  • 1. Data: 2003-06-25 05:23:30
    Temat: jeszcze raz pit-5 - dlugie :-(
    Od: "..::FELIPE::.." <f...@w...pl>

    juz prawie wszystko jasne wypelniam po raz 7 pit-5 i prawie wszystko
    rozumiem

    zostalo jeszcze jedno banalne i prosze o Wasza pomoc

    obliczylem zaokroglany do pelnych zlotych podatek i musze teraz w nast polu
    oblicz nalezny podatek
    i zakladajac ze nie przekraczam 37 tysiecy z hakiem ten podatek wynosi 19%
    prawda?

    czy 19% minus jakies tasm grosze (zapewne odzwierciedlenie 19% kwoty wolnej
    od podatku)

    jesli tak to klops ogromny ale nie chce sie martwic na zapas
    jesli jednak tak sie okaze to co zrobic jesli na marcowej i kwietniowej
    deklaracji policzylem wedlug "samego 19%"
    przeciez to na moja niekorzysc i odprowadz wiecej
    a deklaracje miesiecznie wypelnia sie i tak w odniesienie od wynikow od
    poczatku roku wuec wiec jakby teraz policzyc dobrze to chyba nic powaznego
    sie nie stanie

    korekty nie chce juz skladac gdyz co miesiac z racji tego iz dopiero sie
    ucze wypelniac te pity i tak juz skladalem i boje sie ze po dwie korekty do
    kazdej deklaracji sciagna na mnie nieuzasadnione podejrzenia jakis
    kombinacji i niepotrzebna wszystkim kontrole:-(((

    co robic?

  • 2. Data: 2003-06-25 06:48:26
    Temat: Re: jeszcze raz pit-5 - dlugie :-(
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    ..::FELIPE::.. wrote:

    > obliczylem zaokroglany do pelnych zlotych podatek i musze teraz w nast
    > polu oblicz nalezny podatek
    > i zakladajac ze nie przekraczam 37 tysiecy z hakiem ten podatek wynosi
    > 19% prawda?

    Chyba mylisz się: do pełnych złotych zaokrąglałeś podstawę
    opodatkowania a nie podatek. A podatek rzeczywiście wynosi 19% -
    ileś_tam.

> [...]
    > korekty do kazdej deklaracji sciagna na mnie nieuzasadnione
    > podejrzenia jakis kombinacji i niepotrzebna wszystkim kontrole:-(((

    Obowiązkowo złożyć korekty, bo i tak w US potrafią liczyć i w którymś
    momencie sami zauważą, że masz źle wypełniony PIT. Prawdopodobnie
    nastąpi to po prostu w momencie gdy twój PIT będą wprowadzać do
    komputera.

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 3. Data: 2003-06-25 06:54:38
    Od: "Z.C." <z...@o...pl>

    Użytkownik "..::FELIPE::.." <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > zostalo jeszcze jedno banalne i prosze o Wasza pomoc
    >
    > obliczylem zaokroglany do pelnych zlotych podatek i musze teraz w nast

    podatek zaokrągla się do pełnych dziesiątek groszy.
    po pierwszym zdaniu myślę, że obliczyłeś podstawę opodatkowania i
    zaokrągliłeś ją do pełnych złotych. (rubr. 46)

    > i zakladajac ze nie przekraczam 37 tysiecy z hakiem ten podatek wynosi 19%
    > prawda?

    tak

    > czy 19% minus jakies tasm grosze (zapewne odzwierciedlenie 19% kwoty
    wolnej
    > od podatku)

    tak 19% minus jakieś tam grosze (rubr. 47)

    w następnych rubrykach wpisujesz zapłacone ubezpieczenie zdrowotne (rubr.48)

    rubr.53 = rubr.47 - rubr. 48 (po zaokr. do pełnych dziesiątek groszy)
    i tak dalej zgodnie z opisem rubryk.

