  • 1. Data: 2004-02-06 06:35:21
    Temat: Re: kasy fiskalne w 2004
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Feb 2004, romek wrote:

    >+ jak jest z obowiązkiem prowadzenia kas fiskalnych w tym roku? czy są nadal
    >+ limity obrotów?

    Wrr.... leń ! ;)

    +++++
    Rozporządzenie Ministra Finansów {1)} z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie
    kas rejestrujących
    § 2. Zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania:
    1) do dnia 31 grudnia 2004 r. - czynności wymienione
    w {załączniku nr 1} do rozporządzenia;

    2) do dnia 31 grudnia 2003 r. - usługi przewozu osób
    i ładunków taksówkami osobowymi i bagażowymi;
    [jak wiemy już wygasło]
    § 3. 1. Do dnia 31 grudnia 2004 r. zwalnia się z obowiązku
    ewidencjonowania:

    1) podatników sprzedających towary lub usługi wymienione w poz. 1-46
    załącznika [...] jeżeli [...] udział obrotów [...] był większy niż 70%;
    3) podatników, u których kwota obrotu z działalności, o której mowa w art.
    29 ust. 1 ustawy, nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty
    40.000 zł i którzy nie byli wcześniej objęci obowiązkiem ewidencjonowania,
    z zastrzeżeniem ust. 7.
    ----

    Resztę doczytać... Dopiero jak już coś wydedukujesz to ew. pytaj
    o szczegóły ! :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 2. Data: 2004-02-06 11:20:21
    Od: "j23" <w...@s...com.pl>

> [...]
    > 29 ust. 1 ustawy, nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty
    > 40.000 zł i którzy nie byli wcześniej objęci obowiązkiem ewidencjonowania,
    Podlacze sie do pytania. Zajrzalem do rozporzadzenie i ile dobrze rozumiem,
    to jesli nie przekroczylem w poprzednim roku 40.000 zł, to jestem zwolniony
    z obowiazku ewidencjonowania do momentu przekroczenia w tym roku 40.000 zl
    (czy raczej mam dwa miesiace na rozpoczecie ewidencjonowania).

    Mam tez drugie pytanie z obowiazku ewidencjonowania zwolniona jest m.in.
    sprzedaz wysylkowa (poz. 49 zaloacznika do rozporzadzenia), ale jak rozumiem
    sprzedaz ta liczy sie do tych 40.000 czyli jesli mam wylacznie sprzedaz
    wysylkowa na kwote 40.000 zl, to musze instalowac kase fiskalna mimo iz nie
    musze jej ewidencjonowac?! Czy ja dobrze mysle?

  • 3. Data: 2004-02-06 16:37:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Feb 2004, j23 wrote:

> [...]
    >+ z obowiazku ewidencjonowania do momentu przekroczenia w tym roku 40.000 zl
    >+ (czy raczej mam dwa miesiace na rozpoczecie ewidencjonowania).

    Ano.

> [...]
    >+ wysylkowa na kwote 40.000 zl, to musze instalowac kase fiskalna mimo iz nie
    >+ musze jej ewidencjonowac?! Czy ja dobrze mysle?

    Źle myślisz :)
    "wypadasz" ze zwolnienia Z TYTUŁU OBROTU. I ktoś tu (chyba BaLab :)) siał
    panikę, że jak "choć jeden głupi klient zapłaci 'z okienka na poczcie'
    [na konto, nie przelewem] to wylatuje się ze zwolnienia".

    Ale jeśli ja umiem czytać i owa "sprzedaż wysyłkowa" (z zapłatą
    przelewem - a NIE kartą itp) jest *głównym* źródłem dochodów
    to przecież "przechodzi się" na INNE zwolnienie: ponad 70%
    przychodu wg załącznika ! To TEŻ jest "zwolnienie z kasy" :)

    Oczywiście w 1. roku są same komplikacje, ale to już poza konkursem :)
    I oczywiście możliwy jest złośliwy przypadek, że uzyskując 60%
    dochodu "wysyłkowo przelewem" można załapać się na kasę :(, ale
    to już inna sprawa kaloszy :] (chyba wypada wtedy poszukać
    algorytmu jak z 60% zrobić 70% ;) !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-02-09 09:32:25
    Od: "j23" <w...@s...com.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > to przecież "przechodzi się" na INNE zwolnienie: ponad 70%
    > przychodu wg załącznika ! To TEŻ jest "zwolnienie z kasy" :)

    Zaraz, ale par 3. rozporzadzenia mowi:
    1. Do dnia 31 grudnia 2004 r. zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania:

    1) podatników sprzedających towary lub usługi wymienione W POZ.. 1 - 46
    załącznika nr 1 do rozporządzenia, jeżeli w poprzednim roku podatkowym
    udział obrotów ze sprzedaży tych towarów lub usług w obrotach ogółem
    podatnika z tytułu działalności wymienionej w art. 29 ust. 1 ustawy był
    większy niż 70%;

    a sprzedaz wysylkowa to poz. 49, wiec wydaje mi sie, ze zwolnienie nie
    przysluguje... ale moze ja czegos nie zauwazylem?