    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kiedy zgłaszać?
    Date: Tue, 14 May 2002 15:02:30 +0200

    On Tue, 14 May 2002, Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:

    >+ A pewnie. Konsekwencje są zawsze.:-(

    Najpierw trzeba coś przeskrobać, jednak ;)

    >+ Za niezgłoszenie w terminie to jest "wykroczenie skarbowe".

    Podanie w sprawie formalnej: pisz odpowiedzi *pod*, będzie łatwiej się
    odnosić z komentarzami :)
    Tak to ja teraz będę musiał przenosić :(
    (się robi):

    >+ > dzialalnosci gospodarczej jeszcze nie prowadze,

    Zauważyłeś ten tekst ? -:O :)
    Pytający NIE POPEŁNIŁ WYKROCZENIA.
    I może taką "nieaktywną" DG potrzymać sobie, ile uważa
    za konieczne - aż "rozpocznie działalność".
    W sprawie kiedy działalność się "rozpoczyna" była już dyskusja,
    część grupowiczów uważała że jest nią pierwsza sprzedaż; ja
    jestem (jako ostrożny) po stronie nie kupowania (tj. możliwości
    uznania zakupu na firmę jako "działalności").

    >+ Tu może być kara

    Nie strasz gościa, wrzodów żołądka się nabawi :)
    Grunt żeby rzetalnie poinformował o rozpoczęciu DG jak
    należy.
    [...]
    >+ Szybko zgłoś DG do US i ZUS. W US musisz napisać wszystkie dane dokładnie.

    Bez "szybko" - z mojego doświadczenia wiem, że mozna się na
    pośpiechu "przejechać" ;) bo niektóre papiery składa się *po* a nie
    *przed* !

    >+ Musisz założyć rachunek firmowy w banku (pieczątka).

    Rachunek musi, ale też bez zabijania się: ZUS można płacić
    z konta osobistego (patrz stosowne dyskusje) !
    Pieczątka - niby do życia potrzebna nie jest, ale np. załatwienie
    czegoś "na firmę" w TPSA wymaga posiadania albo pieczątki, albo czołgu :>

    >+ Tylko z niego płacisz składki ZUS.

    Sprzeciw. Podatki to koniecznie, z ZUSem ja tam się zgadzam
    z grupowymi wnioskami (ze można z "osobistego")
    [...dożu rzeczy które musi i z którymi się z grubsza zgadzam...]
    [...]
    >+ No i musisz zaprowadzić wymaganą dokumentację od dnia
    >+ rozpoczęcia działalności (data na zgłoszeniu-

    Przezornie zapytam: którym zgłoszeniu ??
    Owszem - daty zgłoszenia DG w US *i* prowadzenia dokumentacji
    (chyba 7 dni od założenia dokumentacji).
    Właśnie tu się pospieszyłem, składając zawiadomienie o założeniu
    KPiR *przed* *rozpoczęciem* DG :> Ale pomyliłem się gdzie indziej
    podając niechćacy datę *jeszcze* wcześniejszą :]
    Data wpisu w UM - jako rzeczono - musi tylko być wcześniejsza
    od faktycznego rozpoczęcia.

    Poproszę o nie przyjmowanie tego co powyżej z urazą - bo
    opisałeś co i jak, tylko że gość mógł się przejąć to
    gorąco protestuję przeciw uchybieniom formalnym i merytorycznym :)

    Pozdrowienia, Gotfryd