  • 11. Data: 2006-01-30 16:39:01
    Temat: Re: kasy fiskalne, a jednak
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <docent@[WytnijTo]> napisal(a):
> [...]
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > - podatników rozpoczynających sprzedaż w 2005 r.
    >

    > Jest jeszcze § 3a:
    >

    > § 3a. 1. W okresie od dnia 1 stycznia 2006 r. do dnia 31 marca 2006 r.
    > zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania:
    > [...]
    >
    > oraz:
    > § 3a. ust.7. Zwolnień, o których mowa w ust. 1, nie stosuje się do
    > ^^^^^^^^^^^^^^^
    > podatników, dla których określone zostały terminy rozpoczęcia
    > ewidencjonowania zgodnie z § 3 ust. 4-7.

    No dobra, kapuję. :(((((((9
    --
    Samotnik

  • 12. Data: 2006-01-30 17:17:48
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Samotnik napisał(a):

    > No dobra, kapuję. :(((((((9

    Ale jest jeszcze jakaś nadzieja ...
    Polecam artykuł: http://podatki.pl/artykuly/8_36.htm

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 13. Data: 2006-01-30 17:34:28
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    Użytkownik "Docent" <docent@[WytnijTo]w.pl> napisał w wiadomości
    > Polecam artykuł: http://podatki.pl/artykuly/8_36.htm

    Dostepne po zalogowaniu - mozesz wrzucic tekst na grupe?

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu

  • 14. Data: 2006-01-30 17:36:07
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    > <docent@[WytnijTo]> napisal(a):

    > No dobra, kapuję. :(((((((9

    A ja nic nie kumam:(czy podatnik prowadzący tylko sprzedaż wysyłkową od
    01.06.2005 z kompletna ewidencja kupujących( adres imie i nazwisko)wpłaty
    tylko na konto bankowe tez musi mieć kasę fiskalną od 01.01.06?
    pozdrawiam ania

  • 15. Data: 2006-01-30 17:41:33
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@N...alpha.net.pl> napisal(a):

    > A ja nic nie kumam:(czy podatnik prowadzący tylko sprzedaż wysyłkową od
    > 01.06.2005 z kompletna ewidencja kupujących( adres imie i nazwisko)wpłaty
    > tylko na konto bankowe tez musi mieć kasę fiskalną od 01.01.06?

    Moim zdaniem nie. Jestem w tej samej sytuacji. Tylko wiesz, problem jest taki,
    że przy sprzedaży wysyłkowej musi się dać powiązać przelew z transakcją. Raz
    wyjdzie, że się nie da i wpadasz w kasę. :( Wcześniej, przy małym obrocie,
    zawsze był luz że w razie czego działa zwolnienie "kwotowe". Teraz nie ma.
    Znowu wyjdzie, że kupię kasę no. :( Tzn. dziewczyna kupi. Ja już kiedyś
    się wystraszyłem i kupiłem. Niedługo potem interes się skończył, przestałem
    sprzedawać osobom fizycznym i kasa się kurzy. Teraz historia powtórzy się,
    coś czuję. :(
    --
    Samotnik

  • 16. Data: 2006-01-30 18:07:45
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Rafal M napisał(a):

    > Dostepne po zalogowaniu - mozesz wrzucic tekst na grupe?

    Trochę długie ...
    a rejestracja w podatki.pl jest przecież darmowa.

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 17. Data: 2006-01-30 19:38:27
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

> [...]
    >"kwotowe". Teraz nie ma.
    > Znowu wyjdzie, że kupię kasę no. :( Tzn. dziewczyna >kupi. Ja już kiedyś

    Czyli dotyczy to podatników korzystających ze zwolnienia podmiotowego jak
    rozumiem w 2005?W takim razie zerowe sznse na przeżycie mają sprzdawcy
    np.papryki na targowiskach ,gdzie koszt zakupu kasy to lwia częśc ich
    zarobków,myle się?
    pozdrawiam
    ania

  • 18. Data: 2006-01-30 19:54:24
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to poniedziałek 30 styczeń 2006 18:41, gdy Samotnik napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

> [...]
    > transakcją. Raz wyjdzie, że się nie da i wpadasz w kasę. :( Wcześniej,
    > przy małym obrocie, zawsze był luz że w razie czego działa zwolnienie

    Możesz rozwinąć? Co znaczy ,,powiązać''? Bo jak mi wpłaty wpływają, to JA
    zawsze wiem za co, bo wiążę albo nazwiskiem klienta albo kwotą, która mi
    pasuje do aktualnie złożonego zamówienia. Jeżeli Jan Nowak złożył przez
    Internet zamówienie na kwotę 30zł, to jak przychodzi 30zł, to wiem, że od
    niego, nawet jeśli to jest za pobraniem i idiotka na poczcie nie napisała
    danych od kogo, tylko wklepała, że od Urzędu Pocztowego Zadupie Małe.

    To dla mnie dość ważne, żeby ustalić co z tą kasą, bo najtańsza kasa to
    1000zł, a jeszcze kary itepe....

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 19. Data: 2006-01-30 20:04:25
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    > To dla mnie dość ważne, żeby ustalić co z tą kasą, bo najtańsza kasa to
    > 1000zł, a jeszcze kary itepe....

    IHMO da sie "powiązać",poza tym podstawą do zwolnienia prócz "powiązania"
    przelewu i sprzedazy jest szczegółowa ewidencja kupujących,a to nie idzie
    czasem w parze z danymi z serwisu aukcyjnego ( bo rozumiem,że w większości
    przypadków dotyczy to m.in Allegro),zdarza się ,że czasem ktoś płaci za
    kogoś prawda?IHMO najważniejsze,że kwota sie zgadza i dane kogoś kto
    zapłacił,bo zapłacił jak dla mniew tym wypadku =kupił.
    pozdrawiam ania

  • 20. Data: 2006-01-30 20:07:38
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to poniedziałek 30 styczeń 2006 21:04, gdy Ania napisał(a) coś na
> [...]

    > kogoś prawda?IHMO najważniejsze,że kwota sie zgadza i dane kogoś kto
    > zapłacił,bo zapłacił jak dla mniew tym wypadku =kupił.

    Ja mam swój własny sklep, nie Allegro. Mam dokładną ewidencję kupujących i
    zamówień, bo muszą się zarejestrować w sklepie, a przesyłka jest wysyłana
    na adres ze sklepu. Czasami za pobraniem, czasami po przedpłacie przelewem.
    Ja zawsze wiem za co jest dana wpłata, ale czy US to uzna?