  • 21. Data: 2006-01-30 20:10:49
    Temat: Re: kasy fiskalne, a jednak
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@p...onet.pl> napisal(a):

    > Ja mam swój własny sklep, nie Allegro. Mam dokładną ewidencję kupujących i
    > zamówień, bo muszą się zarejestrować w sklepie, a przesyłka jest wysyłana
    > na adres ze sklepu. Czasami za pobraniem, czasami po przedpłacie przelewem.
    > Ja zawsze wiem za co jest dana wpłata, ale czy US to uzna?

    Mam propozycję - złóż korektę deklaracji VAT. Dowiesz się wkrótce. ;)
    --
    Samotnik

  • 22. Data: 2006-01-30 20:21:04
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

> [...]
    > przelewem.
    > Ja zawsze wiem za co jest dana wpłata, ale czy US to uzna?

    IHMO zapłata za pobraniem odpada:(w związku z zapisem "Dostawa
    nieruchomości, dostawa towarów w systemie wysyłkowym (pocztą lub przesyłkami
    kurierskimi) oraz świadczenie usług, za które to czynności zapłata w całości
    następuje za pośrednictwem poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika, z
    wyłączeniem płatności dokonywanych czekiem, bankową kartą płatniczą lub
    kredytową, przy czym z dowodów tych jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie
    transakcji zapłata dotyczyła 1) 3)"
    1) Nie dotyczy podatników, którzy rozpoczęli ewidencjonowanie tych usług
    (sprzedaży towarów) przed dniem 1 stycznia 2005 r.

    3) W zakresie sprzedaży wysyłkowej towarów korzystanie ze zwolnienia możliwe
    jest tylko przez podatników, którzy niezależnie od innych wymogów
    dotyczących zwolnienia z ewidencjonowania prowadzą szczegółową ewidencję
    dowodów zapłaty, na podstawie której można ustalić również dane (w tym
    adres) osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej lub osoby
    fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą w formie indywidualnego
    gospodarstwa rolnego, na rzecz której dokonano wysyłki towarów.

    pozdrawiam ania

  • 23. Data: 2006-01-30 20:25:16
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@N...alpha.net.pl> napisal(a):

    > IHMO zapłata za pobraniem odpada:(w związku z zapisem "Dostawa

    A dlaczego? Pobranie może zostać przelane na rachunek bankowy
    i to z właściwym tytułem przelewu, bo sama go wpisujesz! :) To lepsze
    niż radosna twórczość klientów, którzy piszą w tytułach przelewów
    cokolwiek.
    --
    Samotnik

  • 24. Data: 2006-01-30 20:29:09
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

> [...]
    > i to z właściwym tytułem przelewu, bo sama go wpisujesz! :) To lepsze
    > niż radosna twórczość klientów, którzy piszą w tytułach przelewów
    No to tez sposób:)juz myślałam o tym,ale są chyba jakies ograniczenia
    czasowe nie?przeciez nie będziesz wpłacał w styczniu 2006 czegoś co
    sprzedałes za pobraniem w lipcu 2005?
    pozdrawiam ania

  • 25. Data: 2006-01-30 20:32:00
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@N...alpha.net.pl> napisal(a):
    > No to tez sposób:)juz myślałam o tym,ale są chyba jakies ograniczenia
    > czasowe nie?przeciez nie będziesz wpłacał w styczniu 2006 czegoś co
    > sprzedałes za pobraniem w lipcu 2005?

    Nie rozumiem.
    --
    Samotnik

  • 26. Data: 2006-01-30 20:37:09
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Ania napisał(a):

    > No to tez sposób:)juz myślałam o tym,ale są chyba jakies ograniczenia
    > czasowe nie?przeciez nie będziesz wpłacał w styczniu 2006 czegoś co
    > sprzedałes za pobraniem w lipcu 2005?

    Przecież tutaj chodzi o przesyłkę za pobraniem ze zleceniem przelewu na
    rachunek bankowy! Poczta odbiorcy przelewa wtedy bezpośrednio na konto - na
    podstawie zlecenia, które sama wypełniasz.

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 27. Data: 2006-01-31 08:48:03
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    > Polecam artykuł: http://podatki.pl/artykuly/8_36.htm

    W artykule tym w cytowanym piśmie MF jest taki fragment:
    "[...]zgodnie z art. 48 par. 1 ustawy Ordynacja podatkowa organ podatkowy,
    na wniosek podatnika, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika
    lub interesem publicznym może odraczać terminy przewidziane w przepisach
    prawa podatkowego, z wyjątkiem terminów określonych w art. 68-71, art. 77
    par. 1-3, art. 79 par. 2, art. 80 par. 1, art. 87 par. 3 i 4, art. 88 par. 1
    i art. 118.[...]"

    Czy to oznacza, że ci których to dotyczy powinni złożyć wnioski o odroczenie
    terminu?
    Ale jak można odroczyć termin, który już minął?

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~