    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kasy fiskalne w 2004
    Date: Fri, 6 Feb 2004 17:37:13 +0100

    On Fri, 6 Feb 2004, j23 wrote:

> [...]
    >+ > 29 ust. 1 ustawy, nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty
    >+ > 40.000 zł i którzy nie byli wcześniej objęci obowiązkiem ewidencjonowania,
    >+ > z zastrzeżeniem ust. 7.
    >+ > ----
    >+ Podlacze sie do pytania. Zajrzalem do rozporzadzenie i ile dobrze rozumiem,
    >+ to jesli nie przekroczylem w poprzednim roku 40.000 zł, to jestem zwolniony
    >+ z obowiazku ewidencjonowania do momentu przekroczenia w tym roku 40.000 zl
    >+ (czy raczej mam dwa miesiace na rozpoczecie ewidencjonowania).

    Ano.

    >+ Mam tez drugie pytanie z obowiazku ewidencjonowania zwolniona jest m.in.
    >+ sprzedaz wysylkowa (poz. 49 zaloacznika do rozporzadzenia), ale jak rozumiem
    >+ sprzedaz ta liczy sie do tych 40.000 czyli jesli mam wylacznie sprzedaz
    >+ wysylkowa na kwote 40.000 zl, to musze instalowac kase fiskalna mimo iz nie
    >+ musze jej ewidencjonowac?! Czy ja dobrze mysle?

    Źle myślisz :)
    "wypadasz" ze zwolnienia Z TYTUŁU OBROTU. I ktoś tu (chyba BaLab :)) siał
    panikę, że jak "choć jeden głupi klient zapłaci 'z okienka na poczcie'
    [na konto, nie przelewem] to wylatuje się ze zwolnienia".

    Ale jeśli ja umiem czytać i owa "sprzedaż wysyłkowa" (z zapłatą
    przelewem - a NIE kartą itp) jest *głównym* źródłem dochodów
    to przecież "przechodzi się" na INNE zwolnienie: ponad 70%
    przychodu wg załącznika ! To TEŻ jest "zwolnienie z kasy" :)

    Oczywiście w 1. roku są same komplikacje, ale to już poza konkursem :)
    I oczywiście możliwy jest złośliwy przypadek, że uzyskując 60%
    dochodu "wysyłkowo przelewem" można załapać się na kasę :(, ale
    to już inna sprawa kaloszy :] (chyba wypada wtedy poszukać
    algorytmu jak z 60% zrobić 70% ;) !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)