  • 1. Data: 2006-01-30 13:02:40
    Temat: kasy fiskalne, a jednak
    Od: mk <m...@o...pl>

    No nie, a miało być odroczenie do 31 marca!
    http://webapp01.ey.com.pl/eyp/web/newsletters.nsf/ht
    ml/3E4F595740F88052C125710600404AEE
    pozdr.
    mk

  • 2. Data: 2006-01-30 13:07:25
    Temat: Re: kasy fiskalne, a jednak
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@o...pl> napisal(a):
    > No nie, a miało być odroczenie do 31 marca!
    > http://webapp01.ey.com.pl/eyp/web/newsletters.nsf/ht
    ml/3E4F595740F88052C125710600404AEE

    Czyli co, teraz kasa dla wszystkich sprzedających cokolwiek
    "nieprzedsiębiorcom"? I to jeszcze z karą za cały styczeń?!
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2006-01-30 13:13:15
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@W...samotnik.art.pl> napisal(a):
    ml/3E4F595740F88052C125710600404AEE

    > Czyli co, teraz kasa dla wszystkich sprzedających cokolwiek
    > "nieprzedsiębiorcom"? I to jeszcze z karą za cały styczeń?!

    No i jak to ma się do tego:

    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/vat_i_akcyzowy/
    akty_prawne/rozporzadzenie_w_sprawie_kas_z_6_12_05.p
    df

    Nie próbowałem "ujednolicać" z poprzednim rozporządzeniem, ale tam chyba
    jest napisane, że do 31. marca jest "status quo"?
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2006-01-30 13:15:26
    Od: "tomek.k" <p...@...sygnaturce.nz>

    w <news:drl32d$9b7$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Samotnik napisal(a):

    > Czyli co, teraz kasa dla wszystkich sprzedających cokolwiek
    > "nieprzedsiębiorcom"? I to jeszcze z karą za cały styczeń?!

    A jezeli rozpoczalem DG w 2005 roku ale nie sprzedalem nic
    "nieprzedsiebiorcom" (ani w 2005 ani w styczniu 2006 ani w przszylosci
    raczej nie zamierzam :) to czy tez musze miec ta kase czy nie?

    --
    Pozdrawiam, Tomek
    email: tomek (at) krakow.home.pl

  • 5. Data: 2006-01-30 13:36:37
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik "mk" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > No nie, a miało być odroczenie do 31 marca!

> [...]
    Rozmawiałam przed chwilą z US i kazali jutro dowiedzieć się, bo też nie
    wiedzą. Dowiedziałam się tylko, że dotyczy to tylko osób rozpoczynających w
    2005 i 2006 pozostałych nie.

  • 6. Data: 2006-01-30 14:02:35
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@n...pl> napisal(a):

> [...]
    > wiedzą. Dowiedziałam się tylko, że dotyczy to tylko osób rozpoczynających w

    Tzn. co dotyczy? Zwolnienie, czy brak zwolnienia?
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2006-01-30 14:16:27
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    http://webapp01.ey.com.pl/eyp/web/newsletters.nsf/ht
    ml/3E4F595740F88052C1257

    > Tzn. co dotyczy? Zwolnienie, czy brak zwolnienia?
    > --
    > Samotnik

    To znaczy, że ci musieli by mieć kasy.

  • 8. Data: 2006-01-30 14:20:44
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@n...pl> napisal(a):
    > To znaczy, że ci musieli by mieć kasy.

    To jakaś paranoja :(

    To jak się jeszcze można zwolnić? Zacząłem w 2005 roku,
    nie przekroczyłem 20 tys. obrotu. Wystawiam na wszystko faktury.
    100% sprzedaży wysyłkowej. Z tym czy przelew wskazuje na transakcje
    to jest różnie, wiadomo jak ludzie wpisują... Niestety sprzedaż
    tego co sprzedaję osobom fizycznym stanowiła jedynie ok. 30% sprzedaży,
    pozostałe 70% to zupełnie inna branża i sprzedaż firmie.

    Coś muszę wykombinować, przecież nie będę kupował kasy dla tak małego
    obrotu!
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2006-01-30 14:48:09
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@o...pl> napisal(a):
    > No nie, a miało być odroczenie do 31 marca!
    > http://webapp01.ey.com.pl/eyp/web/newsletters.nsf/ht
    ml/3E4F595740F88052C125710600404AEE

    Ale momencik. Skąd wynika ten problem?

    Czytam sobie rozporządzenie o zmianie rozporządzenia. Te przedłużające do 31. marca.

    No i stoi tam: paragraf 3 pkt 1 ust. 3) - zwalnia się podatników, u których kwota
    obrotu z działalności [art 111 ust 1] nie przekroczyłą w poprzednim roku podatkowym
    kwoty 40000 zł.

    No to gdzie problem. Osoba rozpoczynająca w 2005 roku nie przekroczyła w 2004 roku
    tej kwoty. A gdyby uznać, że "poprzedni" rok to 2005, no to też nie przekroczyła,
    o ile miała małą sprzedaż oczywiście.

