  • 1. Data: 2003-10-17 15:46:17
    Temat: jednostka miary
    Od: Daniel Jakubowski <a...@g...com.pl>

    jako ze moj ojciec ... jest bardzo "tworczy" ... to zmienil jednostke miary
    sprzedawanego przez jego sklep oleju z beczki (luzem) z "litr" na "litr/kg"

    moze na fakturach występować takie określenie jednostki miary ?

    w sumie mi to wisi, ale jednak glupio mi bo ja mu te faktury najczesciej
    wystawiam, i bola mnie oczy jak widze cos takiego, tym bardziej ze (do
    faktur itd. uzywamy buchaltera) w polu j.m. tekst "litr/kg" mu sie nie
    zmiescil, wiec wpisal "lit/kg" i uwaza ze wszystko jest ok ... wiem ze
    parodia... ;)

    Daniel Jakubowski www.danieljakubowski.prv.pl

  • 2. Data: 2003-10-17 16:13:04
    Temat: Re: jednostka miary
    Od: "Witek M." <w...@g...pl>

    > zmiescil, wiec wpisal "lit/kg" i uwaza ze wszystko jest ok ... wiem ze
    > parodia... ;)

    Niech wpisze po prostu l/kg. Dlaczego litr ma być "cały" a kilogram w
    skrócie? W jednostkach układu SI litr do l.

    Witek

  • 3. Data: 2003-10-17 16:41:47
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 17 Oct 2003 18:13:04 +0200, "Witek M."
    <w...@g...pl> zakodował:

    >Niech wpisze po prostu l/kg. Dlaczego litr ma być "cały" a kilogram w
    >skrócie? W jednostkach układu SI litr do l.

    Tak, ale co to za jednostka litr na kilogram? Na pewno nie jest to ani
    waga ani objętość. Może jakaś jednostka gęstości?

    Ja bym proponował "niepotrzebne skreślić"

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2003-10-17 16:53:23
    Od: bromden <b...@g...pl.no.spam>

    > zmiescil, wiec wpisal "lit/kg" i uwaza ze wszystko jest ok ... wiem ze

    lity nalezy przeliczyc po kursie NBP z dnia wystawienia faktury
    http://www.nbp.pl/statystyka/index_inf.html

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 5. Data: 2003-10-17 20:11:14
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    | Niech wpisze po prostu l/kg. Dlaczego litr ma być "cały" a kilogram w
    | skrócie? W jednostkach układu SI litr do l.

    Litr nie jest jednostką miary układu SI, ani też żadnego innego układu
    jednostek miar. Jest _pozaukładową_ jednostką miary.

    Andrzej K.

  • 6. Data: 2003-10-17 21:27:22
    Od: "Witek M." <w...@g...pl>

    > Litr nie jest jednostką miary układu SI, ani też żadnego innego układu
    > jednostek miar. Jest _pozaukładową_ jednostką miary.

    Święta racja, co nie zmienia jednak faktu, że skrót to "l".

    Witek

  • 7. Data: 2003-10-18 05:40:37
    Od: maHo <l...@m...com.pl>

    On Fri, 17 Oct 2003 18:41:47 +0200, Kaizen wrote:

> [...]
    >
    > Tak, ale co to za jednostka litr na kilogram? Na pewno nie jest to ani
    > waga ani objętość. Może jakaś jednostka gęstości?

    w sumie to odwrotność gęstości, czyli rzadkość :)))
    tak czy inaczej jest to raczej kiepska jednostka do odmierzania ilości
    sprzedanego towaru. bardziej jest jego cechą

    pozdrav

    maHo

    --
    lukasz shift-2 mach.com.pl,http://www.lukasz.mach.com.pl gg://1612670
    jabber://m...@j...org jabber://m...@j...org icq://136281200

  • 8. Data: 2003-10-18 05:41:32
    Od: maHo <l...@m...com.pl>

    On Fri, 17 Oct 2003 18:53:23 +0200, bromden wrote:

    > lity nalezy przeliczyc po kursie NBP z dnia wystawienia faktury
    > http://www.nbp.pl/statystyka/index_inf.html

    :)), chyba że tutaj chodzi o pierwiastek a nie o walutę :)))

    pozdrav

    maHo

  • 9. Data: 2003-10-18 08:00:48
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

    > w sumie to odwrotność gęstości, czyli rzadkość :)))
    > tak czy inaczej jest to raczej kiepska jednostka do odmierzania ilości
    > sprzedanego towaru. bardziej jest jego cechą

    =============
    tak dla uścislenia, to będzie objętość właściwa

    Atomek

  • 10. Data: 2003-10-18 12:09:55
    Od: Daniel Jakubowski <a...@g...com.pl>

    On Fri, 17 Oct 2003 17:46:17 +0200, Daniel Jakubowski wrote:

    dzięki za odpowiedzi :) nie dziwie sie ze wiekszosc z nich jest zartobliwa
    ;)

    ale w sumie jednoznacznie nie otrzymalem odpowiedzi czy moze tak definiować
    jednostke miary, czy US sie moze do tego przyczepić ?

    Daniel Jakubowski www.danieljakubowski.prv.pl