  • 1. Data: 2002-05-10 11:03:19
    Temat: kasa fiskalna
    Od: "__GABRIEL" <g...@p...onet.pl>

    mam pytanko:
    - czy rozpoczynając DG i zakupując kasę fisk. mogę odliczyć ten zakup
    (kiedyś było coś na temat 50%), ale te przepisy się tak zmieniają,
    - i jeszcze jakaś kobieta coś mi mówiła o zwrocie bezpośrednim????

  • 2. Data: 2002-05-12 22:05:23
    Temat: Re: kasa fiskalna
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik __GABRIEL <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:abg9mf$9a5$...@a...dialog.net.pl...
> [...]
    > (kiedyś było coś na temat 50%), ale te przepisy się tak zmieniają,
    > - i jeszcze jakaś kobieta coś mi mówiła o zwrocie bezpośrednim????

    Nie mam siły już dzisiaj sprawdzać w przepisach ale do nie dawna było to
    aktualne. Można odliczyć 50% wartości netto. Podatek VAT z faktury zakupu
    kasy w całości odliczasz. Jeżeli masz małe przychody to US te 50% zwrócić ci
    może na Twój wniosek. Ale uwaga! Zwykle za wnioskiem o zwrot podatku idzie
    kontrola dokumentów!
    Albo odejmiesz sobie to w przyszłych miesiącach od VATu który płacisz do US.
    Zakup kwoty wadatkowanej na zakup kasy fiskalnej wykazujesz w deklaracji
    VAT-7. Kasę wpisujesz w Srodki Trwałe. Amortyzujesz w ratch lub jednorazowo
    w zależności od wartości. Wpisujesz w koszty tylko 50%. Drugie 50% dostajesz
    z powrotem od US więc nie jest Twoim kosztem. Wielu się na tym przewróciło.
    Wpisali całą wartośc netto w dniu zakupu kasy, potem 25-ego odjęli 50% od
    VAt-u i zapomnieli poprawić na te 50% w Książce Przych.
    Uwaga! Przed zainstalowaniem kasy i wprowadzeniem jej do Środków Tr. nalezy
    zaiadomić US o zamiarze zainstalowania kasy, podając miejsce zainstalowania,
    ilośc stanowisk kasowych dane firmy itp. To jest niezbędne od uzyskania 50%
    wartości kasy. Chyba, że coś zmienili ostatnio w przepisach ale do niedawna
    to był wymóg konieczny.

    WS

  • 3. Data: 2002-05-13 07:06:55
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:abmp1q$9es$1@sunsite.icm.edu.pl...

> [...]
    50%
    > wartości kasy. Chyba, że coś zmienili ostatnio w przepisach ale do

    Wojtku coś mam wątpliowści dlaczego w kup wpisujemy tylko 50 % bo ja
    sądziłam że że mażna całość.Zwrot z US był zwolniony z podatku.Przynajmniej
    tak mi się wydawało.
    Jolka

  • 4. Data: 2002-05-13 13:06:34
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    > Wojtku coś mam wątpliowści dlaczego w kup wpisujemy tylko 50 % bo ja
    > sądziłam że że mażna całość.Zwrot z US był zwolniony z
> [...]

    Hmm...muszę sprawdzić ale pamiętam jakiś artykuł w którym czytelnik się
    żalił ze go złapali na tym. Na pewno jednego złapali za niewliczenie dotacji
    z Urzędu Pracy na zatrudnionego absolwenta (jakaś refundacja to była).
    Jak znajdę zaraz dam znać.

    WS

  • 5. Data: 2002-05-13 14:22:29
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    > podatku.Przynajmniej
    ------
    I tak jest:-)

    Orka

  • 6. Data: 2002-05-14 13:21:43
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    A no to sorry. Kasę mam już trzy lata i się mi pomieszało.
    Ci co się przewrócili to nie mieli zwrotu z US tylko jakąś dotację, nie
    pamiętam skąd.
    Trochę za pochopnie piszę, ale fajnie że czuwacie.
    Lepiej poruszyć wszystkie wątki niż żeby ktoś miał potem problem.
    WS

    Użytkownik Orka <o...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3cdfcc30$1...@n...vogel.pl...