  • From: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak znalezc dobre biuro rachunkowe
    Date: Wed, 17 May 2006 00:35:56 +0200

    > Tata ma małą firmę, więc nasiąkłem tym od dziecka niejako. Potem to
    > już samo idzie. ALe jak zacząć - nie mam pojęcia ;-)

    Ja zaczełem od rozmowy z koleżanką - okazało sie że jest księgową :)
    Podpowiedziała po trosze, jaką formę opodatkowania wybrać, czym sie to
    różni. Pomagała przez rok wypełniać ZUSy Dodatkowo kupiłem sobie
    ksiazkę-broszurę (bodajże INFORu), gdzie było opisane jak prowadzic KPiR, na
    co zwracać uwagę. Po roku przekazałem swoje papiery dla znajomej ksiegowej,
    gdzie za niewielkie pieniadze zaczela ona to prowadzic. I jest OK, choc
    przewaznie zawsze sam sprawdzam czy wszystko jest wg mnie parwidłowo. W
    końcu to ja przed US bede odpowiadał, a nie ona :) Czasami znajduje jakies
    błedy,czasami cos mi nei pasuje. Wtedy wyjasniamy dlaczego dana pozycja ma
    taki "wygląd" w KPiR lub ew. VAT.

    Jesli bedziesz na KPiR, zaczął bym od kupienia książki lub broszury
    dotyczącej prowadzneia KPiR. Potem poczytał ustawęo PIT (nie koniecznie na
    ura całą, ale docelowo zaznajomić sie musisz z całością. Poza tym rozejrzyj
    sie w około - powinieneś znaleść kogoś znajomego, kto byc moze zechce ci
    pomoc na początku w samodzielnym prowadzeniu papierów (i firmy).

    A jak czegoś nie bedziesz wiedział, to masz najpierw google.pl a potem tą
    grupę :)