    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Sat, 6 Nov 2010 19:33:08 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: jaka stawka ryczałt i sprzedaż poprzez premium SMS

    On Sat, 6 Nov 2010, SDD wrote:

    > Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No poki co jednak cos, co materialnie nie istnieje, czego nie mozna dotknac
    > zmierzyc i zwazyc, towarem byc nie moze,

    Prawdę mówiąc, zacząłem pisać odpowiedź ale ją "zawiesiłem" - właśnie
    ze względu na wątpliwości.
    ALE (i w ten sposób grupa uzyskuje swoją właściwość "dyskusyjną"):

    > a zatem i o handlu zadnym mowy tu nie ma.

    ...to poproszę o objaśnienie artykułu 555 Kodeksu cywilnego!
    Oczywiscie nie w odniesieniu do energii, żeby być precyzyjnym.
    Dla leni pod nos:
    _117.html
    +++
    Art. 555
    Przepisy o sprzedaży rzeczy stosuje się odpowiednio do sprzedaży
    energii oraz do sprzedaży praw.
    ---

    Czym, jeśli *nie prawem majątkowym* jest taka "wirtualna rzecz"?

    Dla porządku: *dla podatku VAT*, i *tylko dla niego*, istnieje odrębna
    definicja "usługi". I to prawda - dla VAT IMO wszelka sprzedaż praw,
    w tym sprzedaż "rzeczy wirtualnych" jest usługą.
    Ale dla PDoOF nie kojarzę podobnego wyjątku i poproszę o wskazanie
    skąd teza jak wyżej :)
    Przypomnę (również dla porządku, bo Ty pamiętasz ale a nuż ktoś
    czyta co nie zajarzy) że dla PDoOF tylko "osobiście wytworzone"
    prawa majątkowe nie kwalifikują się pod DG, tu nie mamy do
    czynienia z takim przypadkiem.
    Tak samo, jakby gość dajmy na to handlował np. licencjami na
    program lub patent albo prawami do zakupu mieszkania (fizycznego,
    lecz jeszcze nie wybudowanego - cesja umowy o wybudowanie).
    Pytanie: czy można na ryczałcie sprzedawać dajmy na to Windows
    i czy (oraz dlaczego) miałaby to być usługa?

    > Chyba, ze jakims witrualnym urzedzie skarbowym w second life.

    No to postanowiłem zamieszać i poczekam aż mi nawtykacie od
    lamerów który przeoczył jakiś przepis :D
    A jak nie... ;)

    > Pozdrawiam

    ...wzajemnie, Gotfryd