> [...]
    > poczatku roku wuec wiec jakby teraz policzyc dobrze to chyba nic powaznego

    nie powinno

> [...]
    > kazdej deklaracji sciagna na mnie nieuzasadnione podejrzenia jakis
    > kombinacji i niepotrzebna wszystkim kontrole:-(((

    korekty nie składaj

    > co robic?

    nie martw się, to tylko zaliczka podatku. za kolejny miesiąc oblicz
    prawidłowo, zdaj deklarację i zapłać podatek do US w terminie.
    i dalej prowadź DG.

    Pozdr.
    Z.C.

  • 4. Data: 2003-06-25 13:59:00
    Od: "..::FELIPE::.." <f...@w...pl>

    > tak 19% minus jakieś tam grosze (rubr. 47)

    a skad moge sie dowiedziec ile dokladnie minus te grosze wynosza

    mam akurat dzisiejsza wyborcza i jest tabelka ze stawkami podatkowymi (a
    propos aktualnych zmian)
    i tam pisze ze skala podatkowa 19% rowna sie podatkowi w wysokosci 19% od
    podstawy minus 530,08 zł ale to za 2003 rok
    domyslam sie ze te 530,08 to 19% od kwoty wolnej (wychodzi ze 2789,89 -
    zgadza sie?)

    z gory dzieki za pomoc

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-06-26 06:01:14
    Od: "Z.C." <z...@o...pl>

    TAK te 530,08 to 19% od kwoty wolnej (wychodzi ze 2789,89)

    Z.C.

  • 6. Data: 2003-06-26 09:15:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jun 2003, Z.C. wrote:

    >+ TAK te 530,08 to 19% od kwoty wolnej (wychodzi ze 2789,89)
    [...]
> [...]
    >+ > podstawy minus 530,08 zł ale to za 2003 rok
    >+ > domyslam sie ze te 530,08 to 19% od kwoty wolnej (wychodzi ze 2789,89 -

    Ściśle: nie zgadza się.
    *NIE MA* w żadnym przepisie wynalazku pt. "kwota wolna", to właśnie
    530,08zł jest ulgą podatkową przysługującą każdemu za to że żyje ;)
    Z 530,08zł wynika że od kwoty przed opodatkowaniem niższej niż
    2789,89 (nie sprawdzałem obliczenia ;)) nie wyjdzie podatek do zapłaty,
    ale to jest czysta dywagacja podatników :) !
    Owszem, padały takie pomysły żeby przenieść ową ulgę do skali podatkowej,
    ale na razie tak nie jest.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-06-26 10:40:53
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > [...]
    >

    > Ściśle: nie zgadza się.
    > *NIE MA* w żadnym przepisie wynalazku pt. "kwota wolna", to właśnie
    > 530,08zł jest ulgą podatkową przysługującą każdemu za to że żyje ;)

    Nosz kurcze, wyprzedziłes mnie ;-)))

    Maddy "bo sobie nie mogłam postrzelać :-( "

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2003-06-26 13:58:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jun 2003, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Maddy "bo sobie nie mogłam postrzelać :-( "

    Nie wątpię że jakiś nowy obiekt do urządzania poligonu wcześniej
    czy później na grupie się pojawi :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-06-26 14:12:02
    Od: "Z.C." <z...@o...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    > On Thu, 26 Jun 2003, Maddy wrote:
    > [...]
    >
    > Nie wątpię że jakiś nowy obiekt do urządzania poligonu wcześniej
    > czy później na grupie się pojawi :)
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd

    Jasne że nowy. (niekoniecznie do odstrzału)

    pozdr.
    Z.C.

  • 10. Data: 2003-06-27 06:04:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jun 2003, Z.C. wrote:

> [...]
    >+ > Nie wątpię że jakiś nowy obiekt do urządzania poligonu
    [...]
    >+ Jasne że nowy. (niekoniecznie do odstrzału)

    :)
    Kiedy Maddy szuka nie "nowego obiektu", a "nowego obiektu
    do postrzelania" - sam obiekt może być stary !
    Nie przejmuj się za bardzo.

    >+ pozdr.

    wzajemnie :) - Gotfryd