  • 1. Data: 2010-11-05 20:34:18
    Temat: jaka stawka ryczałt i sprzedaż poprzez premium SMS
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    jak to ugryźć

    wirtualne przedmioty do gry poprzez premium sms
    wygląda na to że bardziej się opłaca ryczałtem

    ale jaka będzie stawka ryczałtu, w sumie jest to handel
    kupuje i sprzedaję w niezmienionej formie

    wystawiana faktura: "Promocja SMS premium Rate"

  • 2. Data: 2010-11-06 12:04:33
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

    W dniu 2010-11-05 21:34, zlotowinfo pisze:
> [...]
    >
    > ale jaka będzie stawka ryczałtu, w sumie jest to handel
    > kupuje i sprzedaję w niezmienionej formie
    >
    > wystawiana faktura: "Promocja SMS premium Rate"

    zdajesz sobie sprawe ze z 30 zl sms premium dostaniesz brutto kolo 11, 12 ?

    http://nowedopalacze.eu/
    http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl
    /

  • 3. Data: 2010-11-06 15:50:07
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Kotlet" <K...@n...eu> napisał w wiadomości

    > zdajesz sobie sprawe ze z 30 zl sms premium dostaniesz brutto kolo 11, 12
    > ?

    z tego co zdołałem ustalić to prawdopodobnie jako usługa 8,5%
    czy da się jakoś sformułować by to jednak kwalifikowało się na 3%?

  • 4. Data: 2010-11-06 16:36:48
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości

    > z tego co zdołałem ustalić to prawdopodobnie jako usługa 8,5%
    > czy da się jakoś sformułować by to jednak kwalifikowało się na 3%?

    No poki co jednak cos, co materialnie nie istnieje, czego nie mozna dotknac
    zmierzyc i zwazyc, towarem byc nie moze, a zatem i o handlu zadnym mowy tu
    nie ma.
    Chyba, ze jakims witrualnym urzedzie skarbowym w second life.
    Zmien branze i zajmj sie grami planszowymi albo sportowymi - wowczas
    "przedmioty do gry" beda kwalifikowaly sie pod 3%.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2010-11-06 18:33:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Nov 2010, SDD wrote:

    > Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No poki co jednak cos, co materialnie nie istnieje, czego nie mozna dotknac
    > zmierzyc i zwazyc, towarem byc nie moze,

    Prawdę mówiąc, zacząłem pisać odpowiedź ale ją "zawiesiłem" - właśnie
    ze względu na wątpliwości.
    ALE (i w ten sposób grupa uzyskuje swoją właściwość "dyskusyjną"):

    > a zatem i o handlu zadnym mowy tu nie ma.

    ...to poproszę o objaśnienie artykułu 555 Kodeksu cywilnego!
    Oczywiscie nie w odniesieniu do energii, żeby być precyzyjnym.
    Dla leni pod nos:
    _117.html
    +++
    Art. 555
    Przepisy o sprzedaży rzeczy stosuje się odpowiednio do sprzedaży
    energii oraz do sprzedaży praw.
    ---

    Czym, jeśli *nie prawem majątkowym* jest taka "wirtualna rzecz"?

    Dla porządku: *dla podatku VAT*, i *tylko dla niego*, istnieje odrębna
    definicja "usługi". I to prawda - dla VAT IMO wszelka sprzedaż praw,
    w tym sprzedaż "rzeczy wirtualnych" jest usługą.
    Ale dla PDoOF nie kojarzę podobnego wyjątku i poproszę o wskazanie
    skąd teza jak wyżej :)
    Przypomnę (również dla porządku, bo Ty pamiętasz ale a nuż ktoś
    czyta co nie zajarzy) że dla PDoOF tylko "osobiście wytworzone"
    prawa majątkowe nie kwalifikują się pod DG, tu nie mamy do
    czynienia z takim przypadkiem.
    Tak samo, jakby gość dajmy na to handlował np. licencjami na
    program lub patent albo prawami do zakupu mieszkania (fizycznego,
    lecz jeszcze nie wybudowanego - cesja umowy o wybudowanie).
    Pytanie: czy można na ryczałcie sprzedawać dajmy na to Windows
    i czy (oraz dlaczego) miałaby to być usługa?