    W czym tkwi sedno problemu?
    --
    Samotnik

  • 10. Data: 2006-01-30 16:28:03
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Samotnik napisał(a):

    > No i stoi tam: paragraf 3 pkt 1 ust. 3) - zwalnia się podatników, u
    > których kwota obrotu z działalności [art 111 ust 1] nie przekroczyłą w
    > poprzednim roku podatkowym kwoty 40000 zł.

    Czemu nie cytujesz całości?

    § 3. 1. Do dnia 31 grudnia 2005 r. zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania:
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]
    3) podatników, u których kwota obrotu z działalności, o której mowa w
    art. 111 ust. 1 ustawy, nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty
    40.000 zł i jeżeli wcześniej nie powstał wobec nich obowiązek
    ewidencjonowania, z zastrzeżeniem ust. 7.

    oraz:

    § 3. ust.5. Zwalnia się również z obowiązku ewidencjonowania do dnia
    przekroczenia kwoty obrotów w wysokości 20.000 zł z działalności określonej
    w art. 111 ust. 1 ustawy, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2005 r.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    - podatników rozpoczynających sprzedaż w 2005 r.

    Jest jeszcze § 3a:

    § 3a. 1. W okresie od dnia 1 stycznia 2006 r. do dnia 31 marca 2006 r.
    zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania:
    [...]

    oraz:
    § 3a. ust.7. Zwolnień, o których mowa w ust. 1, nie stosuje się do
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    podatników, dla których określone zostały terminy rozpoczęcia
    ewidencjonowania zgodnie z § 3 ust. 4-7.

    (czyli również ust.5)

    Ale żeby było ciekawiej:

    § 3a. ust.4. Zwalnia się również z obowiązku ewidencjonowania do dnia
    przekroczenia kwoty obrotów w wysokości 20.000 zł z działalności określonej
    w art. 111 ust. 1 ustawy, nie dłużej jednak niż do dnia 31 marca 2006 r.
    - podatników rozpoczynających sprzedaż w pierwszym kwartale 2006 r.

    Czyli dla rozpoczynających w 2005r brak zwolnienia od 1.01.2006r
    a dla rozpoczynających w 2006r - zwolnienie do 31.03.2006r lub do
    przekroczenia 20k obrotu.

    Oto stosowna interpretacja:

    Pismo MF, Departament Podatków Pośrednich, Nr PP7-8180/6/06/JS/PP-25 z dnia
    06.01.2006r., kierowane do Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie:

    "[...] W związku z pismem z dnia 4 stycznia 2006r. znak: 1401/VO/070-1/06/MC
    w sprawie terminu, w którym byli zobowiązani rozpocząć ewidencjonowanie
    przy zastosowaniu kas podatnicy, którzy rozpoczęli w 2005r. działalność
    gospodarczą, Ministerstwo Finansów wyjaśnia, co następuje.
    Obowiązek rozpoczęcia ewidencjonowania dla podatników, którzy rozpoczęli
    sprzedaż w 2005r. wynika nie z postanowień rozporządzenia Ministra Finansów
    z dnia 6 grudnia 2005r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie kas
    rejestrujących, lecz bezpośrednio z zapisów z par. 3 ust. 5 rozporządzenia
    Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2004r. Zgodnie z tym przepisem
    podatnicy rozpoczynający sprzedaż w 2005r. zostali zwolnieni z obowiązku
    ewidencjonowania do dnia przekroczenia kwoty obrotów w wysokości 20.000 zł,
    nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2005r. W związku z powyższym par. 3a ust.
    1 pkt 3 nie może dotyczyć tych podatników, z uwagi na zawarte w tej normie
    prawnej wyłączenia odnoszące się do podatników, dla których określone
    zostały wcześniej terminy rozpoczęcia ewidencjonowania i co dodatkowo
    potwierdzają zapisy par. 3a ust. 7.
    W związku z sygnalizowanymi przez Izbę pytaniami i problemami podatników
    Ministerstwo Finansów zauważa, że zgodnie z art. 48 par. 1 ustawy Ordynacja
    podatkowa organ podatkowy, na wniosek podatnika, w przypadkach
    uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym może
    odraczać terminy przewidziane w przepisach prawa podatkowego, z wyjątkiem
    terminów określonych w art. 68-71, art. 77 par. 1-3, art. 79 par. 2, art.
    80 par. 1, art. 87 par. 3 i 4, art. 88 par. 1 i art. 118. Wszystkie zatem
    sprawy i wnioski, o których mowa powyżej muszą być rozpatrywane w sposób
    indywidualny, pod kątem spełnienia przez podatników przesłanek, o których
    mowa powyżej.

    Podpisał Dyrektor Departamentu Podatków Pośrednich, Pani Hanna Majszczyk."

    A tu odpowiedni komentarz:

    http://www.skarbowcy.pl/print.php?sid=4407

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~