  • 1. Data: 2003-08-25 12:29:46
    Temat: kasa mieszkaniowa a kupmo mieszkania
    Od: "zenon" <d...@W...onet.pl>

    Oszczędzam w Kasie Mieszkaniowej od 12.01. W roku 2002 i 2003 z tej okazji
    odliczałem 30% od wpłaconej kwoty.
    1)Chcaiłbym kupić mieszkanie z rynku wtórnego w tym roku (Czy to się w ogóle
    opłaca?).
    2) Ale jak zrobić to tak aby nie musieć zrywać umowy z Kasą i zwracać
    odliczonych pieniędzy?
    3)Podobno jeżeli kupowałbym mieszkanie to od kwoty pozostałej(tj tej której nie
    oszczędzałem w kasie) również mógłbym odliczyć 30%- Czy to prawda?
    4)Ewentualnie kupić to mieszkanie po skończeniu oszczędzania w kasie? (czy tak
    będzie lepiej?) - jaki jest termin wydania zaoszczędzonych pieniedzy w kasie na
    kupienie mieszkania?

    Trochę długie ale proszę bardzo o odpowiedzi
    Przy okazji z góry dziękuję

  • 2. Data: 2003-08-25 14:49:10
    Temat: Re: kasa mieszkaniowa a kupmo mieszkania
    Od: "" <s...@b...pl>

> [...]
    >opłaca?).
    >2) Ale jak zrobić to tak aby nie musieć zrywać umowy z Kasą i zwracać

    Jeśli dobrze rozumiem to w grudniu tego roku minie dwa lata oszczędzania.
    Masz następujące możliwości :

    - ktoś z rodziny ma niewykorzystaną starą książeczkę mieszkaniową (tą z premią)
    książeczkę możesz przepisywać ciotka na bakę, babka na ... aż przejdzie na
    ciebie
    Wykorzystując pieniądze z takiej książeczki możesz skrócić okres oszczędzania
    w KM do dwóch lat.

    - masz pełnoletniego syna/córkę, przepisujesz KM na syna, syn rezygnuje
    z oszczędzania i wyciąga pieniądze, niczego nie musisz oddawać do US.

    - kupujesz mieszkanie na kredyt a po skończeniu oszczędzania w KM
    spłacasz kredyt

    - mieszkanie finansujesz z kredytu pomostowego, nie wszystkie KM go jeszcze
    udzielają ogólnie musisz się zapytać o szczegóły w banku

    >3)Podobno jeżeli kupowałbym mieszkanie to od kwoty pozostałej(tj tej której
    nie
    >oszczędzałem w kasie) również mógłbym odliczyć 30%- Czy to prawda?

    Zdecydowanie NIE jest to prawdą.

> [...]
    >będzie lepiej?) - jaki jest termin wydania zaoszczędzonych pieniedzy w kasie

    Termin najczęściej wynosi trzy miesiące ale od złożenia wniosku o
    wypłatę pieniędzy.
    Niektóre KM pozwalają złożyć wniosek przed końcem oszczędzania.

    Pozdrawiam
    SJ

  • 3. Data: 2003-08-28 20:46:10
    Od: "Yennifer" <y...@a...nospam.pl>

    Użytkownik <s...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ciebie
    > Wykorzystując pieniądze z takiej książeczki możesz skrócić okres

    I zaplacic podatek od darowizny?

    > - masz pełnoletniego syna/córkę, przepisujesz KM na syna, syn rezygnuje
    > z oszczędzania i wyciąga pieniądze, niczego nie musisz oddawać do US.

    chyba sie mylisz:-(

    > - kupujesz mieszkanie na kredyt a po skończeniu oszczędzania w KM
    > spłacasz kredyt

    Jedynie gdy w umowie z KM byla zawarta umowa, z ktorej wynika, ze celem
    oszczedzania jest splata kredytu mieszkaniowego.

    > - mieszkanie finansujesz z kredytu pomostowego, nie wszystkie KM go
    jeszcze
    > udzielają ogólnie musisz się zapytać o szczegóły w banku

    Chcialas chyba napisac _juz_ nie udzielaja.

    > nie
    >
    > Zdecydowanie NIE jest to prawdą.

    tu sie zgadzam.

> [...]
    > wypłatę pieniędzy.
    > Niektóre KM pozwalają złożyć wniosek przed końcem oszczędzania.

    Kazda KM _musi_ przyjac wniosek o wycofanie pieniedzy.

    Yenn