  • 1. Data: 2002-05-10 12:02:31
    Temat: co trzeba zrobic aby wyrejestrowac zawieszona DG
    Od: "RZ" <r...@r...net.pl>

    Witam,
    2 lata temu zawiesilem DG. Chce sie tego pozbyc.
    Co powinienem zrobic. F-ma byla 1-osobowa ,opodatkowanie na zasadach
    ogolnych.
    pozdrawiam
    Rysiek

  • 2. Data: 2002-05-10 19:05:00
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    RZ wrote:

    > Witam,
    > 2 lata temu zawiesilem DG. Chce sie tego pozbyc.
    > Co powinienem zrobic. F-ma byla 1-osobowa ,opodatkowanie na zasadach
    > ogolnych.
    Odwiesić, zgłosić likwidację do UM, wyrejestrować działalność z US i ZUS,
    zrobić remanent likwidacyjny - jeżeli sa jakies materiały, towary,
    wyposarzenie lub ST na stanie firmy, to trzeba zpłacic od tego podatek 10%,
    chyba że sprzedasz najpierw wszystko szwagrowi, jeżeli był odliczany VAT od
    tego wszystkiego to zapłacic VAT. Koniec.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-05-11 19:18:14
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    Witaj Maddy - moim zdanien ST nie podlegaja remanentowi likwidacyjnemu

    jacek

  • 4. Data: 2002-05-12 18:23:04
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik jacek <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:abjr31$e7j$...@n...tpi.pl...
    > Witaj Maddy - moim zdanien ST nie podlegaja remanentowi likwidacyjnemu
    >
    > jacek

    W remanent likwidacyjny cały majątek firmy. ST tesh. Przerabiałem na własnej
    skórze :-))

    WS

  • 5. Data: 2002-05-13 06:18:32
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Wojciech Suszycki (Brick B.) <s...@i...pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:abmc11$sha$...@s...icm.edu.pl...

> [...]
    > dyskusyjnych napisał:abjr31$e7j$...@n...tpi.pl...

    > W remanent likwidacyjny cały majątek firmy. ST tesh. Przerabiałem na

    Aha, jeszcze nie zapomnij zgłosić likwidacji w Urzędzie Statystycznym. Też
    za to można dostać po głowie.
    WS

  • 6. Data: 2002-05-13 07:11:20
    Od: k...@v...com.pl (Krzys)

    > W remanent likwidacyjny cały majątek firmy. ST tesh. Przerabiałem na
    własnej
    > skórze :-))

    Remanent dla VAT (art. 6a ustawy) obejmuje ST.
    Remanent dla PDOF (art. 24 ust. 3 ustawy, par. 27 rozporządzenia kpir) - nie
    obejmuje ST.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 7. Data: 2002-05-13 07:17:17
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

> [...]
    > dyskusyjnych napisał:abjr31$e7j$...@n...tpi.pl...

    > W remanent likwidacyjny cały majątek firmy. ST tesh. Przerabiałem na

    Nie zapomnij zawiadomić US o zamiarze zlikwidowania firmy i zamiarze
    sporządzenie remanentu likwidacyjnego na 7 dni przed. Mogą teoretycznie
    przyjść sprawdzić jak dokonywany jest remanent.
    Z remanantem likwidacyjnym jest szersze zagadnienie:

    "... należy więc zapłacić dwie daniny: zaliczkę na podatek dochodowy w
    wysokości wynikającej z remanentu końcowego i ryczałt od dochodu z remanentu
    likwidacyjnego. Rozliczenie podatku zryczałtowanego wykazuje się w odrębnej
    pozycji PIT-5 składanego za ostatni miesiąc działalności. Do PIT-5 dołącza
    się jako załącznik remanent likwidacyjny, tj. spis pozostałych na dzień
    likwidacji materiałów (surowców) podstawowych i pomocniczych, półwyrobów,
    wyrobów gotowych, braków i odpadków oraz wyposażenie, a także załącznik
    PIT-5X o nazwie "Informacja o należnym zryczałtowanym podatku dochodowym".
    Dochodu z remanentu likwidacyjnego nie wykazuje się w zeznaniu podatkowym,
    ponieważ co do zasady dochodów opodatkowanych ryczałtowo nie łączy się z
    opodatkowanymi na zasadach ogólnych."

    jeżeli chodzi o Środki Trwałe to Jacek ma rację. Do remanentu likwidacyjnego
    się nie wrzuca.
    W przepisach, które bierze pod uwagę jacek jest "...podatnik jest obowiązany
    dołączyć do deklaracji spis pozostałych na dzień likwidacji towarów
    handlowych, materiałów (surowców) podstawowych i pomocniczych, półwyrobów,
    wyrobów gotowych......, jeżeli wydatki na ich nabycie zostały zaliczone do
    kosztów uzyskania przychodów nie będących środkami trwałymi, wycenionych
    według cen zakupu"

    ale nie znaczy to że ST sie ich wogóle nie wykazuje. Tylko inaczej:
    "Przy likwidacji trzeba pamiętać również o opodatkowaniu dochodu ze
    sprzedaży majątku trwałego. Sposób jego ustalenia określa art. 24 ust. 2
    updf. Tak więc dochodem (stratą) ze zbycia (sprzedaży) składników majątku
    trwałego związanego z prowadzoną działalnością gospodarczą jest różnica
    między przychodem uzyskanym ze zbycia a ich wartością wykazaną w ewidencji
    środków trwałych prowadzoną dla celów stosowania odpisów amortyzacyjnych,
    powiększoną o wartość dokonanych odpisów amortyzacyjnych (art. 24 ust. 2
    updf). Od tak ustalonego dochodu płaci się podatek na zasadach ogólnych.
    Jest to dochód z działalności gospodarczej, także gdy sprzedaż nastąpiła po
    jej zaprzestaniu."
    I tu tez jest odpowiedź na wątek "Sprzedaż zamortyzowanego samochodu
    osob.."

    WS

  • 8. Data: 2002-05-13 18:47:43
    Od: "RZ" <r...@r...net.pl>

    Użytkownik "RZ" <r...@r...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2 lata temu zawiesilem DG. Chce sie tego pozbyc.
    > Co powinienem zrobic. F-ma byla 1-osobowa ,opodatkowanie na zasadach

    Serdecznie dziekuje za zajecie sie moim problemem.
    pozdrawiam
    Rysiek