    > Chyba, ze jakims witrualnym urzedzie skarbowym w second life.

    No to postanowiłem zamieszać i poczekam aż mi nawtykacie od
    lamerów który przeoczył jakiś przepis :D
    A jak nie... ;)

    > Pozdrawiam

    ...wzajemnie, Gotfryd

  • 6. Data: 2010-11-06 18:37:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Nov 2010, zlotowinfo wrote:

    > z tego co zdołałem ustalić to prawdopodobnie jako usługa 8,5%

    A jak wyglądało uzasadnienie?
    Bo jeśli pośrednictwo, to stawka jest chyba znacznie wyższa, zaś
    jeśli "handel prawem" to moje zdanie wyraziłem obok - acz mogę się
    mylić i istnieje jakiś przepis szczegółowy...

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2010-11-07 08:53:00
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    dużo tego ;p

    to ostatecznie obydwie metody sprzedaży na 8,50%?
    1. przez sms, faktura za: "Promocja SMS premium Rate"
    2. przez przelew, faktura za: "Sprzedaż wirtualnych przedmiotów z gry"

    czy jeszcze poszukać jakiegoś doradcy?

  • 8. Data: 2010-11-07 14:30:00
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

    W dniu 2010-11-07 09:53, zlotowinfo pisze:
> [...]
    > 1. przez sms, faktura za: "Promocja SMS premium Rate"
    > 2. przez przelew, faktura za: "Sprzedaż wirtualnych przedmiotów z gry"

    nie za bardzo sie oplaca byc na ryczalcie w przypadku premium sms, bo Ty
    sprzedajesz za sms premium z ktorego masz 30 % a wystawiasz faktrure na
    kwote brutto smsa, a faktury otrzymanej od posrednika za prowizje 70%
    nie wrzucisz w koszty. Bo ryczalt kosztow nie ma

    http://program.do.prowadzenia.ksiegi.dumpingowiec.pl
    /
    http://program.ryczalt.ewidencjonowany.dumpingowiec.
    pl/

  • 9. Data: 2010-11-08 07:16:24
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]
    > kwote brutto smsa, a faktury otrzymanej od posrednika za prowizje 70% nie
    > wrzucisz w koszty. Bo ryczalt kosztow nie ma

    w tym sęk że bardziej się opłaca na ryczałcie
    bo są niskie koszty, jednak sądziłem że się uda na 3%
    co za różnica dostać od smsa 30zł dostać
    12zł czy to na kosztach czy na ryczałcie

    na 8,5% wyjdzie trochę lepiej niż na kosztach
    w niektórych miesiącach nawet o 2kroć lepiej
    no i ryczałt bardzo łatwo się prowadzi

    ponawiam pytanie: czy obydwie metody sprzedaży na 8,50%?

  • 10. Data: 2010-11-08 10:16:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Nov 2010, zlotowinfo wrote:

    > dużo tego ;p
    >
    > to ostatecznie obydwie metody sprzedaży na 8,50%?

    No właśnie mi nie chce taka wersja wyjść nijak.
    Zastrzegam, że nie wiem jaka jest "praktyka US", ale mi wychodzi
    albo 3% "sprzedaż praw" albo 17% (czy tam 20%) "pośrednictwo".
    Usługi, które są *pośrednictwem* są opodatkowane wysokim ryczałtem,
    a z opisu mi wyszło że Ty chcesz sprzedawać *nie swoje* "towary
    wirtualne" - czyli właśnie pośredniczyć, jak źle zrozumiałem
    to przepraszam.

    > czy jeszcze poszukać jakiegoś doradcy?

    IMVHO - poszukać. W wersji "odpowiedź na papierze".

    pzdr, Gotfryd