    From: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kiedy zgłaszać?
    Date: Thu, 16 May 2002 11:59:33 +0200

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0205152344330.27800-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...

    > [...]
    >
    > Pewnie nie zgłosiłeś im, że faktyczną działalność zaczniesz
    > później niż w zezwoleniu. Niemniej - u mnie stwierdzili "acha"
    > (dosłownie) i tyle - a byłem przygotowany na dyskusję :)

    Cholera ich wie. Mi powiedzieli "w dokumencie jest taka data i już".
    W ZUSie zawsze był i jest bałagan.

    > [...]
    >
    > -:)

    > Poważnie ?? -:O
    > Bo AFAIK wszędzie poza TPSA (z miejsc z którymi się kontaktowałem)
    > można wstawić (oprócz podpisu) tekst: "nie posiadam pieczątki"
    > dodatkowo zaparafowany :) !
    > I nie dam głowy - ale zdaje się że pytałem (również) w banku.

    W banku używają pieczątki firmowej jako wzoru na przelewy. Jak wzór podpisu.
    Jak zmienisz pieczątke to trza zgłosić.
    Ale to oczywiście zależy od banku, niekótrzy się mogą zadowolić podpisem.
    W Zusie też jest ciężko bez pieczątki. Np zwolnienie lekarskie pracownika
    wraz z drukiem Z-3 powinno mieć pieczątkę
    Ale to drobne szczególy.

    > [...]
    > [...]
    >
    > A to racja, nie zawadzi wspomnieć.
    > Przy czym - na grupie pogląd że MOŻNA dokonywać zakupów
    > "na firmę" i NIE liczyć tego jako "DG" miał nieco zwolenników.
    > Przyznaję że obowiązek zrobienia remanentu początkowego
    > (a jest taki !) świadczy *ZA* taką opinią, niemniej... ja tam
    > byłbym ostrożny :)

    Ee..ja też bym uważał. Już nie mówiąc o VAT-ie.
    Jak kupuje na faktury VAT to chyba musi złożyć VAT-7, no i rozpoczęcie
    działalności to nie będzie?
    Ciekawe czy są jakieś wyroki NSA na temat daty rozpoczęcia działalności?
    Bo w takim przypadku tym się będą Urzędnicy podpierać jak się goscia czepią.