    From: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kiedy zgłaszać?
    Date: Tue, 14 May 2002 23:31:57 +0200

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0205141439400.20310-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...

    > Zauważyłeś ten tekst ? -:O :)
    > Pytający NIE POPEŁNIŁ WYKROCZENIA.
    > I może taką "nieaktywną" DG potrzymać sobie, ile uważa
    > za konieczne - aż "rozpocznie działalność".
    > W sprawie kiedy działalność się "rozpoczyna" była już dyskusja,
    > część grupowiczów uważała że jest nią pierwsza sprzedaż; ja
    > jestem (jako ostrożny) po stronie nie kupowania (tj. możliwości
    > uznania zakupu na firmę jako "działalności").

    Ja we wpisie do Ewidencji w p.6 mam "Data rozpoczęcia działalności
    gospodarczej". I od tej datu w ZUSie policzyli mi składki. Nie interesowało
    ich czy mam jakieś zakupy, sprzedaż, itp.

    > Nie strasz gościa, wrzodów żołądka się nabawi :)
    > Grunt żeby rzetalnie poinformował o rozpoczęciu DG jak
    > należy.
    > [...]
    >
    > Bez "szybko" - z mojego doświadczenia wiem, że mozna się na
    > pośpiechu "przejechać" ;) bo niektóre papiery składa się *po* a nie
    > *przed* !

    > Rachunek musi, ale też bez zabijania się: ZUS można płacić
    > z konta osobistego (patrz stosowne dyskusje) !

    A może i tak. Zapominam, że można nie mieć pracowników. Ja nie mogę.

    > Pieczątka - niby do życia potrzebna nie jest, ale np. załatwienie
    > czegoś "na firmę" w TPSA wymaga posiadania albo pieczątki, albo czołgu :>

    Pieczątka do założenia rachunku firmowego tez musi być. Najgorzej jest jak
    masz pilna sprawe i nagle okazuje sie ze nie masz pieczatki. :-)

    > Przezornie zapytam: którym zgłoszeniu ??

    No jak wyżej napisałem.

    > Owszem - daty zgłoszenia DG w US *i* prowadzenia dokumentacji
    > (chyba 7 dni od założenia dokumentacji).
    > Właśnie tu się pospieszyłem, składając zawiadomienie o założeniu
    > KPiR *przed* *rozpoczęciem* DG :> Ale pomyliłem się gdzie indziej
    > podając niechćacy datę *jeszcze* wcześniejszą :]
    > Data wpisu w UM - jako rzeczono - musi tylko być wcześniejsza
    > od faktycznego rozpoczęcia.
    Ze skarbowym to może racja, tzn zawiadomienie o założeniu KPiR może
    poczekać.
    Tylko nie wiemy czy gościu nie zbiera już jakiś faktur. Dla niektórych
    *rozpoczęcie działalności* to jak np. otworzą sklep itp.

    > Poproszę o nie przyjmowanie tego co powyżej z urazą - bo
    > opisałeś co i jak, tylko że gość mógł się przejąć to
    > gorąco protestuję przeciw uchybieniom formalnym i merytorycznym :)

    eee..no co ty :-))
    pozdrowienia też.