  • 1. Data: 2005-02-20 11:23:05
    Temat: jaka podstawa do chorobowego??????????????????
    Od: "wojtek" <j...@w...pl>

    Prowadze pozarolniczą działalność gospodarczą. jest to moje jedyne źródło
    dochodu.
    Do tej pory jako podstawe wymiaru składek na ubezpieczenie spoleczne brałem
    kwotę okresloną następująco:
    Podstawę wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne osób prowadzących
    pozarolniczą działalność gospodarczą oraz osób z nimi współpracujących
    stanowi zadeklarowana kwota, nie niższa jednak niż 60% przeciętnego
    miesięcznego wynagrodzenia w poprzednim kwartale.
    czyli np. za styczen jest to zgodnie z tym co czytam na stronach zus
    1361,96.

    zastanawiam sie tylko po co program płatnik każe mi wpisywać podstawę
    skladek na dobrowolne ubezpieczenie chorobowe, która jest o wiele wyższa.

    Czy jeśli wszystkie 4 skladki wyliczam od tego 1361,96. to robię dobrze czy
    źle????
    zgłupiałem

  • 2. Data: 2005-02-20 12:11:24
    Temat: Re: jaka podstawa do chorobowego??????????????????
    Od: "Irek Makowski" <imaks'delete'@neostrada.pl>

    Użytkownik "wojtek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1361,96.
    >
    > zastanawiam sie tylko po co program płatnik każe mi wpisywać podstawę

    "każe" ?

    > skladek na dobrowolne ubezpieczenie chorobowe, która jest o wiele wyższa.

    A nie mylisz podstawy na chorobowe z podstawa na zdrowotne?

    Pozdrowka,
    Irek Makowski

  • 3. Data: 2005-02-20 12:22:02
    Od: "wojtek" <j...@w...pl>

    nie, o tym wiedziałemmi wiem że do zdrowotnego jest inna podstawa

  • 4. Data: 2005-02-20 18:00:16
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    Odpowiadaj pod cytatami.

    Dobrze robiłeś. Do podstawy bierze się tą kwotę od której płacisz składki na
    ub. chorobowe.
    To co płatnik ci "każe" wpisywać to jest kwota maksymalna od jakiej możesz
    płacić składki.
    Gdybyś płacił od tej maksymalnej miałbyś większe chorobowe.

    PawełJ

  • 5. Data: 2005-02-20 21:44:00
    Od: "Sulami" <s...@o...pl>

> [...]
    > skladek na dobrowolne ubezpieczenie chorobowe, która jest o wiele wyższa.
    >
    > Czy jeśli wszystkie 4 skladki wyliczam od tego 1361,96. to robię dobrze

    Witaj.
    Podstawę składek na_ubezpieczenia_społeczne masz podaną na stronach ZUS
    (taka duża tabelka). Tam też jest określona podstawa_zdrowotnego (jedna z
    ostatnich kolumn, może nawet przedostatnia). Obowiązuje przy tym jedna ważna
    zasada- jesli np. korzystałeś w danym miesiącu ze zwolnienia lekarskiego-
    obniżasz podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne proporcjonalnie
    do ilości dni, które byłeś zdrowy. Nie dzieje się tak niestety w przypadku
    składki na ubezpieczenie zdrowotne- tam (choćbyś nawet cały miesiac miał L4)
    płacisz zawsze tyle samo- jest to wyliczone i podane w tabelce, więc jest
    przynajmniej takie ułatwienie.
    A że Płatnik każe podawać jakieś śmieszne i nikomu niepotrzebne kwoty (bo
    bez tego nie zrobi niczego i się bardzo burzy, jak mu się nie wpisze)- to
    sięnie przejmuj. Z czasem przekonasz się, że ten program potrafi umilić
    życie także na inne sposoby... :)

    Pzdr.,

    Sulami.

  • 6. Data: 2005-02-21 07:18:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 Feb 2005, wojtek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ skladek na dobrowolne ubezpieczenie chorobowe, która jest o wiele wyższa.

    Czy ty piszesz że myślisz iż wolno robić tak żeby składka na
    ubezpieczenie chorobowe była wyższa niż na pozostałe społeczne ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-02-21 17:29:59
    Od: "wojtek" <j...@w...pl>

    sam nie wiem, zastanawialem się po co mam to podawac