tak sprawdzić na sucho. Wychodzi w praniu.

    W skrócie chodzi o to, aby
    biuro przeznaczało na Twoje papiery nie pół godziny w miesiącu, ale co
    najmniej parę roboczogodzin, nawet przy prostej działalności. Inaczej
    zawsze coś pomylą, spierdzielą. Ja już przeżyłem kilka biur i
    opowieści co tacy potrafią zrobić zachowam dla siebie, bo nadają się
    raczej na scenariusz horroru, a nie na grupę dyskusyjną. Cechą wspólną
    jest to, że jak pomyłki sam nie zauważysz, to zauważy ją dopiero urząd
    podczas kontroli. Zatem tak czy siak musisz się na tym znać. Pomyłki w
    pitach ("ojej, ta jedynka to nie wiem skąd mi się dopisała, zaraz
    skorygujemy" - korekta z 123 tys. na 23 tys. - oczywiście po chwili
    kontrola, trzepanie papierów itd), w ZUSie ("pani Haniu, to Pani
    wyrejestrowała pana J. z ZUSu?" - no i pięknie, potem to ja się
    tłumaczyłem dlaczego się "wyrejestrowałem" na pół roku, skoro cały
    czas prowadziłem działalność i w dodatku płaciłem składki, potem się
    tłumaczyłęm jeszcze raz, tym razem w US, dlaczego te skłądki
    odliczałem, skoro byłem wyrejestrowany...), pomyłki w księgowaniu -
    nagminne... I to wszystko za 200-300 zł za miesiąc. PO przerobieniu
    kilku biur rachunkowych robię teraz wszystko sam. Też popełniam błędy,
    ale przynajmniej nie muszę za ich popełnianie płacić, tylko za
    konsekwencje. A tak to płąciłem i za ich popełnianie, i za
    konsekwencje, bo biura wszelką odpowiedzialność miały w dupie, a ja
    nie miałem czasu łazić po sądach dla 200 zł odszkodowania. :(
    --
    Samotnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1