  • 1. Data: 2005-02-20 11:51:37
    Temat: e-faktura a faktura wysłana emailem
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Czy można zeskanować fakturę i wysłać komuś emailem?
    Wydawało mi się, że tak (skoro nie potrzeba już podpisów odbiorcy i "nadawcy").
    Ale czytam to:
    http://www.egospodarka.pl/article/view/7121/1/11

    i teraz sam już nie wiem.

  • 2. Data: 2005-02-20 13:40:04
    Temat: Re: e-faktura a faktura wysłana emailem
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <r...@a...net.pl> napisal(a):
    > Czy można zeskanować fakturę i wysłać komuś emailem?
    > Wydawało mi się, że tak (skoro nie potrzeba już podpisów odbiorcy i "nadawcy").
> [...]

    Oni tam piszą o czysto wirtualnych fakturach, a w przypadku wysyłania
    mailem nadal istnieje forma papierowa - przecież musisz tę fakturę
    wydrukować, jeśli chcesz zaksięgować. Różnica przy wysłaniu mailem jest
    tylko taka, że drukuje drukarka odbiorcy, a nie Twoja.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2005-02-21 07:32:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 Feb 2005, Radoslaw P. wrote:

    >+ Czy można zeskanować fakturę i wysłać komuś emailem?
    >+ Wydawało mi się, że tak (skoro nie potrzeba już podpisów odbiorcy i "nadawcy").
> [...]

    ...jakbyś tak sprawdził że podobna dyskusja już była :)
    Przypomnę "moje" tezy:
    - nikt nie podał że wystawianie faktury w postaci pisemnej jest
    PRAWIDŁOWĄ formą realizacji zapisów ustawowych
    - nikt nie podał j.w. dla postaci "papierowej"
    - nikt nie podał istotnego argumentu wskazującego że powinna to
    być np. forma notarialna :)
    - faktura nie jest dokumentem używanym w kontakcie z urzędem - bo
    w tym przypadku podstawą do formy pisemnej jest KPA :)
    - wniosek: dowolna *utrwalona* forma wystawienia f-ry powinna być
    poprawna; przy stawianiu zarzutów do wniosku należy odpowiedzieć
    na powyższe zastrzeżenia - w szczególności "dlaczego niekoniecznie
    notarialna" :)
    - zapisy o "utrwaleniu" w kontekście faktury :) pewnie nie są dobrze
    rozpatrzone prawnie; ale w kwestii np. praw autorskich (a pojęcie
    to samo !) już coś by się znalazło :)

    Forma "papierowa pisemna" była POPRZEDNIO wymuszona przez fakt
    konieczności dokonania "podpisu". Innych ograniczeń ustawodawca
    najwyraźniej nie zapisał :)
    Zniesienie obowiązku "podpisu" zniosło najwyraźniej wszelkie
    ograniczenia co do formy - byleby był "materialny dowód"
    zawierający wszystkie prawem przepisane informacje !

    - przy "przesyłaniu" jest zgryz: mamy do czynienia z postacią
    ulotną (niematerialną). Rzeczywiście, można by się czepiać.
    Ale odpowiedź na ten zarzut już podał Samotnik, przypomnę:

    * drukujesz fakturę, bez podpisu. Nikt się nie czepia
    * drukujesz na drukarce "oddziałowej" - w innym pokoju, na innym
    piętrze, sekretarka wkłada do koperty... czepia się ktoś ?
    * twoja firma outsorcinguje drukowanie faktur a drukarka na
    którą wychodzą wydruki jest w leasingu albo pożyczona... czepia
    się ktoś ?
    * jeśli nikt się nie czepiał dotąd to drukujesz na drukarce
    kontrahenta stojącą w biurze kontrahenta przy czym fizycznie
    proces drukowania nadzoruje (w ramach "outsorcingu" ;))
    kontrahent.

    Coś nie tak ?? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-02-21 08:41:47
    Od: "tenny*mac" <w...@g...pl>

    A jak fak z terminem to podpis musi byc.A termin z reguły jest dla
    kontrachenta na odległosc.

  • 5. Data: 2005-02-21 11:46:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Feb 2005, tenny*mac wrote:

    >+ A jak fak z terminem to podpis musi byc.

    ...nie umiem rozszyfrowac.
    Jaki "fak z terminem" ?? ;>
    Masz na myśli *protokół przekazania* a nie fakturę, tak ?
    Acha.
    Ale to nie o fakturę było pytać :) i nie US się czepia.
    Możliwość wyrolowania przez kontrahenta skutkiem braku
    protokołu wydania/przekazania USowi jest obojętna, USowi
    starczy jak podatki będą odprowadzone... :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)