  • 1. Data: 2010-04-22 23:11:26
    Temat: jak zwiększyć zaliczki na podatek dochodowy
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    Od ub. roku mam dochody od dwóch pracodawców. Ponieważ łączny dochód roczny
    przekracza próg podatkowy, a zaliczki były odprowadzane wg niższej stawki
    (od podstawy u danego pracodawcy), to teraz mam za ub. rok sporą dopłatę. W
    tym roku chciałbym tego uniknąć, metodą wygodniejszą niż samodzielne
    zawiązywanie rezerwy co miesiąc. Co mogę zrobić, aby jeden z pracodawców
    (oczywiście ten który płaci mniej) naliczał już od stycznia podatek wg
    stawki 32%?

  • 2. Data: 2010-04-22 23:31:52
    Temat: Re: jak zwiększyć zaliczki na podatek dochodowy
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 2010-04-23 01:11, strach pisze:
> [...]
    > zrobić, aby jeden z pracodawców (oczywiście ten który płaci mniej)
    > naliczał już od stycznia podatek wg stawki 32%?

    Napisz mu, ze chcesz, aby odprowadzal zaliczki wedlug wyzszej stawki.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2010-04-22 23:35:11
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

> [...]
    > naliczał już od stycznia podatek wg stawki 32%?

    Napisz mu, ze chcesz, aby odprowadzal zaliczki wedlug wyzszej stawki.
    Z tym, ze co odprowadzil wedlug 18%, to odprowadzil. Jak sie
    pospieszysz, to od wyplat za kwiecien zacznie naliczac wedlud 32%.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2010-04-22 23:50:41
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "elephanto" <e...@c...it.gmail.com> wrote in message
    > Napisz mu, ze chcesz, aby odprowadzal zaliczki wedlug wyzszej stawki.

    Czy takie pismo obliguje pracodawcę do zmiany sposobu naliczania, czy zależy
    to od jego dobrej woli? To raczej będzie jedyny taki przypadek w tej firmie,
    nie wiem czy księgowej będzie się chciało robić dla mnie wyjątek.

    > Z tym, ze co odprowadzil wedlug 18%, to odprowadzil. Jak sie pospieszysz,
    > to od wyplat za kwiecien zacznie naliczac wedlud 32%.

    Jasne, miało być "od kwietnia".

  • 5. Data: 2010-04-23 00:03:19
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 2010-04-23 01:50, strach pisze:
> [...]
    > zależy to od jego dobrej woli? To raczej będzie jedyny taki przypadek w
    > tej firmie, nie wiem czy księgowej będzie się chciało robić dla mnie

    Jak najbardziej -> Art. 41a ustawy podatku dochodowym od osób fizycznych.

    Komputerowo na pewno wszystko robia. Kilknie tu i tam i bedzie dobrze :).

    --
    Adam

  • 6. Data: 2010-04-23 06:05:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    strach pisze:
> [...]
    > zrobić, aby jeden z pracodawców (oczywiście ten który płaci mniej)
    > naliczał już od stycznia podatek wg stawki 32%?

    Nie za bardzo rozumiem problem. Zbieraj pieniądze na lokacie i wpłać
    do US za rok. Chyba że to za trudne? ;)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-04-23 07:32:09
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Nie za bardzo rozumiem problem. Zbieraj pieniądze na lokacie i wpłać do
    > US za rok. Chyba że to za trudne? ;)

    Ludzie nie lubia myslec. Wola, gdy robi to za nich panstwo.
    Dlatego wlasnie powstaly obowiazkowe systemy emerytalne, gdyz ludzie nie sa
    w stanie sami podejmowac takich dzialan.
    Wola, gdy panstwo sobie zabierze samo i samo za nich bedzie myslec

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2010-04-23 08:25:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Apr 2010, Liwiusz wrote:

> [...]
    [...]
    > Nie za bardzo rozumiem problem. Zbieraj pieniądze na lokacie i wpłać do US
    > za rok. Chyba że to za trudne? ;)

    Nie ma gdzie ukryć rezerwy przed żoną? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2010-04-23 20:02:55
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    > Jak najbardziej -> Art. 41a ustawy podatku dochodowym od osób fizycznych.

    41a - i wszystko jasne. Dzięki.

  • 10. Data: 2010-04-23 20:03:45
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message
    > Nie za bardzo rozumiem problem. Zbieraj pieniądze na lokacie i wpłać do
    > US za rok. Chyba że to za trudne? ;)

    Może nie za trudne, ale umolne, więc skoro się da łatwiej to wolę :)